דילוג לתוכן דילוג לתפריט דילוג לחיפוש תפריט נגישות

משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר   משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר

אלכוהול לחגי תשרי

מאת הסומלייה שלנו, מור דניאל

השנה החדשה ממש כאן וכבר אמרנו להתראות לשנת התש״פ וברוכה הבאה שנת התשפ״א. הגיע הזמן להעלות הילוך ולצאת למסע הרכישות המסורתי שוב והפעם לכבוד חג הסוכות: בגדים חדשים, מתנות למשפחה ולחברים ומצרכים מתאימים להכנת תפריטים לארוחות חגיגיות במשך שבעה ימים!

זהו זמן טוב לרענן את ארון המשקאות החריפים שלכם, להכין אותו לקראת שבוע רבוי סיבות מספיק טובות לשתות. בשורות הבאות קיבצנו עבורכם המלצות על כמה בקבוקי אלכוהול מושלמים לארוחות של חגי תשרי, משקאות שיתכתבו כמו שצריך עם האווירה החגיגית ועם סמלי החגים ויאפשרו לכם להגיש תפוח, דבש, אתרוג ורימון גם בדרך פחות שגרתית שתפתיע את האורחים או את המארחים שלכם. הרי לכם כמה משקאות אלכוהולים המתבססים על סמלי חגי תשרי, שבאמצעותם תוכלו להגיש תפוח, רימון ודבש גם דרך כוס האלכוהול.

פלטר ג'ין תפוחים
פלטר זה לא רק שם של יין טוב, אני בטוח שרובכם כבר יודע! מזקקת פלטר היא אחת ממזקקות הבוטיק הראשונות בישראל שהחלה פעילותה בשנת 2013 במטרה לנסות להפיק ברנדי איכותי מתמרים ארץ-ישראליים. המזקקה עצמה נרכשה מאזור קוניאק היוקרתי, מקום שבו שימשה לזיקוק ענבים במשך 45 שנה. מזקקת פלטר מייצרת סינגל מאלט וויסקי, ארק, או דה ווי, ברנדי תפוחים וברנדי מתמר מג'הול. מבין כל תוצרת המזקקה המושלם לשולחן החג הוא ג'ין המיוצר מתפוחי פינק ליידי שגדלו ברמת הגולן ועברו זיקוק משולש. בין זיקוק לזיקוק הושרה הג׳ין במשך יממה שלמה על מרכיבים בוטנים שנרקחו במיוחד במזקקת פלטר: ערער, מרווה, סמבוק, פקעת ורד הכלב, סומק, עלי לימון ושורש איריס. הג׳ין הזה יהיה מושלם ביחד עם טוניק וליים - משקה מרענן לקבל איתו את פניה של שנה חדשה, תוך כדי ישיבה בסוכה ולירות את יריית הפתיחה לארוחת החג.

 

 

יוליוס אתרוגים (כשר)
יוליוס היא מזקקת הבוטיק הראשונה בישראל! את דרכה היא החלה לפני 12 שנה. אז החליט דן יואלי ז"ל (יוליוס) להתחיל ולזקק תוצרת מקומית ולייצר אלכוהול ארץ-ישראלי. כיום פועלת המזקקה בקיבוץ חניתה תחת ניצוחו של יובל (ג׳וב). כאמור, מטרת המזקקה הייתה ועודנה לייצר תזקיקים בהתבסס על חומרי גלם מקומיים בלבד לרבות קלמנטינות, ענבים, אפרסקים, אתרוגים ודבש, שמקורם לרוב באזורי הגליל והכרמל.  
אז אולי אנחנו קצת מקדימים את הופעתו של האתרוג המשתייך לארבעת המינים ומזוהה עם חג הסוכות, אבל המטרה היא להכין את את ארון האלכוהול לכבוד חגי תשרי אז הבקבוק הזה יכול ללוות אתכם לפחות במהלך כל החודש העברי הזה רבוי החגים. משקה האתרוגים שלפניכם הוא למעשה או דה וי שיוצר מזיקוק מיץ אתרוגים שנטחנו בשלמותם כולל הקליפה, תוך הפרי והגלעינים בתוספת של תירוש ענבים (במקום להוסיף סוכר). לאחר תהליך הזיקוק האיטי והקפדני התקבל משקה ייחודי, מבושם וארץ-ישראלי.

 

 

באד אפפל (כשר)
ליקר תפוחים גרמני שהושק לראשונה בשנת 1876 מזיקוק שבו שולבו תמציות של תפוחים עם מייפל קנדי איכותי ודגנים גרמניים. במרוצת השנים הופץ הליקר, המתבסס על המתכון הסודי של משפחת גרנט ומעטור בסמל הרכבת המייצג את מזרח גרמניה, ברחבי העולם כולו. באד אפפל מתאפיין בעושר טעמים, במתיקות נעימה ובאיזון נפלא שכבש וכובש את ליבם של שותים רבים. אמליץ לכם להגיש את המשקה קפוא או להשתמש בו כבסיס לקוקטיילים מפירות הדר כמו תפוז או לימון.

