דילוג לתוכן דילוג לתפריט דילוג לחיפוש תפריט נגישות

משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר   משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר

אזורי יין בולטים באוסטרליה

ממערב היבשת ועד למזרח

דרך היין

עמק הבארוסה, מקלארן וייל, עמק האנטר ועד לאזור נהר מרגרט, באוסטרליה מגוון אדיר של טרוארים נהדרים

McLaren Vale

אזור מקלארן ויין ההיסטורי סמוך לאדלייד נהנה מהשפעת הים על הכרמים הנטועים שיראז המהווה כ-50% מכלל היין המיוצר באזור וכן  קברנה סוביניון,  גרנאש,  מורבדרה, סמיון, שרדונה, סוביניון בלאן ועוד.  מקור הכרמים הנו כבר בשנת 1838 כאשר נטעו על ידי John Reynell אשר הקים את יקב Reynella. מספר שנים אחר כך נטע ד"ר פנפולד מאדלייד את הכרם הראשון שלו באזור. בין היתר נוסדו באזור חלק מהיקבים החשובים ביותר באוסטרליה כיום כולל Hardy's  וכן d'Arenberg. כיום ישנם באזור כתשעים יקבים, רובם יקבים משפחתיים יחסית קטנים.

 

Barossa Valley

עמק הבארוסה ממוקם כשעה צפונית לאדלייד ומייצר בפועל את כמות היין הגדולה ביותר באוסטרליה. שטח הכרמים בפועל קטן יחסית אך עמק הבארוסה הינו בסיסם של רוב חברות היין הגדולות באוסטרליה. בעבר היה הריזלינג הזן הבולט באזור אך הוא עבר לגבעות אדלייד ועמק קלייר ופינה את מקומו לזנים אדומים ובעיקר שיראז וקברנה סוביניון. ישנם כרמים הנטועים כבר משנת 1860 בנטיעת גביע ללא השקיה כלל . האקלים בעמק חם יחסית ומתאים ליינות אדומים.  בבארוסה כיום כ-80 יקבים.

 

Clare Valley

בעמק קלייר הממוקם צפון מערבית לעמק הבארוסה, מייצרים ריזלינג נפלא אך הודות למגוון הטרוארים -  לשיפועים השונים, טמפרטורות, גבהים בהם הכרמים נטועים וכן לסוגי הקרקע השונים אותם ניתן למצוא גם מייצרים באזור יינות קברנה סוביניון, שיראז ומלבק מצוינים. האקלים הקונטיננטאלי עם הבדלי הטמפרטורה המצוינים בין יום ולילה תורם אף הוא לאיכות היינות. ככלל, הטמפרטורות בעמק קלייר נמוכות מהטמפרטורות בעמק הבארוסה בכמה מעלות והדבר בא לידי ביטוי ביינות עם אחוזי אלכוהול נמוכים במעט.  כיום יש באזור כ-45 יקבים.  

 

Coonawarra

למרות שכבר בשנת 1890 נטעו באזור קונאוורה גפנים, האזור החל להתפתח רק בשנות הששים של המאה העשרים. כיום יש באזור מעל 30 יקבים ובPadthaway השכן ישנם שישה יקבים.  קברנה סוביניון הינו הזן הנטוע באזור עם מעל 60% משטח הכרמים הנטועים סה"כ כ 55,000 דונם על אדמת הטרה רוסה הייחודית לאזור. לאזור קונאווארה אקלים  הדומה לזה בבורדו, עם טמפרטורות גבוהות מעט יותר וכן עם פחות גשמים במהלך עונת ההבשלה. לאחר שסיימו לריב על גבולות האזור במשך שנים ארוכות, התפנו היקבים באזור לייצר חלק מהיינות הטובים ביבשת.


 

Hunter Valley Zone

אזור עמק האנטר בניו סאות' וויילס ממוקם צפונית לסידני. האקלים באזור מאתגר עם גשמים לעתים אל תוך הבציר וטמפרטורות גבוהות יחסית בקיץ. מעבר לכך הלחות גבוהה. הזן החשוב באזור הינו הסמיון. ליינות הסמיון המיוצרים באזור יכולת התיישנות מרשימה של מעל עשר שנים. מעבר לכך מיוצרים באזור גם וורדחו, שרדונה, קברנה סוביניון ושיראז. ליינות השיראז יכולת התיישנות יוצאת דופן והם לעתים מקבלים מאפיינים המזכירים יינות סירה מצפון עמק הרון כולל עור ואדמתיות נהדרים.

 

Margaret River

אחד מאזורי היין הצעירים יחסית באוסטרליה, מרגרט ריבר ממוקם במערב אוסטרליה. הגפנים הראשונות נטעו רק במהלך שנות הששים של המאה העשרים. זאת בעקבות מחקר אשר קבע כי האזור, למרות שלא התייחסו אליו עד כה הינו מתאים לגפנים וייצור יין הודות לאקלים הנהדר והשפעת האוקינוס ההודי, סוגי הקרקע והטמפרטורות הנוחות יחסית. בזמן קצר יחסית הפך האזור לאחד מאזורי היין החשובים והאיכותיים ביותר באוסטרליה עם 55 אלף דונם כרמים ומעל 120 יקבים. חוות רבות עברו מגידול בקר לכורמות וכיום יש באזור מעל 200 כרמים. במרגרט ריבר מייצרים יינות שרדונה נפלאים ומעבר לכך גם קברנה סוביניון, מרלו, סמיון וכן סוביניון בלאן ושנין בלאן. 

הצטרף למועדון החברים שלנו

וקבל הטבות ומתנות

להצטרפות  >

אנחנו רואים תמיד את חצי הכוס המלאה.

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו ותקבלו מידע על אירועים, סדנאות ומוצרים חדשים באתר ובסניפים

תנאי השימוש באתר
delivery icon
משלוח חינם מעל 300 ₪
איסוף חינם מהסניפים
איסוף חינם מהסניפים