דילוג לתוכן דילוג לתפריט דילוג לחיפוש תפריט נגישות

משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר   משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר

טלמו רודריגז- פרוייקט היינות וחקר הטרואר הספרדי

עמיר אברהמי

טלמו רודריגז הוא ללא ספק אחד מיצרני היין המיוחדים של ספרד והעולם כולו.

כשמסתכלים היום על 30 שנות היסטוריית ייצור היין של החברה, מגלים מורכבות יוצאת דופן של טרוארים שונים המרכיבים את ספרד. כל טרואר הוא ייחודי לאזור שלו ומאפיין זן שונה, שיטת ייצור ומקום. ובתוך כל אלה ניתן לפגוש את הכרמים הטובים שיש לספרד להציע לעולם ואת מסורת העשייה הייננית של דורות שלמים.

  

הכל התחיל בשנת 1994- ייצור היין הראשון Alma שהיה מורכב מגפן ותיקה של גרנאש בעיירה Sada במחוזNavara  . בשנים בהן עיקר יין העולמי התרכז בשני הזנים הבורדולזים קברנה סוביניון ומרלו, זאת הייתה קריאת תגר מסוימת להתבסס על זן מקומי זה.

שנה לאחר מכן, בשנת 1995 חוקר את רודריגז את אזור Arribes del Duero באזור קסטילייה ליאון. שם פוגש רודריגז את הזן: Juan Garcia הלא נודע. בשנת 1997 באזור אחר של קסטילייה ליאון, Rueda , נוצר היין הלבן הפשוט הראשון, Basa ולהסביר לכלום שספרד הייתה גם מדינה של יין לבן בעבר. אל הטרואר הדרומי של Malaga הגיע רודריגז באותה השנה בדיוק ובאזור ההרים של La Axarquia הוא ייצר 2 חביות של הזן ההיסטורי המקומי Moscatel .

בשנת 1997, הגיע רודריגז גם לאזור Aragon על מנת לחקור כאן את הגרנאש. ההתחלה הייתה למרגלות הרי הפירנאים ב- Moncayo . וכאן האחיות לבית Lalanne הראו לרודריגז את הזנים הקדומים של אזור Somontano  כמו Moristel . רודריגז ייצר שם יינות מעניינים אך לא יכול  היה להמשיך  בפרוייקט.

במקביל הצליח רוגריגז לייצר 200 בקבוקי יין בלבד באזור Malaga העונים לשם "Old Mountain".

1998 הייתה השנה בא חוזר רודריגז ל- Rioja . בתחילה רצה לייצר את היין "Pueblo" אך בסוף נוצר היין Lanziego בגלל פני השטח הקשים והאקלים הקיצוני.

אל Ribera del Duero חזר רודריגז באותה השנה וייצר שם את היין הראשון. רודריגז אהב את הצניעות של המקום, הפראיות ואת הזן המכונה כאן Tinto Fino הידוע בשמו האחר טמפרניו.

באותו מחוז עצמו באזור Toro הדרומי והצחיח למחצה, נולד היין Desha Gago . כאן גילה רודריגז מסורת עתיקה של גידול גפנים של משפחות המקום וגם את זן הטמפרניו ללא הרכבה. רק עם בית השורשים הטבעי של הזן.

עם היין Gago המשיך רודריגז את ההרפתקאה ויחד עם המעצב הגראפי , Fernando Gutierrez הם עבדו על אסטטיקת התווית והבקבוק. עדכון מסורות, ויצירת זהות לכל אזור יין ויין.

1999 ב- Cebreros קנה רודריגז את הכרם הראשון שלו בעיירה זו הנמצאת ב Sierra de Gredos . אזור שנשכח לחלוטין עם פני שטח קשים ומאתגרים. אך בכל זאת הם גילו חלקה של גרנאש הגדלה בגובה של יותר מ- 1000 מטר ששרדה.  קרקע סלעית המורכבת מצפחה הייתה רמז ליין עתידי גדול.

