דילוג לתוכן דילוג לתפריט דילוג לחיפוש תפריט נגישות

משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר   משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר

האפלסיונים החשובים בגדה השמאלית בבורדו

דרך היין

באזור המדוק, בגדה השמאלית של בורדו מייצרים יינות מזה מאות שנים. ההיסטוריה הארוכה של בורדו וקידום יינות בורדו בעולם החלו מהמדוק לאחר כיבוש האזור על ידי האנגלים. ניתן לחלק את המדוק לשלושה חלקים: צפוני, מרכזי ודרומי. המדוק מחולק גם לשני אפלסיונים בפועל Haut Medoc וכן Bas Medoc. במדוק שוכנים האפלסיונים החשובים St Estephe, Pauillac, Margaux וכן St Julien

המדוק (Medoc)

באזור המדוק, בגדה השמאלית של בורדו מייצרים יינות מזה מאות שנים. ההיסטוריה הארוכה של בורדו וקידום יינות בורדו בעולם החלו מהמדוק לאחר כיבוש האזור על ידי האנגלים. ניתן לחלק את המדוק לשלושה חלקים: צפוני, מרכזי ודרומי.  המדוק מחולק גם לשני אפלסיונים בפועל Haut Medoc  וכן Bas Medoc.

 המדוק הצפוני – ממוקם צפונית לכרמי אפלסיון St Estephe הידוע. באזור ניתן למצוא מבחר כרמים הנטועים על אדמות חצץ המשולב עם חמר, אדמה כבדה יחסית לאזור הדרומי יותר. הכרמים נטועים בינות לאזורים המיוערים. הגובה פה יחסית נמוך והאזור קרוב יחסית לאוקינוס האטלנטי. אין פה שאטואים המדורגים גראנד קרו קלאסה אך ישנם חלק מהשאטואים המייצרים יינות נהדרים ומהווים את התמורה הטובה למחיר. היינות הינם יינות טאניים אשר נהנים מהתיישנותת של עשור לפחות לרוב.

המדוק המרכזי -  באזור זה, הממוקם בין אלפסיונים של St Julien ו Margaux וכולל בתוכו את אזורי Moulis  וכן Listrac  ניתן למצוא יינות איכותיים מכרמים הנטועים על החלוקים האופייניים של המדוק. אזורים אלו נחשבים חלק מה Haut Medoc, האזור בו הקרקע מעט יותר גבוהה והניקוז יותר טוב.

המדוק הדרומי – החלק הדרומי של המדוק הינו סמוך לאפלסיון Margaux הידוע. היינות הינם יינות עדינים יותר ורכים יותר מאשר היינות המגיעים מצפון המדוק.  באזור זה ישנם מגוון שאטואים המייצרים יינות בורדו קלאסיים ואלגנטיים,  יינות המהווים תמורה מאוד טובה למחיר.

דירוג יינות המדוק נעשה על פי בקשת נפוליאון השלישי, לצורך התערוכה העולמית בפריס בשנת 1855. הדירוג נקבע עבור יינות המדוק בלבד. היינות דורגו על פי רמת  המחיר של כל יין כפי שהיה נהוג  עם יציאתו אל השוק במאות השנים שקדמו לדירוג הרשמי. היינות באזור המדוק מבוססים על קברנה סוביניון ושילוב אחוזים קטנים בהרבה של מרלו, קברנה פראנק ופטיט ורדו בדרך כלל.

 

St-Estephe

הקומונה הצפונית מבין ארבעת הקומונות החשובות של אזור המדוק, האקלים באזור הוא הקריר ביותר מביניהן. היינות הינם יינות בעלי גוף מלא, יינות המיועדים ליישון לטווח ארוך במיוחד. הקרקע בסנט אסטף יחסית כבדה יחסית והחמר בקרקע מאופיין בניקוז יחסית אטי שמאפשר  שימור של לחות וחום גם בתקופות של יובש כמו בבצירים החמים של 1990 או 2003.

