דילוג לתוכן דילוג לתפריט דילוג לחיפוש תפריט נגישות

משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר   משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר

טומאסי, מסורת רבת שנים של ייצור יינות איכות

יינות טומאסי מספרים סיפור על המשפחה אשר מאמינה בעבודה קשה ואהבת האדמה בלב האזור ההיסטורי של הלא הוא ה- וולפוליצ'לה קלאסיקו שבונטו

בין מחוזות היין הקלאסיים של איטליה, תופס מחוז ונטו באורח מסורתי 'רק' את המקום השלישי אחרי טוסקנה ופיאמונטה.
אלא ש'רק' שלישי באיטליה הוא כמובן תואר מכובד מאד, בהתחשב בעובדה שזו אולי ארץ היין היחידה בעולם שבה מגדלים ענבי יין מסורתיים בכל אחד ממחוזותיה.
מחוז ונטו שוכן בצפון מזרח איטליה ובו נמצאות, בין היתר, הערים 'ונציה' ו'ורונה'. אזור היין החשוב ביותר במחוז ונטו הוא וולפוליצ'לה, העמק בעל המרתפים הרבים, בתרגום מילולי, ללמדכם.
ואכן, ונטו מייצרת הכי הרבה יין באיטליה חוץ מאשר סיציליה ופוליה, שלא נודעו, לפחות עד לא מזמן, באיכות יינותיהם. יין מיוצר כאן עוד מקדמת דנא.
מובן מאליו שבתוך ים היין המיוצר כאן, יש לא מעט יינות בסיסיים ביותר. אולם כשמתמקדים ביצרנים הטובים יותר, מגלים פנינים אמיתיות, וביניהן גם כמה יצירות מופת של ממש.


יצרן כזה הוא כמובן בית טומאסי המהולל. יקבי טומאסי נוסדו ב1902 והם ממוקמים בעיירה פדמונטה (נא לא להתבלבל עם מחוז פיאמונטה השכן…) שבלב אזור הוולפוליצ'לה קלאסיקו, ליבו ההיסטורי של אזור וולפוליצ'לה.

                                         
יינות טומאסי מספרים את סיפורה של משפחה שמאמינה בעבודה קשה וקשורה קשר הדוק לאדמה. משפחה אשר חיה בהרמוניה עם הטבע וקבעה לעצמה מטרה לייצור יינות מעולים.
היקב המשפחתי נוסד בשנת 1902 על ידי ג'אקומו טומאסי בלב האזור ההיסטורי של  וואלפוליצ'לה קלאסיקו, בצפון-מזרח איטליה, בכפר 
Pedemonte.  במשך השנים גדל היקב ומכרם יחיד שהיה בבעלות ג'יאקומו התרחב
ללמעל מ- 1050 דונם כרמים באזור וואלפוליצ'לה קלסיקו, 800 דונם באזור אגם גארדה וכן כ-100 דונם באזור סואבה קלסיקו וכ-150 דונם סמוך לעיירה ולדוביאדנה שמיועדים לייצור פרוסקו .

                                         

היינות האדומים של טומאסי, שהם כידוע הסיפור המרכזי, מיוצרים, כמו שאר היינות הקלאסיים של האזור, מענבי קורבינה, רונדינלה ומולינרה, שהשילוב בין שלושתם מוליד את היין הבסיסי של האזור, הלא הוא יין הוולפוליצ'לה, יין יום-יומי ובסיסי, קליל ורענן, ההולך ומשתדרג בשנים האחרונות, ממש כמו יינות הקיאנטי של טוסקנה. אחיו הגדול של הוולפוליצ'ה הוא כמובן יין האמרונה, מגדולי יינות איטליה, המיוצר מאותם ענבים בדיוק, אחרי שעברו ייבוש ארוך שהביא אותם למצב של צימוקים כמעט, ורק אז הותססו. התוצאה היא יין עתיר אלכוהול, גוף, כח ואלכוהול, בעל טעמים יוצאי דופן, מתוקים ומרירים גם יחד. שנים רבות נחשבו יינות אמרונה, גם הטובים שבהם, ל'מוקצים מחמת מיאוס' בעיני 'מביני' יין אמיתיים. לא עוד. יינות אמרונה טובים הם הרבה פחות מוחצנים בימינו ומורכבותם לא תשאיר אדיש גם חובב יין קפדן במיוחד. הם חיים שנים ארוכות ומתפתחים בצורה מעוררת הערצה בבקבוק. בין הוולפוליצ'לה לאמרונה, מסתתר האח האמצעי, ילד הסנדביץ', הלא הוא יין הריפאסו, יין שהוא בעצם וולפוליצ'לה שהוספו לו קליפות צימוקים ששימשו לייצור האמרונה ומוסיפים על ידי כך עוד גוף, אלכוהול וטאנינים לוולפוליצ'לה הרגיל.

                                         

עכשיו הוסיפו לכך את יין הרצ'וטו, יין הקינוח המהולל העשוי מאותם ענבים, יינות פינו גריג'יו לבנים, יינות סופר ונטו כמו הArele - בלנד מרתק של ענבי קורבינה, רונדינלה, זן האוסלטה הנשכח שהוחזר לחיים וענבי מרלו, ועוד ותקבלו רשימה אינסופית כמעט של יינות מרתקים בבית שאינו נח על שמריו לרגע, גדל ומתרחב ואף שולח זרועות לטוסקנה ומחוזות אחרים באיטליה, תוך שהוא שומר תמיד על אותה רוח מסורתית וחדשנית בעת ובעונה אחת, ובעיקר איכותית להפליא. כך שכל אחד יוכל כנראה למצוא את היין שלו בבית טומאסי ולהתאהב, מחדש או לראשונה, במחוז המרתק הזה ויינותיו הטובים ביותר.

היקב נחשב לאחד מהיקבים הטובים באזור. על מלאכת הכורמות, על ניהול היקב והאירוח מנצחים בני הדור השלישי במשפחה אשר מחלקים ביניהם את העבודה בהנאה ובהצלחה גדולה.
     לרכישת מגוון יינות טומאסי>>         

הצטרף למועדון החברים שלנו

וקבל הטבות ומתנות

להצטרפות  >

אנחנו רואים תמיד את חצי הכוס המלאה.

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו ותקבלו מידע על אירועים, סדנאות ומוצרים חדשים באתר ובסניפים

תנאי השימוש באתר
delivery icon
משלוח חינם מעל 300 ₪
איסוף חינם מהסניפים
איסוף חינם מהסניפים