דילוג לתוכן דילוג לתפריט דילוג לחיפוש תפריט נגישות

משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר   משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר

יינני הגל החדש

עמיר אברהמי

מבוססים על שיטות עשייה מסורתיות מאוד ופשוטות על חלקה קטנה של כרם ולפעמים הם מייצרים רק יין אחד או שניים.

לאחר מהפיכת האיכות של תחילת שנות ה 80 של המאה הקודמת, התבססות יקבי הבוטיק משנות ה 90 ועד שנות ה 2000, מגיעה תעשיית היין לגלגולה השלישי והמעניין ויוצא הדופן-

יינות אישיים עם סיפור ועם אג'נדה ייננית אחרת. יינות הגל החדש הם יינות  שבקלת ניתן להגדירם כיינות רטרו של ייננים מיקבים קטנים. קטנים מאוד לפעמים. יקבי גראז' אם תרצו. הם מבוססים על שיטות עשייה מסורתיות מאוד ופשוטות על חלקה קטנה של כרם ולפעמים הם מייצרים רק יין אחד או שניים. אם נשתמש במטאפורה מעולמות המוסיקה או האופנה, הרי שזה בוודאי היה מוזר לחלקנו אם האופנות של שנות ה 60 וה- 70 היו חוזרות היום במין אופנת רטרו מחתרתית.

הכרמים של יינני הגל החדש מקיימים עקרונות של החקלאות הביודינאמית. כזאת שדוגלת בשימור כל התנאים והאופי של המקום, האדמה, בית הגידול ללא התערבות של מיכון חקלאי, דישון עודף או הוספה של אלמנטים כמו ביסולפיט בכמות גבוהה אל תוך היין. השמרים המקיימים את משטר התסיסה ביקב הם רק שמרי הבר הגדלים בכרם באופן טבעי ומאפיינים את בית הגידול.

 לא תראו כאן הוספה של שמרים מתורבתים שהם נחלת היקבים המסחריים. התסיסות כאן ספונטאניות במיכלים קטנים יחסית, והשימוש בעבודת כפיים פשוטה הוא חלק אינטגרלי מהקונספט. אין כאן משאבות ששואבות את היין, אלא יין שזורם באופן גרביטציוני. זה נקרא "התערבות מינימאלית" בפי ייננים בכל העולם. כלומר ייננים מבינים שעדיף לתת ליין להתפתח כראוי במיכלים או בחביות מבלי שהם מנסים לכאורה לשנות דבר מה ביין, שהרי כל שינוי לא בהכרח ישיג את התוצאה הרצויה. "כשהיין בריא ואין בו פגמים, הוא יודע לבד את דרכו מבלי שנצטרך להתערב לו בתהליך היישון שלו" כך אמר יינן איטלקי בעבר. "השאלה היא האם יש ליינן מספיק בטחון ונסיון להבין שלא טוב להתערב בכל פעם שאנו רוצים. תנו ליין את מרחב המחייה שלו והוא לא יאכזב אתכם.

 הסגנונות של יינות הגל החדש יוצאי דופן עם זנים מקומיים ובלנדים לא שגרתיים לפעמים. האשכולות מותססים  לעיתים רבות בשלמותם ללא הפרדה מהשזרה והיישון בחביות אלון נעשה בעיקר בחביות לא חדשות וגדולות על מנת להקטין את השפעת העץ ביין. והיין הסופי פחות אלכוהולי כשניתן לייצר זאת ויותר אלגנטי. חמיצות טובה היא גם לא מילה גסה פה. יש ממנה והיא בריאה ונדיבה. הטרנד שפוקד אותנו מתרחב בקרב ייננים נוספים בישראל כי החזרה אל שיטות מסורתיות ופשוטות מביאות לסגנון היין המיוחל שהוא גם לא מסחרי וגם מעניין בעיניי חובבי יין.  

הצטרף למועדון החברים שלנו

וקבל הטבות ומתנות

להצטרפות  >

אנחנו רואים תמיד את חצי הכוס המלאה.

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו ותקבלו מידע על אירועים, סדנאות ומוצרים חדשים באתר ובסניפים

תנאי השימוש באתר
delivery icon
משלוח חינם מעל 300 ₪
איסוף חינם מהסניפים
איסוף חינם מהסניפים