באזור סנט אסטף אין שאטו ברמה הראשונה של הגרנד קרו קלאסה על פי הדירוג משנת 1855 אולם יש מספר שאטואים שאיכותם גבוהה במיוחד ומתקרבת לעתים ליינות הגדולים: שאטו מונרוז, שאטו קוס ד'אסטורנל ועוד. כרמי סנט אסטף נטועים כ-12,000 דונם על אדמות עם חמר יחסית גבוה. הקרירות היחסית באזור יוצרת לעתים יינות עם רמת חומציות יחסית גבוהה. בבצירים שחונים יחסית אדמות החמר חשובות מאחר והן מסייעות בשימור הלחות בקרקע ושמירה על הגפנים. באזור מספר יחסית גבוה של שאטואים המדורגים כ –Cru Bourgeois ומהווים תמורה בלתי רגילה למחיר.

 

Pauillac

 יינות האזור הינם מהיינות המפורסמים באזור בורדו כולו. יינות הקומונה הינם יינות אלגנטיים ועוצמתיים, יינות המיועדים ליישון לטווח ארוך. באזור פויאק מספר יינות הגרנד קרו קלאסה ברמה הראשונה הוא הגדול ביותר עם 3 – שאטו לאטור, שאטו לאפיט וכן שאטו מוטון רוטשילד המפורסמים. מעבר לכך ישנו מספר גדול של שאטואים חשובים נוספים כגון שאטו לינץ' באז', שאטו פישון ברון וכן פישון ללנד ועוד. בפויאק מעל ל-11,000 דונם כרמים הנטועים על אדמות חול עם חצץ המאפשר ניקוז נהדר. באזור מייצרים כ-115 יצרנים מדי שנה מעל שמונה מליון בקבוקים. אזור פויאק גובל בסנט אסטף מצפון ובסנט ג'וליאן מדרום.

 

St-Julien

יינות הקומונה הינם יינות עשירים ומרוכזים ומאוד מאוזנים. יינות עוצמתיים אך עם זאת אלגנטיים ויש האומרים נשיים. היינות מבוססים על קברנה סוביניון כבכל המדוק, עם מרלו וקברנה פראנק. באזור אין שאטואים ברמה הראשונה של הקלסיפיקציה של 1855, אולם כמו בסנט אסטף, גם כאן יושבים חלק מהשאטואים המוערכים בבורדו, שאטו לאוויל ברטון, לאוויל פויפרה ולאווויל לס קאסס וכן שאטו דוקרו בוקאיו. קומונת סט ג'וליאן הינה קומונה יחסית קטנה עם 9000 דונם כרמים הנטועים על אדמות חצץ. הכרמים מחולקים בין כ-26 שאטואים ואחוזות.
 

Margaux

ליינות Margaux בוקה נפלא. כמו באזורים האחרים בבורדו, מדובר ביינות המיועדים ליישון לטווח ארוך. יינות הקומונה מבוססים קברנה סוביניון, אליו נוסף מרלו ואחוז קטן של פטיט ורדו. השאטו המפורסם באזור הינו שאטו מארגו הידוע,  אולם שאטואים חשובים נוספים ממוקמים באזור מארגו כגון שאטו ראוזן סגלה, שאטו לסקומב וכן שאטו פלמר ועוד.

באזור מארגו ישנם מעל ל-13,000 דונם כרמים המחולקים בין כ-80 שאטואים ואחוזות. באזור מארגו מייצרים כתשעה וחצי מליון בקבוקי יין מדי שנה. אזור מארגו הינו הדרומי והמבודד יחסית לקומונות החשובות של המדוק. ליינות מארגו הטובים מבנה וריכוז לצד אלגנטיות ומורכבות. ברחבי מארגו ישנם אדמות גיר, חמר וחול.

 

הצטרף למועדון החברים שלנו

וקבל הטבות ומתנות

להצטרפות  >

אנחנו רואים תמיד את חצי הכוס המלאה.

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו ותקבלו מידע על אירועים, סדנאות ומוצרים חדשים באתר ובסניפים

תנאי השימוש באתר
delivery icon
משלוח חינם מעל 300 ₪
איסוף חינם מהסניפים
איסוף חינם מהסניפים