דילוג לתוכן דילוג לתפריט דילוג לחיפוש תפריט נגישות

משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר   משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר

עשר עובדות על יקב גאיה - GAJA

.

קיבצנו עבורכם עשר עובדות על יקב גאיה ועל שושלת היין המפוארת שעומדת מאחוריו.

1. אחד מהאייקונים הבלתי מעורערים של תעשיית היין האיטלקית:  יקב גאיה נחשב לכוכב של תעשיית היין האיטלקית, יצרן היין שעומד לא רק מאחורי המוניטין לו זכו וזוכים יינות פיאמונטה אלא גם למוניטין לו זכה וזוכה היין האיטלקי ברחבי העולם כולו.
עיצוב תעשיית היין המודרנית של איטליה: ייצור, תפוצה, שיווק, תמחור ועוד. השם גאיה בדרך כלל נאמר בנשימה אחת ביחד עם השמות הגדולים של בורגון ובורדו.

 

2. רגע לפני יום-הולדת 160…: שנת 2019 בגאיה הייתה בסימן חגיגות יום-ההולדת ה-160 של היקב שהחל את דרכו בהסתמך על 20 דונם כרמים באזור פיאמונטה שנרכשו על-ידי ג׳ובאני גאיה,
בן למשפחה שמוצאה ספרדי ושהיגרה לאיטליה במהלך המאה ה-17 וכיום מנוהל על-ידי הדור השישי, על-ידי האחת והיחידה  - גאיה גאיה!

 

3. אנג׳לו גאיה: מייצג את הדור החמישי של המשפחה. עומד מאחורי המוניטין הגדול לו זכה היקב ומאחורי הפילוסופיה והרעיונות החדשים שיושמו בכרם ובמרתף.
אנג׳לו נוהג להזכיר את מקור השראה העיקרי של סבו, של אביו ואף שלו עצמו - סבתו, קלוטילדה ריי, שלא חדלה מלהזכיר את המילה איכות!
בשנת 1961 הצטרף אנג׳לו לעבודה ביקב המשפחתי לצד אביו, ג׳ובאני, היה זה מיד לאחר סיום לימודיו באוניברסיטה של אלבה. הוא התייצב ביקב המשפחתי מלא באנרגיות וכריזמה להוביל את היקב לדרך חדשה ולהעלות את איכות היינות.
בשנת 1970 הוא קיבל את שרביט ההובלה של היקב ומאותה הנקודה הנהיג שינויים כמו: בציר ירוק, יבולים נמוכים, תסיסות במיכלי נירוסטה, השריות קצרות על הקליפות, יישון בחביות עץ אלון צרפתי ובקבוק בפקקי שעם ארוכים.
במקביל הוא החל לבקבק יינות מכרם יחידני: 1967 סורי סן לורנצו, 1970 סורי טלדו ובשנת 1978 קוסטה רוסי.

 

4. מה בין מסורת למודרנה: היחסים של אנג׳לו ואביו, ג׳ובאני, לא תמיד היו פשוטים, דעתם נחלקה בעיקר סביב יישום של שיטות מודרניות בעסק המשפחתי.
השם שקיבל יין הקברנה סוביניון הראשון של היקב Darmagi, שפירושו בלהג הפיאמונטזי - ״כמה חבל״, מגלם את הפער הגדול בין האב לבין הבן בנוגע לכניסה של זני ענבים צרפתיים לכרמים בפיאמונטה.
ג׳ובאני החליט להעניק ליין את השם בהסתמך על התגובה של אביו למשמע הבשורה בנוגע לשיווק היין המודרני הראשון של היקב. מבחינת אנג׳לו בגאיה מיושמות שיטות מודרניות לצד מסורתיות, כך למשל השריות ארוכות על זגי הענבים נחשבות למסורתיות.
 

5. מתרחבים לדרום: בעשורים האחרונים הרחיב היקב את פעולתו בתחילה בתוך אזור פיאמונטה (למשל אזור ברולו) ובהמשך כבש גם את אזורי ברונלו די מונטלצ׳ינו (1994) ובוגלרי (1996),
בשנתיים האחרונות אף עובדים בגאיה על פרויקט לייצור יין בסיציליה.

 

6. היקב שאמר לא לרוברט מונדבי: כן, כן, בשנת 1989 התקרב אנג׳לו גאיה למיזם משותף עם ענק היין האמריקאי, רוברט מונדבי אולם בדקה ה-99 הוא החליט לסגת
זאת משום שהרגיש שגאיה היא סמל ליין איטלקי ומזוהה איתו וכך צריך להישאר.
 

7. גאיה = יין אדום, מה בנוגע ללבן? יקב גאיה מזוהה עד מאוד עם ייצור יין אדום מפיאמונטה ומטוסקנה. ייצור של כמיליון בקבוקים בשנה בכל האזורים יחד (יקב בינוני לפי ההגדרה).
רק 8% מהיצור הוא של יינות לבנים: ויסטמרה בולגרי (בלנד של ורמנטינו וויונייה), אלטני די ברסיקה (סוביניון בלאן), רוסי באס (שרדונה עם נגיעת סוביניון בלאן) וגאיה אנד ריי (שרדונה מתיישן בעץ).

 

8. איכות ללא פשרות: העיקרון החשוב ביותר בו מתמקדת המשפחה בכל צעד וצעד.
כך למשל לא בקבקה המשפחה יינות משנות בציר שהוגדרו כלא מספיק טובות: בציר 2002 בחלק מאזורי פיאמונטה או בצירים 2002, 2003 ו-2009 בברונלו די מונטלצ׳ינו.
 

9. אתגרים חדשים: בעיקר ההתמודדות עם השינויים האקלימיים לרבות ההתחממות הגלובלית מהווים עיסוק מרכזי בימים אלה ביקב גאיה.
כך למשל לפני כעשור נטעו כ-500 ברושים בכרמי המשפחה בברברסקו במטרה לעצב את האקלים ולקדם צמחיה טבעית וחיות בר. במקביל המשך קידום קיומה של חקלאות אורגנית וביו דינאמית בכל כרמי המשפחה.
 

10. היורשת - גאיה גאיה: הבת של אנג׳לו שקיבלה על עצמה להמשיך את דרכו של אביו ונוקטת בגישות זהות לחלוטין.
היא בעלת מוסר עבודה בלתי רגיל, חוש הומור, אהבה למכוניות מירוץ (אותה היא חולקת עם אביה), מסירות לעסק המשפחתי ומאוד אוהבת יין. לצידה עובדים אחיה, רוסנה וג׳ובאני.

 

למגוון יינות יקב גאיה >>

הצטרף למועדון החברים שלנו

וקבל הטבות ומתנות

להצטרפות  >

אנחנו רואים תמיד את חצי הכוס המלאה.

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו ותקבלו מידע על אירועים, סדנאות ומוצרים חדשים באתר ובסניפים

תנאי השימוש באתר
delivery icon
משלוח חינם מעל 300 ₪
איסוף חינם מהסניפים
איסוף חינם מהסניפים