דילוג לתוכן דילוג לתפריט דילוג לחיפוש תפריט נגישות

משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר   משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר

אמנות היין של וייטי

מור דניאל

מחוז פיימונטה שבצפון איטליה הוא בעיני רבים, ה'בורגון של איטליה', כלומר מיוחס בין מיוחסים. אם טוסקנה היא ה'בורדו של ארץ המגף', הרי שפיימונטה מביאה בכנפיה משהו אחר, טעם אחר ובעקבותיו גם מעמד אחר של מי שעושה דברים בצורה קצת שונה. אמנותית ואישית יותר אם תרצו, 'טרואריסטית' אם תבחרו אחרת ובכל מקרה מרתקת ועמוקה.

מבין לא מעט יקבים מהוללים בפיימונטה, שמור ליקב וייטי מקום מיוחד של כבוד. אולי זה בזכות התוויות המצוירות יוצאות הדופן, ההיסטוריה המיוחדת ואולי פשוט בגלל היינות הנהדרים.

                                       כרמי יקב וייטי - המצודה בקסטליונה
                                                                         
תמונה מתוך אתר היקב

לפני מעל מאה שנה החל מריו וייטי למכור את יינות אחוזתו תחת שמם. המשפחה אמנם גידלה כרמי ענבי יין כבר במאה ה-19 אולם עד 1919 לא מכרה יינות תחת שמה. הישגו המרכזי של מריו וייטי היה הסבת רוב שטחי החקלאות באחוזת המשפחה לטובת טיפוח כרמי ענבי יין.

                   ענבי נביולו בעת הבציר בכרמי יקב וייטי   משפחת וייטי בוצרת ענבים בכרמים   גפני ענבי יין בכרמי המשפחה   
                                                           
               תמונות מתוך אתר היקב

יורשו של מריו, אלפרדו קורדו, בעלה של לוסיאנה וייטי, ביתו של מריו, הוא זה שהפך את יקב וייטי לשם דבר בעולם היין, בין השאר בשל העובדה שהחל לייצא את יינות היקב לארצות הברית כשהוא אחד הראשונים שעושה זאת במחוז פיימונטה.

אלפרדו גם היה הראשון באזור שהחל ליצר יינות מכרמים יחידניים, (סינגל וינארדס), מהלך שהיה ייחודי ופורץ דרך בזמנו והפך לנפוץ וכמעט סטנדרטי במחוז. שמות אגדים כמו Brunate, Rocche, או Villero.

                                          חבית יין ברולו
                                                                           תמונה מתוך אתר היקב

בהיסטוריית היין העשירה של פיימונטה, זכה אלפרדו לכינוי "אבי הארנאיס" (Arneis), הזן הלבן הפיימונטזי הגדל בעיקר על גבעות רוארו (Roero) שהפך מאז לאחד מסמליו הלבנים של המחוז האדום למדי הזה. החל משנת 1967 השקיעו אלפרדו וממשיכי דרכו ביקב, מאמץ אדיר להשבתו אל קדמת הבמה של הזן שנחשב אז לנשכח וכמעט אבוד.
                                               
ענבי רוארו ארנייז בשלים

החל משנת 1974, החלו אנשי יקב וייטי לעטר חלק מיינותיהם בתוויות מצוירות מקסימות במיוחד. התוויות צוירו בתחילה רק על ידי אמנים איטלקיים ובהמשך גם אחרים. הרעיון נולד בליל חורף אחד בו הסבו כמה מאנשי היקב עם כמה אמנים. כטוב ליבם בברולו רושה, הציע אחד מהם לכבד את היין הנהדר בתוויות הולמות.

אבל גם אם לא תצליחו לטעום את אחד מיינות הברולו האגדיים שלהם, מובטחת לכם הנאה מושלמת מיינות הברברה האלגנטיים, הדולצ'טו השמחים, המוסקטו הידידותיים או הארנאיס הייחודיים. 

                                              משפחת וייטי
                                                                                תמונה מתוך אתר היקב

הצטרף למועדון החברים שלנו

וקבל הטבות ומתנות

להצטרפות  >

אנחנו רואים תמיד את חצי הכוס המלאה.

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו ותקבלו מידע על אירועים, סדנאות ומוצרים חדשים באתר ובסניפים

תנאי השימוש באתר
delivery icon
משלוח חינם מעל 300 ₪
איסוף חינם מהסניפים
איסוף חינם מהסניפים