 

 

ג׳ק דניאלס דבש
ג׳ק דניאלס הוא אחד ממותג הוויסקי המובילים בעולם והמפיץ העיקרי של בשורת הברבן האמריקאי. מזקקת ג'ק דניאלס הוקמה בידי ג'ספר ניוטון דניאל שנולד בשנת 1850 בטנסי וכבר בגיל 13 החל לעסוק בזיקוק אלכוהול ביחד עם מטיף מקומי בשם דן קול. בשנת 1875 הם הקימו יחדיו מזקקה שממנה התפתחה מזקקת ג'ק דניאלס. כיום ממוקמת המזקקה בלינצ'בורג, בירת מחוז מור שבטנסי. ג'ק דניאל'ס מיוצר מלפחות 51% תירס. אז לכבוד ראש השנה ולכבודם של כל חובבי הוויסקי שחייבים לשלב את המשקה בארוחת החג נמליץ על ג׳ק דניאלס דבש המיוצר מדבש אמיתי ותבלינים מתוקים, שילוב המעניקה לוויסקי המוכר מטנסי טעם ייחודי, מתקתקות טבעית וחספוס קסום. באף ארומה של קרמל, וניל ופריחת תפוזים, בחיך: מרקם קרמי, דבשי ומשמשי, הסיומת ארוכה, עגלגלה ועשירה. מושלם עם קובית קרח או בתוך הקפה של סוף ארוחת החג.

 

 

יין רימונים (כשר)
יקב רימון שוכן בלב הרי הגליל, יקב יחיד מסוגו, בו מיוצרים יינות מרימונים ולא מענבים. מסורת זו, של ייצור אלכוהול מרימונים, רווחה במזרח התיכון ובהודו ובימינו היא כמעט ונעדרת, אך בזכות יקבים כמו רימון היא נותרה בנוף מולדתנו. בישראל גדלים כ-150 זנים שונים של רימונים מהם מיוצרים ביקב רימון מגוון יינות: יבשים, חצי יבשים, מתוקים, מבעבעים ובסגנון פורט. אגב, במטעי המשפחה ברמת דלתון מסתתר לו זן רימונים נדיר מאוד המהווה בסיס לייצור כמה מהיינות הטובים ביותר של היקב. אם שאלתם את עצמכם איך עושים את זה אז התשובה תהיה שתהליך הייצור דומה לתהליך הייצור של יין, עם כמה הבדלים שנובעים בעיקר מהעובדה שיין המופק מענבים מתחמצן מהר יותר. בגדול כל אחד מיינות היקב יהיה אורח של כבוד על שולחן ארוחת ראש השנה שלכם, אך באופן אישי אמליץ על יין הרימונים היבש, שיוצר מ-100% רימונים שנקטפו מהבוסתנים של היקב באזור בן זמרה, נסחטו ולאחר התסיסה יושנו במשך שנה וחצי בחביות עץ אלון צרפתי. היין הזה יהיה מושלם ליד מנה עיקרית של נתח בשר שומני ודומיננטי בטעמיו. 

 

 

סטרונגבואו סיידר תפוחים 
המלצה אחרונה חביבה המוקדשת לאלו מבינכם שמחפשים לשתות משקה קליל ומרענן, הסיידר תפוחים של סטרונגבואו יעשו זאת בצורה מושלמת! מדובר בסיידר התפוחים הנמכר ביותר בעולם שהושק לראשונה בשנת 1960 באנגליה בידי ה.פ בולמר. בשנת 2003 נמכר המותג לבעלים של הייניקן. השם סטרונגבואו נגזר מכינויו של האביר האנגלי המפורסם, ריצ'רד דה קלייר. הבסיס לייצור המשקה הוא סיידר תפוחים מתקתק המורכב מכ-50 סוגים שונים של תפוחים שנקטפו ממטעים באנגליה ובצרפת ומתאפיינים במרירות ובמתיקות שונים. התסיסה נעשת במיכלי ענק בתוספת שמרים וסוכר. 

השתכנעתם? לי נשמע מושלם להתחיל ארוחה חגיגית בכוס ג'ין פלטר עם טוניק, להמשיך עם קוקטייל צונן של באד אפפל תפוזים (סטייל שפריץ), למנה עיקרית בשרית לשדך יין רימונים יבש וחמצמץ ולסיים ביחד עם הקינוחים בתוך הקפה להוסיף מנה של ג׳ק דניאלס עם דבש או בכלל לשתות מנה של יוליוס אתרוגים. נשמע כמו ארוחה של מלכים, לא? חג שמח! 

הצטרף למועדון החברים שלנו

וקבל הטבות ומתנות

להצטרפות  >

אנחנו רואים תמיד את חצי הכוס המלאה.

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו ותקבלו מידע על אירועים, סדנאות ומוצרים חדשים באתר ובסניפים

תנאי השימוש באתר
delivery icon
משלוח חינם מעל 300 ₪
איסוף חינם מהסניפים
איסוף חינם מהסניפים