דילוג לתוכן דילוג לתפריט דילוג לחיפוש תפריט נגישות

משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר   משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר

דניאל קיוסקי- סומלייה מסביב לעולם

עמיר אברהמי

כשגריר של אזור המוזל, מוצא עצמו דניאל משוטט ברחבי העולם, עם מזוודה ומחשב נייד.

השבוע הייתה לנו בדרך היין חוויה מיוחדת במינה. לכבוד חגיגות ה- 30 לרשת "דרך היין" הגיעו האורחים שלנו מחו"ל להעביר סדנאות master class לחברים של דרך היין. בין האורחים היה גם דניאל קיוסקי. סומלייה מדופלם מגרמניה שקיבל כבר בשנת 2015 את התואר המכובד של "הסומלייה הטוב בגרמניה". עם אנגלית רהוטה והרבה כאריזמה אישית הוא הפנט את האורחים שלנו בסדנאות בסניף חשמונאים תל אביב ובסניף רמת השרון.

כשדניאל מרצה לפני אורחים רואים שהוא מיומן מאוד ומדויק. הוא משמש מזה מספר שנים כפרזנטור של היקב האגדי מהמוזל בגרמניה, "מרקוס מוליטור" ששמו נקשר כאחד מיצרני הריזלינג הגדולים של גרמניה והעולם. כשגריר של אזור המוזל, מוצא עצמו דניאל משוטט ברחבי העולם, עם מזוודה ומחשב נייד. שלחתי לו מייל טרם הגעתו בסוף השבוע כדי לברך אותו על הגעתו הקרובה לישראל. מייד קיבלתי תשובה במייל. "תודה, אני כרגע בנורבגיה, נוחת מחר בישראל", כתב לי. ברוך הבא עניתי לו רק תזכור שאצלנו כבר כמעט 30 מעלות כרגע בתל אביב. יהיה כייף לשתות ריזלינג צונן.

 

אי אפשר לטעות בריזלינגים שהטעים את האורחים דניאל, כשהוא גם מתעקש בנימוס אירופאי למזוג את היין בעצמו. הם נקיים, חדים, ארומתים אך לא בהפרזה, מרוכזים ומינראליים. הרבה מילים לתאר יין, נכון. זר לא יין זאת, אבל ריזלינג הוא ממש זן של טרואר. אין מקום כמו "המוזל" בגרמניה עם מצוקים תלולים שמשקיפים אל הנהר מלמטה, קרקעות צפחה ואדמה מעידן גיאולוגי קדום.

מי שטועם ריזלינג לראשונה מבין במה עסקינן. ומי שטועם ריזלינג מהמוזל בגרמניה כבר לא יכול לחדול מהרגל הציפיה לריזלינג הבא. "נגעת נסעת"..כמו בשחמט.

דניאל מסביר את הייחוד שבזן הריזלינג של אזור המוזל: זהו זן שיודע להגיע לרמת סוכר מסוימת, לעיתים בבציר מאוחר, אבל לייצר סגנון יבש מאוד ומרוכז ועם אלכוהול נמוך. תראו לי עוד זן שמסוגל להעמיד בטעימה יין יבש עם אלכוהול של 10-11% באופן קבוע?

גם בכל הנוגע ליישון של ריזלינג, מוסיף דניאל, אין כמעט שני לו בין הלבנים הארומטים. חמיצות גבוהה עוזרת ליינות להשתבח ולקבל עם הזמן מורכבות וארומות שיזכירו לחלקכם דלק (קרוזן) בתחנת הדלק הסמוכה ליד הבית שלכם. מדהים אבל אמת בדבר. בסיום הסדנה מעיר לי דניאל בקריצה ואומר לי: "לא כולם מכירים את שיטת הסיווג של איכות היין במוזל. לא כולם מבינים שיש כמה איכויות של יין ריזלינג יבש. אין רק אחד. לכן מהניסיון שלי אני ממליץ לרשום ליד כל יין את המילה "יבש" או "חצי יבש" או "מתוק". רשמנו לפנינו דניאל ותודה רבה לך על הסדנאות שנתת בישראל. אחרי ישראל היעד הבא של דניאל-סין.

הצטרף למועדון החברים שלנו

וקבל הטבות ומתנות

להצטרפות  >

אנחנו רואים תמיד את חצי הכוס המלאה.

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו ותקבלו מידע על אירועים, סדנאות ומוצרים חדשים באתר ובסניפים

תנאי השימוש באתר
delivery icon
משלוח חינם מעל 300 ₪
איסוף חינם מהסניפים
איסוף חינם מהסניפים