דילוג לתוכן דילוג לתפריט דילוג לחיפוש תפריט נגישות

משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר   משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר

מלך האלבריניו

ספרד היא אמנם אחת מארבע הכוכבות הגדולות של אירופה, ולא רק בכדורגל אלא גם ביין. אלא שבניגוד לצרפת המפורסמת גם ביינות אדומים וגם בלבנים (וגם ביינות רוזה, במבעבעים ובעצם בכל מה שאפשר להפיק מענבים) או לגרמניה המתהדרת כמעט אך ורק בלבנים שלה, ובדומה לאיטליה, כך גם ספרד קנתה את תהילתה בעיקר על יינותיה האדומים.

בדיוק כמו באיטליה, זה לא לגמרי מדויק. גם אם עובדתית, או איכותית, או איך שתבחרו לכנות את המצב הזה, ספרד (ואיטליה) אכן מייצרות כמה מגדולי יינות העולם דווקא בצבע אדום (ברולו, ברברסקו וברונלו באיטליה אם להזכיר את השילוש הקדוש, ריוחה ובמידה פחותה עדיין, לפחות לגבי הציבור הרחב, יינות אדומים מריברה דל דוארו ופריורט). ובדיוק כמו באיטליה (שהאורבייטו שלה הוא רק קצה הקרחון הלבן הלא מספיק מוכר, חישבו רגע על השרדונה של גאיה…) גם לספרד יש מה להציע בכל מה שנוגע ליינות לבנים. ועוד איך.

אחד הזנים הספרדיים הלבנים המעניינים והטעימים ביותר הוא זן האלבריניו. הזן הייחודי הזה (המוכר גם בפורטוגל בשם אלווריניו ומשמש לייצור ה'וינו ורדה' המוכר), נפוץ בעיקר במחוז גליסיה ובאופן מיוחד בתת המחוז ריאס באיאס בצפון מערב ספרד, שם הפך לזן הלבן המוביל, כזה המשמש לייצור יינות זנים יחודיים ולא רק בלנדים חסרי ברק. אגב, פרוש השם אלבריניו הוא… לבן!

כיום נעשים ניסיונות ייצור בזן גם בקליפורניה ובאוסטרליה, למרות שביבשת הרחוקה התבלבלו שנים ארוכות בינו לבין זן הSavagnin הצרפתי.

האלבריניו מאופיין בראש ובראשונה בחמיצות נהדרת ומרעננת להפליא. היינות המופקים ממנו מזכירים בניחוחם לא פעם אפרסק או משמש, מה שיכול להזכיר זנים כמו ויונייה או גווירצטרמינר. אלא שהחמיצות הגבוהה מצילה אותם ממלכודת המתיקות המוגזמת הנלווית לא פעם לזנים הללו, והקלילות האופיינית ליינות המיוצרים מהם, מהכובד האופייני לשניים הללו.

אחד היצרנים המוצלחים ביותר של יינות אלבריניו בריאס באיאס הוא מרטין קודאס, יקב שזכה כבר לתואר 'מלך האלבריניו'. קודאס הוא בעצם קואפורטיב של 50 מגדלים ויצרנים שונים היוצרים ביחד מניפה מרשימה של כמה וכמה יינות אלבריניו. יקב מרטין קודאס נוסד ב1986 ונקרא כך על שמו של הטרובדור המפורסם ביותר של ימי הביניים בגליסיה. יקב קודאס מייצר לא פחות מ11 יינות אלבריניו שונים, בינהם גם אלבריניו מבעבע, אלבריניו מבציר מאוחר, בלנדים של אלבריניו וזנים מקומיים אחרים ואפילו תזקיק אלבריניו.

השנה בחרנו להציג בפניכם את יין המרייטה (Marieta).  יין יבש מקסים בעל תסיסה הקלה, כמעט בלתי מורגשת, חמיצות נפלאה, פירותיות מודגשת (אך לא מתחנפת) - ניחוחות אגס, תפוח, מלון ולימון, אחוזי אלכוהול נמוכים ובעיקר, רעננות מופלאה וטעם נהדר.  יין מושלם לקיץ הלוהט שלנו.

 

הצטרף למועדון החברים שלנו

וקבל הטבות ומתנות

להצטרפות  >

אנחנו רואים תמיד את חצי הכוס המלאה.

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו ותקבלו מידע על אירועים, סדנאות ומוצרים חדשים באתר ובסניפים

תנאי השימוש באתר
delivery icon
משלוח חינם מעל 300 ₪
איסוף חינם מהסניפים
איסוף חינם מהסניפים