דילוג לתוכן דילוג לתפריט דילוג לחיפוש תפריט נגישות

משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר   משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר

שלישיית בורגנו ברולו קלאסיקו

מה במארז?

Borgogno Barolo DOCG 2017

בורגונו ברולו DOCG  , 2017

ארץ ייצור: איטליה

סגנון: אדום עשיר

בציר: 2017

אזור: פימונטה

זן ענבים: נביולו

נפח: 750 מ"ל

כרמים: Liste, Fossati, Cannubi, Cannubi San petro delle Viole

מפנה נטיעות: דרום, דרום-מזרח

קרקע: חוואר ממוצא גירי, בלייה של גיר וחרסית

ייננות: לאחר הבציר של 5 חלקות הכרמים, הענבים עוברים הפרדה מהאשכול וסחיטה. תסיסה ספונטאנית עם שמרי הבר בלבד במיכלי בטון גדולים בטמפרטורות שבין 21-28 מעלות. התסיסה ארכה 18 ימים וכללה השרייה של קליפות הענבים על המיץ. לאחר מכן היין עבר שפייה אל תוך חביות עץ אלון סלובניות גדולות והתיישן בהן 4 שנים. לפני הביקבוק שוהה היין תקופה נוספת במיכלי בטון.

רשמי טעימה: צבע אדום עמוק עם גוונים סגולים. ארומות של פרי אדום, רמזים לתבלינים, פלפל שחור וליקריץ'. בחך התחושה יבשה עם מבנה טאנינים טוב וסיומת ארוכה.

על היקב

היקב ששוכן בקומונת הברולו הוקם בשנת 1761  על ידי ברטולומאו בורגונו. ייצוא היינות אל מעבר לים החל בתחילת המאה ה 20 אל אמריקה ואירופה ודרום אמריקה. רק בשנת 2008 נרכש היקב על ידי משפחת פרינטי שממשיכה את מסורת ייצור היין ביקב. בשנת 2013 לאחר ששיפצו את היקב כמה שנים קודם לכן, מכניסים ביקב מיכלי בטון להתססת היינות האדומים. מיכלים שלא נפוצים במחוז פימונטה. בשנת 2015 עובר היקב לממשק אורגני בכרמים ובין השאר רוכש 30 דונם של כרמים באזור Tortona שמיועדים לייצור Timorasso, שהוא זן לבן עתיק יומין בפימונטה בסגנון ארומתי יוצא דופן.

בשנת 2016 רוכש היקב 110 דונם של כרמים ליד Alba , באזור Madonna di Como וזאת בנוסף ל 200 הדונמים ששייכים לאחוזה. בשנת 2019 מקבל היקב הסמכה מלאה ליקב אורגני עובדה המציבה אותו כיקב מוביל וייחודי. במקביל שוכר היקב 25 דונם של כרמים מתת האזור של La Morra בקומונת הברולו על מנת לתת ביטוי נוסף של סגנונות היין.

יין הסינגל ויניארד הראשון (Cru) מאזור Derthona יוצא לשוק בשנת 2022 ומסמן עלייה נוספת בבחירת חלקות האיכות של היקב. בסך הכל לאחוזה כ 300  דונם של כרמים, 60% מהכרמים הם של נביולו. 15 דונם של ריזלינג לבן ו 75 דונם של הזן הלבן העתיק של פיימונטה טימוראסו. מתוך הכרמים של נביולו, מחזיקה האחוזה בחמש כרמים של סינגל ויניארד ובינהם: Liste, Cannubi, Cannubi San Lorenzo, Fossati, San Pietro dele Viole

Borgogno winery

המתכון הנכון

מתכון

צריך עזרה בבחירת יין?נשמח לעזור לך!

טלפון טלפון
התקשרו עכשיו
אימייל אימייל
כתבו לנו

אנחנו רואים תמיד את חצי הכוס המלאה.

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו ותקבלו מידע על אירועים, סדנאות ומוצרים חדשים באתר ובסניפים

תנאי השימוש באתר
delivery icon
משלוח חינם מעל 300 ₪
איסוף חינם מהסניפים
איסוף חינם מהסניפים