דילוג לתוכן דילוג לתפריט דילוג לחיפוש תפריט נגישות

משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר   משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר

ספרי - Speri

משפחת ספרי נחשבת לאחת מהמשפחות ההיסטוריות באזור היין המפורסם, ואלפוליצ׳לה ולאחת מהראשונות שייצרו אמרונה באזור זה ושנתורה נאמנה עד היום לשורשים ולמסורת המקומית של ייצור היין.

היקב המשפחתי החל את דרכו בשנת 1874 זמן בו ביקבק קרלו ספרי, אבי המשפחה, את היין הראשון שלו מענבים שרכש ממגדלים באזור. בשנת 1885 הוא רכש את האדמות הראשונות באזור ואלפוליצ׳לה בהם הוא גידל לצד זני ענבים מקומיים אותם הוא ייעד לייצור יין למשפחה, גם עצי תות וצמחים נוספים. בראשית המאה ה-20 הצטרף לעבודה ביקב גם הבן בנדטו, שהעלה את היקב על דרך חדשה, רכש כרמים נוספים והעלה את איכות היין.  בשנת 1933 הוא העביר את השרביט לבנו סנטה, שרכש את אחוזת סנט אורבנו בפומנה, מקום מושבו של היקב עד היום ואחד מהאזורים האיכותיים והנחשבים ביותר במחוז ונטו. כיום מנהלים את היקב הדור השביעי, בניהם ובנותיהם של בניו של סנטה: ז׳וזפה, בנדטו, קרלו אליזאו. בבעלותם  שטח כרמים הכולל 600 דונם שנטועים באזורי הגידול הטובים ביותר בואלפוליצ׳לה קלסיקו. לאחר שנים רבות במהלכן נוהלו הכרמים והיקב לפי עקרונות החקלאות בת הקיימא, החל משנת 2015 השיג היקב אישור רשמי על היותו יקב אורגני. משפחת ספרי, על דורותיה, מקפידה לשמור על מסורת הייצור והעשיה המקומית ובכרמיה נטועים אך ורק זני ענבים מקומיים שנחשבים למסורתיים באזור ואלפוליצ׳לה: קורבינה, מולינרה, רונדינלה, קורבינונה ונוספים

״אם אזור ואלפוליצ׳לה זכה בהצלחה עולמית הרי ליקבים כמו ספרי, שלפני כמה עשורים הצליחו לכפות סטנדרטים גבוהים מאוד של איכות, שמעולם לא נכנעו לתכתיבי שוק ונותרו נאמנים הן לסגנון שלהם והן לכרמים, מקום בו נמצא רק ענבים מסורתיים הנטועים בהדליה המקומית העתיקה של הפרגולה, חלק חשוב בזה!״ (״וין ד׳איטליה״, גמברו רוסו, 2015)

ליינות היקב >>

הצטרף למועדון החברים שלנו

וקבל הטבות ומתנות

להצטרפות  >

אנחנו רואים תמיד את חצי הכוס המלאה.

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו ותקבלו מידע על אירועים, סדנאות ומוצרים חדשים באתר ובסניפים

תנאי השימוש באתר
delivery icon
משלוח חינם מעל 300 ₪
איסוף חינם מהסניפים
איסוף חינם מהסניפים