ובחזה לריוחה- רודריגז רוכש יקב ישן ב- Barrio de las bodegas מקום שבו ארנסט המינגווי שהה. רודריגז רצה להבין מקרוב מי ייצר את היינות כאן של המאה ה-18. את השמרים הישנים של אותה מאה, פגש רודריגז במרתף היקב ושם על הקירות חיו לם השמרים אשר יתסיסו את יינותיו הבאים בתסיסות ספונטאניות. מדהים אבל אפשרי.

שנת 2002 מביאה את רודריגז שוב ל- Santa Cruz ב Ourense על מנת לרכוש את הכרם הותיק Falcoeira . כרם שנשכח אך זקני העיירה ידעו לספר כי הוא הטוב שבאזור. רודריגז רצה לנטוע מחדש את הכרם ולמרות שהדבר היה תמוה בעיני רבים, 10 שנים לאחר מכן בוקבק היין הגדול Falcoeira A Capilla .

2005 הייתה השנה בה רודריגז משפץ יקב עתיק ב- La Pinonera באזור  Cebreros במחוז קסטילייה-ליאון. כאן מייצר רודריגז גרנאש מגפנים עתיקות ו -Pegaso נולד לעולם.

2007- רודריגז בונה את היקב הראשון שלו. שתוכנן בקפידה סביב כרמים ועצי אלון.

בשנת 2010 לאחר 8 שנים ארוכות, סוף סוף הבין רודריגז את הפוטנציאל של העיירה As Caborcas . הוא מחליט לבקבק מכרם ישן המורכב ממספר זנים. החלקות הטרוגניות עם גיל גפנים משתנה ונטועות בגבהים משתנים במפנים משתנים לשמש. השוני בין החלקות במרחק של מטר אחד אחת מהשנייה היה בלתי יאמן. זה הביא את רודריגז לייצר את היין Falcoeira ולאחר מכן את Diviso .O

בשנת 2011 ביקבק את הין הראשון Las Beatas אחרי 20 שנה של נסיונות. הכרם המצוין הזה החזיר לרודריגז את הטעם המצוין של ריוחה.

את הכרם של Tabuerniga רכש רודריגז ממגדל ב – Labastida . "El Chifla" שמו והוא בן 40 דונם המוקפים עצי פרי שונים. היו אלה גפנים ותיקות בנות 50 שנה לערך.

בשנת 2014 , לאחר 16 בצירים, התקבל סיכום של הפרוייקט שכלל את Lanzaga , La Estrada  , El Velado . גם את פרויקט ריוחה של Corriente הצליח להחיות רודריגז. והרעיון ליצור את היין de Pueblo הפשוט מזנים יוצאי דופן היה הדבר המתאים ביותר לאזור.

בשנת 2016 ב- Ribera del Duero איחד רודריגז 200 דונם של כרמים מחמש עיירות שונות. וכאן ממש החלט רודריגז להקים את ביתו שלו. בית ישן משנת 1730 שישמש גם כיקב אחוזתי, שיהיה מקום לידתו של היין Matallana .

2018- רודריגז רוכש את הכרם Valvuxan ובכך מסתיים הפרוייקט יוצא הדופן שלו הכולל 355 חלקות קטנות של כרמים ברחבי ספרד, 800 דונם בסך הכל, 43 זני ענבים ואהבה גדולה לאדמה , למקום ולקהילה הסובבת.  

הצטרף למועדון החברים שלנו

וקבל הטבות ומתנות

להצטרפות  >

אנחנו רואים תמיד את חצי הכוס המלאה.

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו ותקבלו מידע על אירועים, סדנאות ומוצרים חדשים באתר ובסניפים

תנאי השימוש באתר
delivery icon
משלוח חינם מעל 300 ₪
איסוף חינם מהסניפים
איסוף חינם מהסניפים