דילוג לתוכן דילוג לתפריט דילוג לחיפוש תפריט נגישות

משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר   משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר

דע יותר על לנגדוק רוסיון

טיולי קמפינג, מערות עתיקות, כפרים מתקופת רומא, הרי הפירנאים, כבישים מהירים ומנהרות ארוכות הם רק חלק מהדברים שמזוהים עם אזור היין הגדול בצרפת - לנגדוק-רוסיון - תהיו בטוחים שגם המון יין משובח מיוצר שם.

האמירה ״תמורה למחיר״ בדרך כלל מזוהה מאוד עם יינות האזור, ששטח כרמיו הוא הגדול בתעשייה הצרפתית ויינותיו הופכים אט אט מוערכים יותר על-ידי שותים ומבקרי יין ברחבי העולם. שטח כרמי האזור המשתרע בין נים לבין ספרד מתחיל מערבית לריביירה הצרפתית, שטחים המלווים על-ידי השמש הים תיכונית הנפלאה, לראשונה נטעו גפנים באזור בשנת 125 לפני הספירה באפלסיון יין עתיק בשם קורביאר.

בשורות הבאות נכיר לכם את אזור היין המרתק הזה כך שבפעם הבאה שתיתקלו בשם זה תוכלו לשים את היד על בקבוק היין הנכון שיחשוף אתכם לנפלאות טעמי יינות לנגדוק-רוסיון. עד לשנות השבעים של המאה הקודמת היה מזוהה האזור עם ייצור יינות זולים, גפנים עתיקות, בעיקר של זן הגרנאש, נעקרו והוחלפו בזני כמות כדוגמת הקריניאן מהם הפיקו יין בכמויות גדולות ומסחריות. אולם מנקודה זו בזמן החלו בתהליך החזרתו של זן הגרנאש למרכז הבמה, בהורדת כמויות הגידול והייצור ובשאיפה מתמדת לאיכות בכרמים וביקבים. 


אז קודם כל חשוב שתדעו שבאזור זה גדלים יחדיו במגוון רחב של טרוארים זני ענבים רבים, לעיתים באותה חלקת כרם ורוב יצרני היין מעדיפים לבקבק בלנדים ולא יינות זניים. היינות האדומים נחשבים למלאים ועשירים וזני הסירה, הגרנאש, הקריניאן והמורבד שוליטים בכרמים, היינות הלבנים נחשבים לקסומים ומיוצרים בעיקר מזני הגרנאש הלבן והפיקפול, יינות הרוזה מיוצרים מהזנים האדומים ששלוטים באזור וצבעם משתנה בהתאם לזן ממנו יוצרו, גם מבעבעים ויינות מתוקים מיוצרים באזור אך אולי שווה קודם כל להכיר את האפלסיונים שמרכיבים את האזור הזה: 
אפלסיון סנט שיניו: ממוקם בלב אזור לנגדוק רוסיון, רוב יצרני האזור מגדלים קריניאן, גרנאש וסינאו.
אפלסיון פוג׳אר: ממוקם על הגבעות, קרוב לאזור סנט שיניו מול הים, באדמות תוכלו למצוא אחוז גבוה מאוד של צפחה, בית גידול נפלא ליינות אדומים ארומטיים המבוססים על זן הגרנאש.
אפלסיון פיקפול דה פינה: אפלסיון שמוקדש כולו ליינות לבנים ובעיקר מזן ענבים שעונה לשם פיקפול (=עוקץ בשפתיים) שמשתדך נפלא עם מנות ים. 
אפלסיון קורביאר: ממנו מגיעים יינות שופעי פרי ועסיסיים, שמיוצרים בעיקר מזני הקריניאן, הסירה והגרנאש. הכרמים נטועים על גבעות על מגוון של אדמות. 



אפלסיון פיטו: האפלסיון הדרומי ביותר לייצור יינות אדומים, ממוקם למרגלות הצחיחים של הפירנאים שמדרום לאזור קורביאר. מדובר באחד מהטרוארים המרתקים ביותר בצרפת, שלצערם של רבים אינו ממומש דיה. 
אפלסיון מינרוואה: ממוקם בפינה הצפונית-מערבית של לנגדוק, יינות האזור נחשבים ליותר מעודנים מאלה שמיוצרים בקורביאר והם מיוצרים מכרמים שנטועים למרגלות הר הסבאן, בעיקר מעל כפר היין העתיק, לה ליביניר.
האפלסיונים לימו ובלנקט דה לימו: מוקדשים לייצור יינות מבעבעים בשיטה המסורתית, תסיסה שנייה בבקבוק עם תערובת של שמרים וסוכר. 


לרכישת יינות מאזור לנגדוק רסיון לחצו כאן >

 

הצטרף למועדון החברים שלנו

וקבל הטבות ומתנות

להצטרפות  >

אנחנו רואים תמיד את חצי הכוס המלאה.

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו ותקבלו מידע על אירועים, סדנאות ומוצרים חדשים באתר ובסניפים

תנאי השימוש באתר
delivery icon
משלוח חינם מעל 300 ₪
איסוף חינם מהסניפים
איסוף חינם מהסניפים