דילוג לתוכן דילוג לתפריט דילוג לחיפוש תפריט נגישות

משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר   משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר

הכל אודות מיקה

עמיר אברהמי

העבודה ביקב מיקה הוא בבחינת ייעוד אמיתי מבחינתה. עבודת אדמה, עבודת כפיין לצד דמיון, יצירה, נחישות וסבלנות הם אלה שמובילים אותה כשהיא מייצרת את היין ביקב, וזאת לאחר שהיא דואגת לטיפוח חלקות הכרמים המתאימות ביותר.

אם לא תראו אותה במקרה באזור הכרמים שלה ברמת הגולן ,הרי הגליל העליון והרי השומרון, כשהיא בודקת מה מצבם של אשכולות הענבים על גבי הגפן, תוכלו בוודאי לפגוש בה ביקב הקטן והמשפחתי שלה במושב נטור במרכז רמת הגולן. זוהי בהחלט פינת חמד. בשפת הייננים אפשר בהחלט לכנות את היקב כסוג של יקב גראז', בוטיק קטן אם תרצו.

מיקה מנדל היא אישה מיוחדת. מהדור הצעיר והאנרגטי של "יינניות" הגל החדש" שצומח לנו פה. בשקט בשקט כמו במחתרת סודית מתגבשת לה קבוצה של ייננים שחלקם גם פועלים כייננים בכירים או ראשיים ביקבים הגדולים, שמייצרים גם באופן עצמאי יין אחד או שניים מחלקות כרם קטנות ומיוחדות. המשותף לכל היינות האלה שמקורם בחלקות כרם של מגדלים קטנים לרוב, הוא באיכות שלהם. בשיטת העשייה ובתשומת הלב הניתנת ליין. "הוט קוטור" הוא מושג צרפתי מתחום החייטות אולי אבל בהחלט אפשר להשאיל אותו כאשר מדובר ביינות עם חתימה וזהות של איכות, ממש כמו בתפירת חליפות יוקרה.

היא גדלה בכלל בחווה משפחתית באזור ההר הגבוה ושם בין עבודות החווה המגוונות הכירה את בן זוגה. בשנת 2006 הם עברו לרמת הגולן. לפני כ 6 שנים החלה לעבוד בכרמים של יקב פלטר, אייקון ידוע מוביל בקרב צרכני יין, ושם בין הגפנים, הזריחות והשקיעות המדהימות היא התאהבה בענבים. אהבה ממבט ראשון. זה היה רגע מכונן אצל מיקה שגילתה סקרנות רבה לא רק בהתמקצעות בטיפוח הכרמים אלא גם בעשייה של היין ביקב. את האהבה והסקרנות הזאת לעולם היין היא הובילה ללימודים של גפן ויין באוניברסיטה העברית. אלו היו שנות לימוד מרתקות עבורה, שבסופן , בשנת 2020 היא חזרה למשק המשפחתי בנטור והקימה בו את היקב שלה הנושא את שמה.

העבודה ביקב מיקה הוא בבחינת ייעוד אמיתי מבחינתה. עבודת אדמה, עבודת כפיין לצד דמיון, יצירה, נחישות וסבלנות הם אלה שמובילים אותה כשהיא מייצרת את היין ביקב, וזאת לאחר שהיא דואגת לטיפוח חלקות הכרמים המתאימות ביותר.

את האהבה הזאת רוצה מיקה לשתף גם עם הקהילה הקרובה והרחוקה, אוהבי יין באשר הם, אוהבי אדמה.

סגנון היין שאותו מיקה יוצרת חייב להיות נקי מאוד, ללא פגמים, עם חדות ודיוק. מהזנים המתאימים לאותו בית גידול. ביקב ההתערבות של מיקה מינימאליסטית והיא נותנת ליין שלה למצוא את דרכו הנכונה. השימוש בחביות עץ אלון למשל מושכל מאוד  ומידתי ללא השתלטות טעמי עץ על הפרי הרענן. גם מועד הבציר מתוזמן היטב על מנת לפגוש את הענבים בזמן הטוב ביותר לפני שיעברו את השיא שלהם.

צילום: נעמי אדר הופמן

הצטרף למועדון החברים שלנו

וקבל הטבות ומתנות

להצטרפות  >

אנחנו רואים תמיד את חצי הכוס המלאה.

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו ותקבלו מידע על אירועים, סדנאות ומוצרים חדשים באתר ובסניפים

תנאי השימוש באתר
delivery icon
משלוח חינם מעל 300 ₪
איסוף חינם מהסניפים
איסוף חינם מהסניפים