דילוג לתוכן דילוג לתפריט דילוג לחיפוש תפריט נגישות

משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר   משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר

מונטפולצ'אנו

דרך היין

מקור יינות הוינו די מונטפולצ'אנו הנהדרים

ה"וינו נובילה די מונטה פולצ'אנו" היה היין האיטלקי הראשון שסווג כ DOCG, הוא הוכרז יחד עם ברברסקו, ברולו, מונטאלצ'ינו וכן קיאנטי קלאסיקו כבר בשנת 1980. ההיסטוריה של יין באזור עתיקה וידוע כי במהלך המאה ה-15 וכן המאה ה-17 היה זה אחד היינות החשובים של איטליה בכלל.

 הוינו נובילה די מונטפולצ'אנו מיוצר באזור העיירה מונטה פולצ'אנו מקלון אחר של הסאנג'ובזה הקרוי "פרוניולו ג'נטילה" בבלנד זהה לזו של הקיאנטי רזרבה והוא דומה מאוד לקיאנטי רזרבה. רק בשנת 1999 הותר לייצר וינו נובילה די מונטפולצ'אנו מסנגו'בזה בלבד. בעבר היו משלבים ביינות טרביאנו, קאנאיולו, מאמולו ואפילו גמאי. כיום על הבלנד להכיל לפחות 70% סנג'ובזה ומותרים לשימוש גם זני המרלו והקברנה סוביניון בין היתר.

גם כאן, בדומה למונטאלצ'ינו ניתן להתייחס לחשיבות הטרואר ביצירת היין עם כרמים הנטועים בגבהים שבין 250 ועד 580 מטר על אדמה חולית יחסית. החשיפה היא מזרחית ועד שרום מזרחית עם הבחנה ברורה לאיכות הנהדרת של הכרמים הנמוכים יחסית.

ההתפתחות של האזור החל משנות הששים של המאה העשרים הייתה מהירה. בשנת 1966, עם הכרת ה DOC, ייצרו באזור רק ארבעה או חמישה יקבים בצורה מסחרית. בסוף שנות השמונים כבר מדובר על מעל ארבעים וכיום מדובר על כ-170. שטח הכרמים גדל גם הוא בצורה משמעותית בשנים הללו. באזור גם מייצרים רוסו די מונטפולצ'אנו המתיישן זמן קצר לעומת השנתיים מינימום ליישון וינו נובילה די מונטפולצ'אנו או שלוש שנים מינימום לרזרבה. 

הצטרף למועדון החברים שלנו

וקבל הטבות ומתנות

להצטרפות  >

אנחנו רואים תמיד את חצי הכוס המלאה.

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו ותקבלו מידע על אירועים, סדנאות ומוצרים חדשים באתר ובסניפים

תנאי השימוש באתר
delivery icon
משלוח חינם מעל 300 ₪
איסוף חינם מהסניפים
איסוף חינם מהסניפים