דילוג לתוכן דילוג לתפריט דילוג לחיפוש תפריט נגישות

משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר   משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר

קוניאק טסרון - Cognac Tesseron

משפחת טסרון ידוע בחיבתה לקוניאק ויין משובח.  בין היתר המשפחה הינה בעליה של Château Pontet-Canet,  האגדי, הממוקם באפלסיון  Pauillac שבבורדו.  בביתם שבטירת Châteauneuf-sur-Charente שבאזור קוניאק נוצר עם השנים אוסף מדהים של קוניאקים נדירים מהמאה ה- 19.
בשנת 1905 החליט Abel Tesseron להקים חברה אשר תייצר קוניאק ברמה הגבוהה ביותר. הוא ביסס את הייצור על שתי אחוזות הממוקמות בשניים מששת האזורים המרכיבים את אפלסיון קוניאק:  הראשונה  Boneuil באזור Grande Champagne והשנייה Saint-Surin באזור Petite Champagne.
הגישה בבית Tesseron ליישון היין המזוקק הייתה ועודנה ייחודית: הקוניאק התיישן בחביות עץ אלון במרתפי האחוזות שנבנו כבר במאה ה- 12. הליך ייחודי זה צבר אהדה רבה לקוניאק Tesseron בקרב אוהבי קוניאק ברחבי העולם.  במשך השנים הפכו הקוניאקים של בית Tesseron למבוקשים במיוחד בקרב יצרנים אשר רכשו מבני המשפחה קוניאק ליצירת בלנדים איכותיים יותר.
את דרכו של אבל המשיכו בני הדור השני והשלישי, כיום מלאני בת הדור הרביעי ממשיכה את דרכם של אבותיה.  בית Tesseron נחשב לאחד מבתי הקוניאק החשובים ביותר והקוניאקים הינם מהמבוקשים בעולם.

 

ABEL TESSERON
 
מיסד 1905

GUY TESSERON
דור שני

ALFRED & GERARD TESSERON
דור שלישי

MELANIE TESSERON
דור רביעי

 

תהליך הייצור
 

הענבים: בכרמי אחוזות טסרון גדלים שלושת זני הענבים המסורתיים של אזור קוניאק; אוני בלאן, (Blanc Ugni) פול בלאנש, Folle Blanche)) וקולומברד (Colombard). מבין שלושת הזנים הללו, הפול בלאנש והקולומברד נעקרו לאורך השנים ממירב הכרמים באזור קוניאק  מאחר וגידולם הינו מסובך והיבול בסופו של דבר נמוך במיוחד. השימוש בהם בקוניאקים מבית טסרון יוצר מורכבות ונופך מיוחד.

הבציר: לאחר קיץ החמים ושטוף שמש נבצרים הענבים ממש בתחילת הסתיו, לאחר התסיסה האלכוהולית, אחוז האלכוהול ביין עומד על 8%.

הזיקוק: זיקוק היין מתבצע עם סיום התסיסה הלאכוהולית בין 1 לאוקטובר ועד 31 בבמרץ.  הזיקוק כמקובל בקוניאק מתבצע פעמיים בדודי נחושת.  בבית טסרון מקפידים להשתמש רק "בלב" הנוזל המזוקק לקוניאק.

התיישנות: הטמפרטורה הקרירה והלחות הגבוהה במרתפי בית טסרון הינם אידיאלים ליישון הקוניאק הנפלא. הקוניאק מתיישן בחביות עץ אלון מיער לימוזין  Limousin הסמוך. במהלך ההתיישנות בחביות הקוניאק מתחמצן בקלות באופן טבעי ומבוקר, סופח טאנינים וחלקו אף מתאדה. חלק זה ידוע בשם חלקם של המלאכים.  

אומנות יצירת הבלנד לקוניאק: המאסטר בלנדר מכיר כל חבית של קוניאק כאילו היו ילדיו, לכל חבית אופי וסגנון ייחודי למרות שחלק מהקוניאק מגיע מאותו זן ענבים ומאותם כרמים בדיוק. לנושא תפקיד זה יש אחריות רבה ונדרש ממנו להיות בעל כישורים ונסיון רב שנצבר במהלך השנים.  הקוניאק מבית טסרון הינו בעל אופי עשיר ומורכב אודות לשילוב מדויק בין שלושת זנים הענבים; האוני בלאן תורם את העגלגלות, הפול בלאנש מעניק את העידון ואילו הקולומברד את העוצמה והעומק. כל חבית תתרום ניואס מיוחד לבלנד הסופי.

הקוניאק

מגוון הקוניאקים של טסרון ייחודי ורובו מסומן בשם Lots, הלוטים הינם בלנדים של חביות קוניאק משנים שונות. השילוב בין החביות השונות מעניק לכל לוט את טעמו הייחודי. היות ולא ניתן לציין את שנת הבציר כל לוט מציין על פי זמן מומצע ליישון בחביות אשר מלכתחילה נבחרות מהבצירים הטובים ביותר.  
חשוב לציין כי כל מגוון הקוניאק מבית טסרון הינו מרמת סיווג XO.  

למגוון הקוניאק לחצו >>

הצטרף למועדון החברים שלנו

וקבל הטבות ומתנות

להצטרפות  >

אנחנו רואים תמיד את חצי הכוס המלאה.

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו ותקבלו מידע על אירועים, סדנאות ומוצרים חדשים באתר ובסניפים

תנאי השימוש באתר
delivery icon
משלוח חינם מעל 300 ₪
איסוף חינם מהסניפים
איסוף חינם מהסניפים