דילוג לתוכן דילוג לתפריט דילוג לחיפוש תפריט נגישות

משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר   משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר

להרגיש כמו קיסר עם משקה המלכים

כשהמשקה האלכוהולי שאנחנו טועמים עשיר וארומטי, פירותי ובעל גוף מלא ונדיב, כשבפה מתפשטים חום נעים ומתיקות קלה עם רמזים לשוקולד מריר, אגוזים, ואפילו מעט הדרים, הכל ברור, זהו משקה המלכים, קוניאק. לאחרונה מגיעים לארץ מוצרי קוניאק מסקרנים משני בתי קוניאק, טסרון (Tesseron) ודובה (Dobbe)

הקוניאק נחשב לאחד ממשקאות הפרמיום של העולם, והוא מוצר הייצוא המכניס לצרפת הכי הרבה כסף, יותר מכל מוצר אחר. בשם המכובד קוניאק יכול להיקרא רק ברנדי שזוקק מיין שיוצר באזור קוניאק, שבו התנאים לגידול זני ענבים לתעשיית הברנדי אופטימליים. 

נולד מטעות אנוש
טוענים כי זיקוק היין החל מטעות של רב חובל הולנדי, שרצה לחסוך מקום בבטן האנייה שלו. הימאי זיקק את היין שרצה להוביל, והיה בטוח שאם ימהל את תזקיק היין מאוחר יותר במים, יחזור הנוזל ויהפוך ליין. עד מהרה עמד על טעותו, אך כתוצאה מיוזמתו התמוהה נוצר משקה חדש שההולנדים כינו אותו "ברנדווין", יין שרוף, ומכאן מקור הכינוי ברנדי.

משקאות אלכוהוליים המיוצרים מיין היא צורת הזיקוק העתיקה ביותר הידועה לאדם, וגם אם הסיפור אינו אלא מיתוס, עדיין יש קשר בין ימאים הולנדים לקוניאק צרפתי. הקשר החל דווקא בסחר המלח, שהיה אחד ממקורות ההכנסה המשמעותיים ביותר של צרפת בימי הביניים. המלח, שבאותם זמנים היה יקר כזהב, נשלח לארצות צפון אירופה שחסרו אותו.
אחד ממקומות מיצוי המלח ממי ים ואחד מנתיבי התובלה של המלח היה נהר השאראנט  שבמערב צרפת, שנמליו נחשבו נוחים לתנועת ספינות באזור קוניאק. 

סוחרי היין הרבים באזור איחדו כוחות עם סוחרי המלח ושיווקו את מרכולתם באותן ספינות שיצאו אל נמלי הצפון, בעיקר לסקנדינביה ולהולנד. היינות סבלו מאוד בתנאי השיט של אותם ימים והגיעו ליעדם באיכות גרועה ביותר. הבעיה נפתרה במאה ה-16 כשההולנדים העבירו מזקקות לאזור קוניאק וזיקקו בעצמם את הברנדי מהיינות. הברנדי נשלח לדרכו בחביות עשויות עץ אלון, ואז התגלה גם כי המגע עם העץ השביח מאוד את המשקה והוסיף לו ניחוחות וטעמים מיוחדים. מאז יישון בחביות עץ אלון הוא חלק בלתי נפרד והכרחי בתהליך ההכנה של ברנדי, והמשקה נחשב לאיכותי יותר ככל שהזמן שבו שהה בחביות ארוך יותר. 

קוניאק טסרון - Tesseron 
בית Tesseron נחשב לאחד מבתי הקוניאק החשובים ביותר וסוגי הקוניאק שלהם הינם מהמבוקשים בעולם. מאז ומעולם אהבו בני משפחת טסרון קוניאק ויינות משובחים. בבית המשפחה קיים אוסף מרהיב של מותגי קוניאק נדירים מהמאה ה-19, והמשפחה היא גם בעליה של היקב המעוטר Château Pontet Canet שבבורדו. 
בשנת 1905 החליט Abel Tesseron לייצר בעצמו קוניאק ברמה גבוהה. הוא ביסס את הייצור על שתי אחוזות הממוקמות בשניים מששת האזורים המרכיבים את אפלסיון קוניאק:  Boneuil  שבאזור Grande Champagne ו- Saint Surin באזור Petite Champagne. את הקוניאק מיישנים בחביות עץ אלון במרתפי האחוזות שנבנו כבר במאה ה-12. במשך השנים הפכו מוצרי הקוניאק מבית Tesseron למבוקשים במיוחד בקרב יצרנים שרכשו מבני המשפחה קוניאק ליצירת בלנדים איכותיים יותר. כיום ממשיכה את דרכם של אבותיה מלאני, בת הדור הרביעי.  
 
