דילוג לתוכן דילוג לתפריט דילוג לחיפוש תפריט נגישות

משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר   משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר

אוסטריה

דרך היין

ההתפתחות המדהימה ביינות האוסטריה מציבה אותם בשורה הראשונה של יינות בעולם כיום

ההתפתחות המדהימה ביינות האוסטריה מציבה אותם בשורה הראשונה של יינות בעולם כיום. כרמי אוסטריה נטועים כ-485,000 דונם, בעיקר זנים לבנים כגון גרונר ולטינלר הנטוע במעל שליש משטח הכרמים סך הכל. באוסטריה פועלים כיום על מנת להתקין מערכת חוקים מסודרת ליינות אותה התחילו כבר באזורים מסויימים.

ההיסטוריה של כורמות ויין באוסטריה עתיקה במיוחד ומגיעה עד לתקופה של הקלטים לפני הרומאים. לאחר גלי פלישה של הברברים לאורך מאות שנים, בתקופת שרלמן פרח ייצור היין שוב. כמו באזורים אחרים באירופה, גם כאן היו לכנסייה ולנזירים השפעה מרחיקת לכת על גילוי האזורים הטובים ביותר ופיתוח הכרמים. יצירתה של האימפריה האוסטרו הונגרית הביא עמו את יינות הטוקאי והם האפילו על היינות האוסטרים.  בתקופה המודרנית חוותה אוסטריה משברים כגון מלחמות העולם, המשברים הכלכליים וכמובן פילוקסרה.  

רוב היין האוסטרי מיוצר במזרח המדינה, באזור וינה במפגש של האלפים עם המישור. באזור ישנן אדמות חמר, חול, צפחה ועוד. האקלים הקונטיננטלי של אוסטריה, בשילוב עם היבולים הנמוכים יחסית יוצרים יינות עשירים יחסית ליינות גרמניה לדוגמא.

הזן הנפוץ ביותר הינו הגרונר ולטלינר, הנטוע על כשליש מכלל שטח הכרמים. יינות אלו יכולים להיות פירותיים ורעננים ויש גם אזורים בהם מייצרים גרסאות ליישון לטווח ארוך.  זנים חשובים נוספים הינם רילינג וכן וולשריזלינג, פינו בלאן ואף שרדונה באזורים מסוימים.  מעבר לכך עולה חלקם של הזנים האדומים בכרמים. בין היתר ניתן למצוא זוויגלט, בלאור פורטגיזר וכן בלאופרנקיש. כיום חלקם של היינות האדומים עולה על 30%. 

הצטרף למועדון החברים שלנו

וקבל הטבות ומתנות

להצטרפות  >

אנחנו רואים תמיד את חצי הכוס המלאה.

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו ותקבלו מידע על אירועים, סדנאות ומוצרים חדשים באתר ובסניפים

תנאי השימוש באתר
delivery icon
משלוח חינם מעל 300 ₪
איסוף חינם מהסניפים
איסוף חינם מהסניפים