דילוג לתוכן דילוג לתפריט דילוג לחיפוש תפריט נגישות

משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר   משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר

אלטו אדיג'ה ופריולי

דרך היין

אזורים קסומים בצפון מזרח איטליה המייצרים יינות נפלאים

 אלטו אדי'גה 

אזור היין הקסום הזה, בצפון איטליה הועבר לחזקתה רק אחרי מלחמת העולם הראשונה מהאימפריה האוסטרו – הונגרית. שמו של האזור מגיע מנהר ה Adige הזורם בו בדרכו לים האדריאטי.  הכרמים נטועים על פי תוואי השטח ההררי. כיום,  רוב הכרמים נטועים בעמקים במפגש בין הנהרות Adige  וכן  Isarco בגבהים של 300 עד 500 מטר בערך . בשנים האחרונות נטועים יותר ויותר כרמים גם במדרונות ההרים בגבהים של 600 עד 800 מטר.  הרוב המכריע של 50,000 דונם הכרמים באזור מסווגים כ DOC   ורק כ 600 דונם מסווגים תחת Vino de Tavola.
 Schiava הינו הזן ההיסטורי של האזור, כיום חלקו עומד על כ-60% משטח הכרמים, וממנו יוצרים יינות אדומים קלים יחסית. גם לפינו גריג'ו ולשרדונה חלק לא קטן בכרמים לצד גווירצטרמינר וכן סוביניון בלאן ופינו ביאנקו נהדרים.  מעבר לכך יוצרים גם יינות נהדרים מפינו נואר. השילוב של האקלים החם יחסית בקיץ עם הבדלי טמפרטורה מצוינים בעמקים לצד טמפרטורות קרירות יותר בהרים מאפשרים מגוון רחב של יינות וסגנונות.  בכרמים ניתן למצוא גם את זן ה Lagrein אשר ממנו יוצרים גם כן יינות אדומים טאניים ואדמתיים עם צבע עמוק ומרשים. 

בעשורים האחרונים, כבשאר העולם, ניתן לגלות את השפעות הטכנולוגיה והמחקר גם באזורים המסורתיים והמרוחקים יחסית כגון Alto Adige. ביקבים רבים ניתן כיום מצוא לצד מכלי התסיסה המסורתיים מעץ גם מכלי נירוסטה וכן חביות עץ אלון Barrique

 

פריולי

המיקום של פריולי בצפון איטליה סמוך לגבול עם סלובניה ואוסטריה,  והעבדה שעברה תחת שליטה רומאית, ביזנטית, וונציאנית וגם של שושלת הפסבורג האוסטרית ושילוב התרבויות הגרמנית, הסלאבית והאיטלקית לאורך הדורות הותירו לצד מגוון רחב במיוחד של זנים גם מסורת ייצור יין נהדרת.

בפריולי ניתן למצוא בין היתר את הזנים המקומיים רפוסקו, טאצלנגה, טוקאי פריוליאנו, ריבולה, מלוזיה די איסטריה, פיקוליט וגם שיופטינו וכן פינולו. מעבר לכך ניתן למצוא זנים שהגיעו מאוסטריה כגון ריזלינג, מולר תורגאו וטרמינר בין היתר. הזנים הבינלאומיים הכוללים קברנה סוביניון, קברנה פראנק, פינו נרו, פינו ביאנקו, שרדונה, סוביניון בלאן ופינו גריג'ו נטעו לאחר משבר הפילוקסרה שנמשך עד  1918 באזור.

יינות פריולי הינם יינות רעננים ונקיים לרוב, יינות קיציים מהנים המיוצרים במגוון DOC רחב. בכל DOC כגון Collio Orientalli או Collio ישנם מעל 17 זנים המותרים לשימוש. האזור מחולק לכרמים הנטועים בגבעות וכן חמישה אזורי DOC  וביניהם   Isonzo  ( הנחשב הטוב ביותר במישור) ו Aquileila

הצטרף למועדון החברים שלנו

וקבל הטבות ומתנות

להצטרפות  >

אנחנו רואים תמיד את חצי הכוס המלאה.

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו ותקבלו מידע על אירועים, סדנאות ומוצרים חדשים באתר ובסניפים

תנאי השימוש באתר
delivery icon
משלוח חינם מעל 300 ₪
איסוף חינם מהסניפים
איסוף חינם מהסניפים