דילוג לתוכן דילוג לתפריט דילוג לחיפוש תפריט נגישות

משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר   משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר

יינות וושינגטון ואורגון

דרך היין

אורגון וושינגטון לחופה המערבי של ארצות הברית, צפונית לקליפורניה הופכות בשנים האחרונות לחשובות יותר ויותר בייצור היין בארצות הברית.

אורגון

במדינת אורגון, צפונית לקליפורניה מייצרים יינות שנים רבות, כבר במהלך המאה ה-19 החלו לייצר יינות בכמות קטנה מאוד. ההתפתחות המשמעותית באורגון הגיע אחרי ביטול תקופת היובש. כמו בקליפוניה, ההתפתחות המשמעותית הגיעה רק בשנות הששים עם ההבנה כי פינו נואר, כיום הזן הנטוע באורגון (כחמישים אלף דונם), יתמודד היטב עם מזג האוויר הקריר יחסית אשר מזכיר יותר את בורגון מאשר את קליפורניה השכנה הדרומית.  בשנות השבעים גם החלו להביא קלונים מבורגון מתוך הבנה שהם מתאימים יותר לטרואר ולאקלים בעמק ווילאמט באורגון.

השקעתה של משפחת דרואין מבורגון באורגון ובעמק ווילאמט בסוף שנות השמונים של המאה העשרים הפנתה את תשומת הלב לאזור וליינותיו.  כיום כרמי אורגון נטועים כשמונים אלף דונם סך הכל המחולקים ל 17 אזורי AVA. הייצור הממוצע ליקב נותר כששים אלף בקבוקים בשנה ובמדינה ישנם כ 475 יקבים. אזורי היין העיקריים       באורגון מפוזרים בשלושה אזורים עיקריים:

·       בדרום המדינה סמוך לקליפורניה שם יוצרים בעיקר קברנה סובניון ומרלו אך גם מעט פינו גרי וריזלינג בצד המזרחי. כמות הגשמים המועטה והחום היחסי מאפשרים הבשלה של הזנים הבורדולזיים אשר אינה אפשרית באזורים הקרירים והצפוניים יותר

·       צפונית לאזור הדרומי ועדיין במערב אורגון נמצע עמק ווילאמט אשר מהווה את אזור היין החשוב והעיקרי של המדינה. העמק נטוע בעיקר פינו נואר ופינו גרי ומחולק למספר אזורי משנה חשובים.

·       צפון מזרח אורגון, סמוך לגבול עם מדינת וושינגטון ונושק לאזורי היין החשובים בוושינגטון. מזג האוויר יבש וחם יותר ומאפשר הבשלה של מגוון רחב של זנים כולל זנים בורדולזיים.

                                                        

 

וושינגטון

מדינת וושינגטון הינה יצרנית היין השניה בגודלה בארצות הברית עם כ-200,000 דונם כרמים ליין מהם יוצרים כ 55% יינות לבנים ו-45% אדומים. עיקר הכרמים מרוכזים בצד הדרום מזרחי של המדינה ונהנים מחורפים קרירים וקיצים חמים עם שעות שמש רבות והפרשי טמפרטורה נהדרים בין יום ולילה. בוושינגטון כיום כ 750 יקבים ו 350 כורמים.

ההיסטוריה של יין בוושינגטון שונה מאורגון. באורגון השתלבו הענבים ליין לאט לאט באזור חקלאי מזה שנים רבות, בוושינגטון יש שפע של אדמה ואפשרות לעבוד אתה מאחר והעלויות נמוכות יחסית. מים מגיעים מהנהר בעיקר והמרחבים הפתוחים עודדו נטיעות משמעותיות מההתחלה. כיום הכרמים לאט לאט תופסים את מקומם של החיטה, דובדבנים ותפוחים בין היתר.

מתוך כשלושים זנים הנטועים ברחבי המדינה, הזנים החשובים הינם ריזלינג, פינו גרי, גווירצטרמינר, שרדונה וסוביניון בלאן בלבנים. הזנים האדומים הבולטים הינם קברנה סוביניון, מרלו, סירה, מלבק וקברנה פראנק.  וושינגטון מחולקת כיום ל-13 אזורי AVA מוגדרים, רובם המכריע בדרום מזרח המדינה בתוספת של 300 דונם במערב סמוך לסיאטל עם מזג אוויר קריר ורטוב המאפשר בעיקר לגדל זנים כגון מולר תורגאו ופינו נואר בין היתר. 

הצטרף למועדון החברים שלנו

וקבל הטבות ומתנות

להצטרפות  >

אנחנו רואים תמיד את חצי הכוס המלאה.

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו ותקבלו מידע על אירועים, סדנאות ומוצרים חדשים באתר ובסניפים

תנאי השימוש באתר
delivery icon
משלוח חינם מעל 300 ₪
איסוף חינם מהסניפים
איסוף חינם מהסניפים