דילוג לתוכן דילוג לתפריט דילוג לחיפוש תפריט נגישות

משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר   משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר

הוברט דה בואה - ביוגרפיה של אושיית יין מבורדו

מאת הסומלייה שלנו, מור דניאל

כורמות זורמת בעורקיו של הוברט דה בואה עוד משחר ילדותו. החיים לצד כרמים היקב המשפחתי המפורסם - שאטו אנג׳לוס - השוכן בקומונת היין המוערכת והמתמחה בזן המרלו - סנט אמיליון הם הבסיס לניסיון ולהשראה שלו כיינן. עבור הוברט כורמות טובה שואפת לאיזון ולכבוד לאנשים ולטבע.

הזכרונות של המזמרה הראשונה שקיבל במתנה מאביו כשמלאו לו שבע בלבד, סמל לצעדיו הראשונים בעבודה בכרמים, תמיד מעלים על פניו חיוך מאוזן לאוזן. בנעוריו הוא זוכר את ההתמכרות שלו, בעוד שחבריו בילו במועדונים של בורדו או פריז הוא העביר כל רגע דל בכרמים. מהר מאוד הוא מצא את הדרך אל מסדרונות האוניברסיטה של בורדו והרחיב את הדעת בלימודי יין ואנלוגיה. מוריו, אמיל פיינו וז׳אן פסקל ריברו גאיו, מתארים סטודנט נמרץ שבסופי שבוע עבד בכרמי שאטו תיולי ומאוחר יותר התנסה גם בכרמי בורגון ובוז׳ולה. 
בראשית שנות ה-80, הודות למישל בטאן, מבקר היין המפורסם, הוא החל לחקור את כרמי בורגון, פגש את המאסטרים של יינות בורגון: אנרי ג׳אייר, דני מורטה ונוספים. התקופה בבורגון לימדה אותו רבות על החשיבות של שמירה על איכות הסביבה, עיבוד הקרקע וכן ההתבגרות של יינות על משקעים לאיכות היינות. לכששב למולדתו, בורדו, בשנת 1985 קיבל לידיו את ההובלה של היקב המשפחתי, שאטו אנג׳לוס ומהר מאוד העלה את היקב לדרך חדשה והשבחים מצרכני היין והמבקרים לא איחרו לבוא.  
בשנת 1996 קיבל השאטו את הדירוג הגבוה ביותר של יינות סנט אמיליון - פרמייה גרנד קרו קלאסה A. שנתיים לאחר מכן, הוא רכש אחוזה מרהיבה, שלה העניק את השם לה פלור דה בואה, באזור ללנד דה פומרול כדי להמשיך ולחקור את זן המרלו בבורדו. בשלב מאוחר יותר רכש יקב נוסף בדרום אפריקה - Anwilka. 

היכולות של בוארד להרחיב את המגוון הביולוגי בכרמים, בקיאותו בגיזום, בצפיפות נטיעות ובשאר רזי הטיפול בכרמים ולצד זאת גם הידע הרחב שלו בעבודה במרתף הפכו אותו לאחד מיועצי היין המבוקשים בעולם. אחד מחבריו הטובים של הוברט הוא מישל רולנד שיחדיו הם ייזמו כמה פרויקטים חשובים בכרמי של בורדו. הצמד נחשבים לחלוצים בייצור יינות בורדו המודרניים. 
כיום במקביל ליעוץ ליקבים רבים בבורדו ובעולם ולעבודה ביקבי המשפחה, החליט הוברט לייצר גם סדרת יינות זניים פורצת דרך מכרמי בורדו אך בבקבוק קלאסי לבורגון שמטרתה להעניק ביטוי לכל אחד מהזנים המותרים לגידול בכרמים של בורדו, אך לא רק! על התווית מופיעה המזמרה הראשון המדורבת שקיבל מתנה מאביו. הובר מסביר כי הענבים לייצור היינות מסדרה זו מגיעות מחלקות של המשפחה או נרכשים ממגדלים מחלקות המתאפיינות באדמה האופטימלית בבורדו לאותו זן ענבים ספציפי. הובר מקפיד לנהל את הכרמים באופן שיגן על המערכת האקולוגית הסובבת, והבציר מתבצע בהבשלה אופטימלית תוך שאיפה לשמור על הפרופיל הזני. היינות זוכים להערכה רבה משום שהם משקפים קו חדשני שטרם נראה בנוף של יינות 

לרכישת יינות הוברט דה בואה>>

הצטרף למועדון החברים שלנו

וקבל הטבות ומתנות

להצטרפות  >

אנחנו רואים תמיד את חצי הכוס המלאה.

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו ותקבלו מידע על אירועים, סדנאות ומוצרים חדשים באתר ובסניפים

תנאי השימוש באתר
delivery icon
משלוח חינם מעל 300 ₪
איסוף חינם מהסניפים
איסוף חינם מהסניפים