דילוג לתוכן דילוג לתפריט דילוג לחיפוש תפריט נגישות

משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר   משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר

איך לאחסן ולהגיש יין

דרך היין

ישנם יינות אשר התיישנות משביחה אותם. יכולתו של היין להתיישן ולהתפתח היא שמבדילה אותו ממשקאות רבים אחרים. יישון יין הינו חלק חשוב מההנאה המלאה אותה ניתן לשאוב מן היין.

 

התיישנות יין

ישנם יינות אשר התיישנות משביחה אותם. יכולתו של היין להתיישן ולהתפתח היא שמבדילה אותו ממשקאות רבים אחרים. יישון יין הינו חלק חשוב מההנאה המלאה אותה ניתן לשאוב מן היין. יינות אשר התפתחו והתיישנו ומבטאים בצורה היפה ביותר את הטרואר, הזן וכן את המסורת באזור הייצור.  לא כל יין יכול להתפתח ולהשתפר לאורך זמן בבקבוק ועל כן איכותם של יינות ללא פוטנציאל התיישנות תיפגע לאורך זמן. גם יינות המיועדים ליישון אינם יכולים להתפתח ולהשתפר לנצח ויש להינות מהם בעת המתאימה. הרוב המכריע של יינות המשווקים כיום הינם יינות לשתיה בטווח של שנה ושנתיים ממועד הבקבוק.

במהלך חייו של היין מתחוללים בו שינויים שהם בעיקר תוצאה של חמצון וחיזור, הגורמים לשינויים בצבעו, טעמיו וריחו של היין. תהליך ההתיישנות בא לידי ביטוי העיקר בשינויים המתחוללים בפנולים (טאנינים ואנטוציאנינים), ובחומרי הארומה והטעם.  

ביינות אדומים הצבע הופך מאדום ארגמני בוהק לאדום –חום.  בנוסף, ביינות מתיישנים ניתן להבחין במשקעים.  יינות אדומים אשר שהו בחביות עץ אלון מתאימים ככלל ליישון לטווח יותר ארוך.

ביינות לבנים הצבע הופך צהבצהב יותר וכהה במעט מהצבע הבהיר בתחילה. ביינות לבנים רמת הפנולים נמוכה בהרבה מאשר ביינות אדומים. על כן יינות לבנים מתאימים לשתיה בשלב מוקדם יותר. מבחינת יישון והתפתחות יינות לבנים אשר עברו תסיסה ויישון בחביות עץ אלון וכן יינות לבנים בעלי רמת סוכר גבוהה יותר ורמת  ph נמוכה יותר מתיישנים בצורה טובה יותר.

בזמן ההתיישנות הניחוחות האופיינים ליינות צעירים מתנדפים ומשתנים. ניחוחות וניל, עץ, וקרמל מתפתחים במקום הניחוחות הפירותיים. יינות איכותיים אשר מתפתחים בבקבוק הופכים מאוזנים וחלקים יותר.

 

 

אחסון והגשת יין

 

על מנת לאפשר ליינות בעלי פוטנציאל התיישנות להתפתח יש לשמור אותם בתנאים מתאימים.

טמפרטורה נמוכה יחסית, אשר מאפשרת ליין להתפתח ולהשתנות בקצב אטי. ככל שהיין מתפתח יותר לאט כך הוא הופך מורכב יותר.  בטמפרטורות גבוהות ההתפתחות מהירה מדי.

 

על מנת להתאים את הסביבה ליינות יש לשמור אותם במרתף, במקרר יינות או בחדר בטמפרטורה נמוכה. מומלץ לאחסן את היין במקום קריר ואפל, שכן חשיפה לשמש מאיצה  את התפתחות היין.

 הטמפרטורה האופטימלית לאחסון יינות הינה בין 16 ל 20 מעלות צלזיוס.

ככלל, בקבוקים בפורמטים קטנים יותר מתפתחים מהר יותר. בקבוקי מאגנום וגדולים יותר מתפתחים בקצב איטי יותר.  

 

טמפרוטורה מומלצת להגשת יינות:

יין אדום כבד: טמפרטורת החדר, 20-25 מעלות צלזיוס

יין אדום קל יחסית: 17-20 מעלות צלזיוס

יין לבן: 10-12 מעלות צלזיוס

יין רוזה:  10-12 מעלות צלזיוס

יין מבעבע: 5-6 מעלות צלזיוס

 

הצטרף למועדון החברים שלנו

וקבל הטבות ומתנות

להצטרפות  >

אנחנו רואים תמיד את חצי הכוס המלאה.

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו ותקבלו מידע על אירועים, סדנאות ומוצרים חדשים באתר ובסניפים

תנאי השימוש באתר
delivery icon
משלוח חינם מעל 300 ₪
איסוף חינם מהסניפים
איסוף חינם מהסניפים