דילוג לתוכן דילוג לתפריט דילוג לחיפוש תפריט נגישות

משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר   משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר

ריברה דל דוארו

דרך היין

אזור ריברה דל דוארו התפתח בצורה מואצת החל משנות השמונים של המאה העשרים וכיום נחשב לאחד האזורים החשובים בעולם.

כמו בריוחה, גם בריברה דל דוארו של היסטוריה עתיקת יומין של ייצור יין.  כבר במאה ה-13 ידוע כל הקמתם של מקומות אחסון תת קרקעיים ליינות אשר ייצרו. במאה ה-15, לאחר גידול בייצור היין באזור החלו להתוות חוקי גידול, ייצור, שימור וסחר על מנת להגן על היקבים המקומיים אל מול תחרות מאזורים אחרים בספרד. החלוקה הפוליטית בתוך ספרד והרצון של כל אזור לפתח את התעשייה המקומית עודדו הבדלות במקום שיתוף פעולה.

ב-1864 הוקם יקב וגה סיציליה שעד היום זוכה לסטאטוס על באזור. הייחוד של היקב הוא בכך שמייסדו, דון צ'אבס, ייבא גפנים מבורדו והחל ליישם את שיטות הגידול וייצור היין בבורדו. יקב זה המשיך להתקיים במנותק מהנעשה בשאר האזור אשר סבל מבעיות כלכליות. היין באזור המשיך להתפתח אך לא זכה לרגולציה ולקידום לו זכו יינות ריוחה באותה תקופה שהושפעו מבורדו.

בשנות השבעים כמעט ולא יוצר יין באזור באופן יחסי. חקלאים רבים פנו לנטיעות סלק לייצור סוכר. בשלב זה (1972) הקים אלחנדרו פרננדז את יקב פסקרה ושינה את ההיסטוריה של האזור. רק בסוף המאה ה-20 החלה רגולציה מוסדרת של היינות תחת משרד החקלאות הספרדי וייננים באזור החלו לפעול על פי חוקי האזור. ב-1982 הוכר האזור כ-DO. הפריחה המאוחרת של ריברה דל דוארו לא עצרה אותו מלהפוך תוך זמן קצר לאחר מאזורי היין החשובים ביותר של ספרד. בשנת 1982 היו באזור רק 24 יקבים וכיום יש מעל 200.

85% משטחי הכרמים בריברה דל דוארו  הינם תחת טינטו פינו שהוא זן של טמפרניו.  בניגוד לחוקי ריוחה שאינם מאפשרים, מלבד ליקב מרקס דה ריסקל להכניס זנים שאינם מקומיים לבלנד, בריברה דל דוארו מותר להשתמש בקברנה סוביניון ומרלו בין היתר. מאחר והאזור זכה להכרה יחסית מאוחרת, בתקופה בה חלים שינויים עצומים בעולם היין בכלל וביין הספרדי בפרט רוח התעוזה מתגלה לצד שימור המסורת. היקבים מתחילים לבחון שיטות ייצור שונות ומנסים ליצור יינות נגישים יותר ברוח העולם החדש, זאת לצד ייצור יינות ויישונם על פי החוקים החלים על ריוחה מבחינת יישון. לגבי יינות לבנים אין חוקים מוסדרים באזור ורק היינות האדומים זוכים לרגולציה תחת חוקי ה-DO.

כרמי ריברה דל דוארו נטועים 216,000 דונם ברצועות משני צדיו של נהר הדוארו בגבהים של 750 עד 1000 מטר על אדמה המשלבת גיר וחמר. ישנם הבדלי טמפרטורה משמעותיים במיוחד בין היום והלילה, מה שמסייע להבשלה נהדרת ויצירות יינות מורכבים ומרשימים עם חמיצות רעננה. 

 

הצטרף למועדון החברים שלנו

וקבל הטבות ומתנות

להצטרפות  >

אנחנו רואים תמיד את חצי הכוס המלאה.

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו ותקבלו מידע על אירועים, סדנאות ומוצרים חדשים באתר ובסניפים

תנאי השימוש באתר
delivery icon
משלוח חינם מעל 300 ₪
איסוף חינם מהסניפים
איסוף חינם מהסניפים