דילוג לתוכן דילוג לתפריט דילוג לחיפוש תפריט נגישות

משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר   משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר

ארנסט לוסן- הדוקטור של הריזלינגים

עמיר אברהמי

חברי דרך היין זכו לפגוש פנים אל פנים את ארנסט לוסן שהגיע אלינו לכבוד 30 שנה לרשת "דרך היין". שתי סדנאות מאסטר קלאס הוא קיים בסניפים השונים וזאת הייתה חוויה יוצאת דופן לטעום ריזלינגים ממספר חלקות, חלקם מכרמים של "גרנד קרו".

יצא לי לנסוע איתו יחד ברכב ברחבי תל אביב. איש נעים שיחה. מנוסה מאוד, בעל חוש הומור ועם קילומטראז' של הרצאות וטעימות יוצא דופן. גם אני אוסף יינות ריזלינג מהמוזל. יין של טרואר. סגנון שאף אזור אחר בעולם לא הצליח לחקות את טביעת האצבע של המקור. יש טובים אבל אין כמותו. כנראה שאפילו חלקות תלולות במדרונות המשקיפים על נהר המוזל המתפתל מתחתיו לא מספיקות כדי לסכם את ייחודו. משהו בין יין למתנת האלים כנראה.

ישבתי איתו לשיחה אחרי הערב הראשון שלו בישראל. האורחים זכו לשתות את בציר 1993 של ריזלינג בן 30 שנה שהובא כמחווה ל 30 שנות החגיגות של הרשת.

"תסביר לי כיינן אל יינן, אמרתי לו, איך יכול להיות שיין לבן יבש או off Dry טוב ככל שיהיה מסוגל לשרוד 30 שנה בבקבוק ולהתגלות רענן וחיוני לאחר כל כך הרבה שנים"

ארני, כפי שהוא מכונה בפי מכריו, הביט בי וחייך. "סבא שלי, היה נוהג לאמר לנו לא לפתוח יינות כאלה בכלל, גם אחרי 30 שנה. הוא היה ממש טוען בפנינו בנחישות שיינות כאלה כדאי לפתוח אחרי יותר מ 40 שנה שהם בבקבוק. הם היו צעירים מדיי בשבילו, צחק ארני"

"לקחתי פעם את היינות האלה איתי אמר ארני לאוניברסיטה למעבדה לכימיה כדי שיבדקו את הפלא הזה. יש לי במרתף עדיין כמות בלתי מבוטלת של יינות ריזלינג מבצירים ישנים אפילו יותר. יינות של 50 שנה!

"אנשי האקדמיה הסבירו לי, המשיך ארני, שיתכן וחומצות אורגניות חדשות נוצרות בתהליך ההתיישנות בתוך חביות האלון הגדולות במרתף, והן למעשה אחראיות לכך שהחומציות הטבעית של היין תישמר. שהיין ישאר צעיר וחיוני."

היינו נוהגים במשפחה לפתוח יינות ריזלינג שהתיישנו אצלנו במשך שנים רבות ומשנה לשנה היינות הציגו איכות יוצאת דופן. רעננים אפילו יותר מהשנה הקודמת."

אכן פלא הדבר אך אמיתי. ריזלינג לבן הוא זן מתיישן הייטב. מגלה ארומות מורכבות מאוד בכוס. תוצר של טרואר עם אדמות הצפחה הקיימות בכרמים, של מינראליות חדה ומובחנת, של פרי רענן ואפילו רמז לדלק קרוזני. כזה הוא הריזלינג הגרמני מהמוזל. תנו לו אור ירוק להתיישן בבקבוק המתאים והוא לא יאכזב אתכם גם אחרי שנים רבות.

   

עמיר אברהמי, המנהל המקצועי של דרך היין

הצטרף למועדון החברים שלנו

וקבל הטבות ומתנות

להצטרפות  >

אנחנו רואים תמיד את חצי הכוס המלאה.

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו ותקבלו מידע על אירועים, סדנאות ומוצרים חדשים באתר ובסניפים

תנאי השימוש באתר
delivery icon
משלוח חינם מעל 300 ₪
איסוף חינם מהסניפים
איסוף חינם מהסניפים