הכל מתחיל בענבים...
הקוניאק מבית טסרון הינו בעל אופי עשיר ומורכב אודות לשילוב מדויק בין שלושת זנים הענבים המסורתיים של אזור קוניאק, אוני בלאן, פול בלאנש וקולומבר, שגדלים בכרמי אחוזות טסרון. אוני בלאן תורם את העגלגלות, פול בלאנש מעניק את העידון ואילו הקולומברד את העוצמה והעומק. זיקוק היין מתבצע כמקובל בקוניאק פעמיים בדודי נחושת, כאשר בבית טסרון מקפידים להשתמש רק "בלב" הנוזל המזוקק לקוניאק.
הקוניאק מתיישן בחביות עץ אלון מיער לימוזין סמוך, כשכל חבית תתרום ניואנס מיוחד לבלנד הסופי. הטמפרטורה הקרירה והלחות הגבוהה במרתפי בית טסרון הינם אידיאליים ליישון הקוניאק הנפלא. 
כל מגוון הקוניאק מבית טסרון הינו מרמת סיווג XO. מגוון סוגי הקוניאק ייחודי ורובו מסומן בשם Lots, הלוטים הינם בלנדים של חביות קוניאק משנים שונות. השילוב בין החביות השונות מעניק לכל לוט את טעמו הייחודי. היות ולא ניתן לציין את שנת הבציר כל לוט מציין את תקופת הזמן הממוצעת של היישון בחביות, שמלכתחילה נבחרות מהבצירים הטובים ביותר. 

קוניאק טסרון 90 XO - קוניאק עשיר, צעיר ומרוכז, המציג שילוב מרתק בין נמרצות ומורכבות. התיישן מינימום 10 שנים בחביות משנות ה-90. לוט 90 זוכה לרעננות וטוהר הודות לענבי האוני בלאן הנהדרים, מהחלקות הטובות ביותר, שעוברים תסיסה וזיקוק מוקפד. ניחוחות של אגס טרי לצד חבושים, תבלינים, פירות יבשים ואגוזים, טעמים עשירים ומרוכזים וסיומת ארוכה ורכה. 

קוניאק טסרון 65 XO -  מגיע בבקבוק דמוי דקנטר. ענבי האוני בלאן המצוינים מגיעים מהחלקות הטובות ביותר באזור גרנד שמפיין והקוניאק מתיישן לפחות 45 שנים בחבית עץ אלון. קוניאק מאוזן ומורכב במיוחד. ניחוחות המשלבים אגוזי לוז, סוכר חום, טבק, נוגט, שוקולד מריר ועץ ארז. טעמים עמוקים ועשירים וסיומת ארוכה, רכה ונעימה.
עכשיו במבצע לחברי מועדון >

קוניאק טסרון 53 XO - בלנד המיוצר מענבי אוני בלאן וקולומברד האיכותיים ביותר, המגיעים מכרמי אזור גרנד שמפיין. התיישנות בחביות לימוזין לפחות 60 שנים. קוניאק שגובל בשלמות, עושר לצד עידון מקסים, ניחוחות נפלאים של תאנים ושוקולד, פירות יבשים וטבק, טעמים עגולים ועשירים וסיומת ארוכה ומרעננת. 

קוניאק טסרון 29 XO - היהלום בארון הקוניאק של בית טסרון. ענבי אוני בלאן, פול בלאנש וקולמברד, המגיעים מהחלקות הטובות ביותר באזור גרנד שמפיין.  יישון בחביות הטובות והנדירות ביותר, מינימום 90 שנים, במשך שלושה דורות. לקוניאק עושר טעמים מדהים לצד איזון מרשים ובוקה של מוקה ושוקולד. ניחוחות של דבש, תאנים ושזיפים. טעמים עילאיים ואלגנטיים. קוניאק המציג שילוב מושלם של מורכבות ואלגנטיות. 

קוניאק דובה - Dobbe
משפחת דובה מייצרת קוניאק מזה שמונה דורות ב- Salignac sur Charente, כפר קטן ליד קוניאק שבצרפת. אחוזת הכרמים של המשפחה משתרעת בעיקר על אזור פטיט שמפיין. 
הכל התחיל בסביבות שנת 1787 כשאבות המשפחה רכשו כמה דונמים של כרמים. בהדרגה החלו לייצר או דה וי, כששמונה דורות של מגדלי יין ומזקקים העבירו במשך השנים במשפחה את התלהבות הזיקוק היוקרתי. מישל דובה ורעייתו, צאצאי הדור המייסד, הצליחו לשלב בין מסורת ומודרניות וייצרו קוניאק מקסים ואיכותי. כיום, הדור החדש ממשיך את המורשת המשפחתית. 
אחוזת הכרמים של המשפחה משתרעת על  פני 35 דונם, והמשפחה מייצרת או דה וי וקוניאק פירותי ועדין מענבי אוני בלאן. 

קוניאק דובה VS – קוניאק צעיר ורענן, פירותי, פרחוני ועדין עם ניחוחות של אלון, וניל, אגוזי לוז, תאנים מיובשות ותה וסיומת חמה ואינטנסיבית. בשל עדינותו יהנה גם כאפריטיף וגם בפני עצמו בסוף הארוחה. 

קוניאק XO אקסטרה – קוניאק עשיר בטעמים וקטיפתי, עם ניחוחות של יסמין וסוכריות כתומות המשתלבים בצורה הרמונית עם רמזים עדינים של בריוש קלוי. מאוזן, חלק ואלגנטי עם סיומת ארוכה ומתמשכת. בשל העושר שלו יהנה מאוד בסיום ארוחה טובה וילווה היטב גם קינוחי שוקולד. 

לרכישת קוניאק, ברנדי וארמניאק לחצו כאן >

 

הצטרף למועדון החברים שלנו

וקבל הטבות ומתנות

להצטרפות  >

אנחנו רואים תמיד את חצי הכוס המלאה.

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו ותקבלו מידע על אירועים, סדנאות ומוצרים חדשים באתר ובסניפים

תנאי השימוש באתר
delivery icon
משלוח חינם מעל 300 ₪
איסוף חינם מהסניפים
איסוף חינם מהסניפים