דילוג לתוכן דילוג לתפריט דילוג לחיפוש תפריט נגישות

משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר   משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר

טיפים לבחירת יין מתאים לאביב

מאת: מור דניאל הסומלייה שלנו

שואלים את עצמכם מה הוא יין אביבי? הרי לכם כמה טיפים למציאת היינות המושלמים לתקופה החמה!

שינויי מזג האוויר הם תקופה של בלבול אך גם של התחדשות מרגשת וכיף אמיתי - החורף כבר ממש מאחורינו, האביב בשיא פריחתו והקיץ מתקרב לעברנו בצעדי ענק. בטח כבר יצא לכם להחליף בין מדפי בגדי החורף והקיץ, לבקר אצל הירקן ולהתרגש מהמראה המלבב של פירות הקיץ ולהתחיל לחשוב על תזונה קלילה ומרעננות יותר. על שינוי הרגלי שתיית היין שלכם כבר חשבתם? אולי הגיע הזמן להתאים את היינות שאתם רוכשים לעונת השנה; להניח בצד את האדומים המלאים והמתובלים ולפנות את הבמה לאדומים קלים לשתייה, להחליף את הלבן המורכב והעשיר בלבן ארומטי וקליל או בכלל לפנות את המקום ליינות רוזה קלילים כי אין כמו צבע ורוד! הרי לכם כמה טיפים למציאת היינות המושלמים לתקופה החמה שבטח ישכנעו אתכם להתאים את היין שאתם שותים למזג האוויר ששורר בחוץ.

 

מה מאפיין לבן של אביב?

חומציות ורעננות ביין לבן משפרים את איכותו ואת מרקמו והופכים אותו למשקה המושלם למזג אוויר חם. חפשו לבנים צעירים ו/או מאזורי יין קרירים, כי לא כל יין לבן מציע את אותם הטעמים. באביב ובטח שבקיץ מומלץ לבחור בלבנים יבשים, קלילים ובעלי חומציות גבוהה, כאלו שנוטים לפריכות ומלאים בטעמי פירות טריים. יינות לבנים שלא התיישנו בחביות עץ, כמו יינות מזני סוביניון בלאן, אלבריניו, פינו גרג׳יו, שרדונה משאבלי, גרונר ולטלינר, ריזלינג צעיר ונוספים מתאפיינים בגוף קליל וברענן קסומה. כדאי לכם למצאו אותם! 

מומלצי האביב הלבנים שלי הם פטי גסקון לבן (קולומברד סופר עיסיסי ופירותי) מגסקוניה של האחים לפיט, בנים למשפחה שמייצרת בדרום צרפת ארמניאקים ויינות מופלאים, או למחפשים ללכת על בטוח - פינו גרג׳יו של רופינו. כי יינות פינו גרג׳יו הם תמיד השידוך המושלם להתחממות באוויר. 

 

לרכישת יינות אביב לבנים >

 

אל תשכחו את הרוזה!

קלאסיקה נוספת לשתייה מהנה במזג אוויר חם היא יינות רוזה ורדרדים, שחלקם מתאפיין במיזוג נפלא בין תכונות של יינות לבנים ואדומים. רוזה היא תמיד בחירה מרעננת המשתלבת היטב עם מאכלים עונתיים, כמו ירקות אביב, דגים ומנות בשר קלילות. הבחירה בורוד היא המושלמת לחגוג את השמש בליווי טעמי הדרים ופירות קיציים. יינות רוזה מיוצרים במגוון רחב של אזורים ומזני ענבים שונים, הם יכולים להתאים לכל עונה בשנה. אז חפשו את אלו הבהירים, עם אחוז האלכוהול הנמוך. יינות רוזה מבוססים על זנים כמו סירה או מורבדר בדרך כלל מורכבים יותר ופחות רעננים לעונה החמה.

מומלצי האביב הורודים שלי הם הקוט סוד רוזה של דומיין לפאז׳ מרוסיון, רוזה קיצי מבוסס על זן הגרנאש, קליל ורענן, או סוסון ים רוזה Happy days - רוזה שירנין לכם את המזג בחום ההולך וגובר.

 

 

לרכישת יינות רוזה אביביים >

אדום אביבי, כן! יש דבר כזה!

ההתחממות אינה מאותת לנו לוותר על היין האדום. בעולם מייצרים מגוון רחב מאוד של יינות אדומים מושלמים לחודשי האביב והקיץ. אז אולי מומלץ להשאיר את יינות הקברנה סוביניון שהתיישנו ממושכות בחביות עץ אלון ולהתחיל לחפש אדומים קלילים, בעלי חומציות גבוהה ואחוז אלכוהול נמוך יחסית. יינות מזני ענבים כמו פינו נואר, גאמה, גרנאש ובלנדים שלא התיישנו בחביות עץ מלנגדוק רוסיון יכולים להיות מצוינים לאביב. חלק נכבד מהם אפשר להגיש צוננים. 

מומלצי האביב האדומים שלי הם לה בל אנג׳ל פינו נואר - כי פינו נואר צעיר שאפשר להגיש מעט צונן הוא אופציה אדומה שחייב לנסות - או גאמה נואר של שופע פרי ובעל מרקם רך - לואי ז׳אדו קרו בוז׳ולה פלורי.

 

לרכישת יינות אביב אדומים >

 

האביב היא עונה מושלמת שמאותת לנו להחליף את יינות החורף המתובלים, המלאים והעשירים ביינות מרעננים (חומציות גבוהה), קלי גוף ובעלי אחוז אלכוהול נמוך. בהצלחה!

הצטרף למועדון החברים שלנו

וקבל הטבות ומתנות

להצטרפות  >

אנחנו רואים תמיד את חצי הכוס המלאה.

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו ותקבלו מידע על אירועים, סדנאות ומוצרים חדשים באתר ובסניפים

תנאי השימוש באתר
delivery icon
משלוח חינם מעל 300 ₪
איסוף חינם מהסניפים
איסוף חינם מהסניפים