דילוג לתוכן דילוג לתפריט דילוג לחיפוש תפריט נגישות

משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר   משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר

מושגי יסוד בטעימת יין

דרך היין

מבחר מושגים אשר יעזרו לכם להבין את היינות אותם אתם טועמים

Decanting - חדרור - תהליך של הפרדת משקעים טבעיים שנוצרו תוך שנים של התיישנות, ע"י מזיגת היין בעדינות מהבקבוק לכלי מיוחד הנועד למטרה זו (דקנטר).

Complexity - מורכבות - חלק הכרחי ביינות גדולים, הכוונה בדר"כ לשילוב בין עושר טעמים, עומק, עושר, שילוב הרמוני בין כל מרכיבי היין ועידון.

Body גוף - התחושה של מלאות בפה, בדר"כ הדבר נובע משילוב של כמה מרכיבים: סוכר ביין, גליצרין ואלכוהול.

Balance - שילוב הרמוני בין כל מרכיבי היין, כאשר אף אחד מן המרכיבים (חומציות, טאנינים) אינו דומיננטי. 

Aeration - תהליך הנועד לתת ליין "לנשום", כלומר חשיפה של הנוזל למגע עם האוויר, בין עם ע"י מזיגת היין לכוס או לתוך כלי מיוחד (דקנטר).

Bouquet – ביטוי המתייחס לניחוחות של היין, ספציפית ליינות שהתיישנו, יינות מבוגרים יותר.  המקור הראשוני של המילה הינו לעץ קטן אך כיום המשמעות העיקרית הינה של זר פרחים. החל מתחילת המאה ה-19 מילה זו משמשת לתיאור ניחוחות היין.  ישנה הבחנה בין הארומה הפשוטה של הענבים ובין הבוקה המתפתח כתוצאה מתהליכי ייצור היין, היישון בחביות וכן היישון בבקבוק.

Acidity – שם כללי לטעמים החמוצים, הרעננים והחדים ביינות. את החומציות אנו מרגישים בטעימה בצידי הלשון.  לרמת החומציות בענבים יש השפעה על יכולת ההתישנות של היין, על הצבע וכן הטעמים.  רמת החומציות היא הגבוהה ביותר לפני תחילת ההבשלה, אשר במהלכה ריכוז החומצות ובעיקר החומצה המאלית יורד. 

Aroma – מקורה של המילה הוא מהמילה היוונית שפירושה תבלין. באנגלית מודרנית לארומה קונוטציות חיוביות והיא מתייחסת לריחות נעימים. בטעימת יין  הארומה מתייחסת ליינות צעירים יותר ואילו בוקה מתייחס ליינות מבוגרים אשר התיישנו זמן מה בחביות ובבקבוק.  לעומת זאת באוסטרליה המילה משמשת ביחס לריחות מיינות זניים וההבדלים בין הזנים השונים.

הצטרף למועדון החברים שלנו

וקבל הטבות ומתנות

להצטרפות  >

אנחנו רואים תמיד את חצי הכוס המלאה.

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו ותקבלו מידע על אירועים, סדנאות ומוצרים חדשים באתר ובסניפים

תנאי השימוש באתר
delivery icon
משלוח חינם מעל 300 ₪
איסוף חינם מהסניפים
איסוף חינם מהסניפים