דילוג לתוכן דילוג לתפריט דילוג לחיפוש תפריט נגישות

משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר   משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר

ספיישל אדישן

הבחירה של דרך היין בטובי היינות של היקבים הישראלים

עמיר אברהמי

זהו מונח מקצועי שקצת יזכיר לחובבי היין שבינכם את אירופה. יינות מיושנים היטב ונבחרים.

אבל גם כאן בישראל הקטנה תוכלו לפגוש ב"דרך היין" את היינות שאנחנו בחרנו וליווינו בתהליך היצירה שלהם מתחילתו ועד סופו. יינות המהדורה המיוחדת או הספיישל אדישן כפי שהם נקראים באנגלית, הם יינות עם סיפור מעניין מאחוריהם. עם רקע ועם התאמה מושלמת לטעם הישראלי.

הכל מתחיל למעשה בצורך שלנו להתאים את היין שאנו מבקשים לייצר ביקבים הישראלים לצורך של הקהל המקומי, לטעם שלו, לתקציב שלו, לאוכל המקומי. אלה יינות שיהיו מיוצרים רק עבורנו ל"דרך היין" ולא יהיו חלק מהמגוון של היקב הכללי שניתן להשיג במקומות נוספים.

30 שנות ניסיון של רשת "דרך היין" הביאו להרבה תובנות במהלך הדרך הארוכה הזאת לגבי אפיון הטעם של הקהל הישראלי מבלי להיכנס בהכרח ליוצאים מן הכלל. הצורך להבין מה הקהל מבקש, למה הוא חשוף, איזה יינות הוא מכיר והיכן הוא רוכש את היינות שלו, הוא הכרחי עבורנו וזאת על מנת להגדיר באופן המדויק ביותר את היין שיתאים יותר מיין אחר ויהפוך להיות היין שלנו, הספיישל אדישן המיוחד שיקב ישראלי יכין רק עבורנו ויהיה מושלם כמו כפפה ליד. לא בערך, אלא בדיוק.

המסע שלנו עובר דרך יקבי ישראל באזורים השונים, דרך העמקים בגליל העליון ורמת הגולן, הרי ירושלים, עמק האלה ואפילו במדבר הישראלי. ושם אנו לומדים את הייחודיות של כל כרם, את ההיסטוריה שלו, צורת הטיפוח שלו, המחלות מהן סבל בעבר, הסגנון שהוא מצליח לייצר והמשפחה שמטפלת בו, קרי היקב הישראלי.

זהו מסע מרתק לאורכה ורוחבה של הארץ הנפלאה שלנו בה אנו פוגשים משפחות ישראליות שורשיות, מלחי הארץ. חלקן דור ותיק של מגדלי כרמים וחקלאות, וחלקם יזמים בנשמתם, אוהבי יין. ושם במרתף החביות ואולם התסיסות אנו מרכיבים את הפאזל שלנו לכדי תמונה שלמה. התמונה שלנו שתהפוך ליצירה של יין עבורכם.

לא פשוט לטעום יין בתהליך התהוות כאשר הוא רק נבנה ועדיין חומר גלם לא מהוקצע, כמו רהיט עץ שצריך עדיין לשייף אותו, לעגל פינות, לצבוע אותו בגוון הנכון. גם היין אותו אנו טועמים אינו גמור עוד אך ניתן להעריך בטעימות שאנו מבצעים את הפוטנציאל שלו, העוצמה וריכוז הפרי שלו, את המבנה שלו בחך ואת הרעננות הטבעית שלו.

לעיתים בפאנל הטועמים המורכב מהיינן של היקב ואנשי הצוות שלנו, מגיעים למסקנה שצריך להוסיף משהו נוסף ליין על מנת שזה יהיה מושלם עבורנו. וכך, אמנות יצירת הבלנד מוטלת שוב על היינן הראשי כאשר מגיעים אנו למסקנה למשל שליין מסוים המורכב ברובו מקברנה סוביניון חסר מעט פרי סגול ועסיסי שנוכל להשיג אם נמצא חלקת כרם למשל של מרלו. את הניסיונות כמובן מבצעים במעבדת היקב לפי מתארים שונים בכמויות הוספה שונות על מנת שוב לנסות להרכיב את הפאזל לכדי תמונה.

לכל אזור בארץ "הטרואר" הייחודי משל עצמו הקובע את האופי של הכרם בבית גידולו. ואנו מחפשים כל הזמן בתי גידול כאלה עם אופי וסגנון שיביאו לידי ביטוי את הסגנון שאנו חפצים בו שיתאים לחך הישראלי. גם הקהילה אליה משתייך הכרם חשובה לנו כי היא עשויה להעיד על עקביות בעשייה, על הקפדה על פרטים קטנים ועל מורשת. לפיכך גם היקב אותו אנו בוחרים בסוף על מנת לייצר איתו את היין שלנו לפי הפרמטרים שקבענו, חשוב לנו עד מאוד והוא חלק מהקהילה ותפישת האיכות הכוללת.

יהיה זה נכון למשל שאופה של לחמים מאזור מסוים באיטליה שהוא דור תשיעי של אופים שרכש מיומנויות וסגנון עשייה מאבות אבותיו ועדיין יודע איך לשמר את הסגנון הייחודי הזה בדיוק כמו שאבות אבותיו עשו. זוהי הקהילה למעשה. הניסיון. העקביות שאנו מחפשים. ולעיתים גם מתגלה יינן וירטואוז בעל חושים חדים ויכולת העמקה וירידה לפרטים וגם הוא חלק מהקהילה. יינות הספיישל אדישן שבחרנו לכם במהלך השנים מבטאים את מיטב אזורי היין במנעד סגנונות שיתאים לקהל יין ישראלי רחב. ובעולם פשטני בו רוב הקהל עדיין מתייחס ליין בשני אופנים עיקריים: "טעים לי" "ולא טעים לי" קריטי שנדע להפוך משפטים אלה למעשיים וברורים לכל אחד שטועם את היינות ספיישל אדישן שלנו.

הצטרף למועדון החברים שלנו

וקבל הטבות ומתנות

להצטרפות  >

אנחנו רואים תמיד את חצי הכוס המלאה.

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו ותקבלו מידע על אירועים, סדנאות ומוצרים חדשים באתר ובסניפים

תנאי השימוש באתר
delivery icon
משלוח חינם מעל 300 ₪
איסוף חינם מהסניפים
איסוף חינם מהסניפים