דילוג לתוכן דילוג לתפריט דילוג לחיפוש תפריט נגישות

משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר   משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר

יינות גלו גלו (glou-glou): כל מה שתרצו לדעת!

מור דניאל, הסומלייה שלנו

המונח ׳גלו גלו׳ משמש בהתייחסות לסוגים שונים של יינות אך לרוב ישתמשו בו כדי לתאר יינות אדומים רכים, נעימים וקלילים.

מכירים את הצליל הזה ששומעים כאשר לוגמים ממשקה שהוא סופר טעים לכם? משקה שפשוט מחליק לכם בגרון ובתוך שנייה אתם מוצאים את עצמכם מחסלים לא רק כוס אחת שלו אלא בקבוק שלם! יש אנשים שלא דופקים חשבון וגומאים את המשקה הטעים ישירות מהבקבוק. הידעתם? קיימים לא מעט יינות שיספקו לכם בדיוק את חווית השתייה הזו, יינות קלילים וקיציים, שכדאי להגיש צוננים. נחשו איך הצרפתים נוהגים לכנות אותם "Glou Glou". אז מה חשוב לדעת לפני שתצאו לחפש לכם איזה ׳גלו גלו׳ משל עצמכם?

המונח ׳גלו גלו׳ משמש בהתייחסות לסוגים שונים של יינות אך לרוב ישתמשו בו כדי לתאר יינות אדומים רכים, נעימים וקלילים. בפעם הראשונה ששמעתי את המונח הייתה מפיו של מלצר היפסטר בבר יין קטן בויליאמסבורג (ברוקלין) שמזג לי כוס של בוז'ולה אדום, צונן שיוצר לפי מיטב המסורת - בתהליך של תסיסה קרבונית. ׳גלו גלו׳ מזוהה לעתים קרובות גם עם קטגוריית היינות הטבעיים משום שרוב הדוגלים בהתערבות מינימלית שואפים לסגנון פירותי, קליל ורענן המתקבל מחומציות עסיסית ומאחוז אלכוהול נמוך יחסית (10%-12%). הלחות והחום המהביל בחוץ מאותתים לנו לקרר את יינות ה-"Glou Glou" שלא נועדו ליישן במרתף אלא לצריכה מידית, פחות או יותר במהלך שנה ממועד הקנייה שלהם. אגב, חשוב שתדעו שלרוב לא תמצאו על שום תווית של בקבוק יין את המונח "Glou Glou״ משום שבסופו של דבר ההגדרה הסופית של יין ככזה היא בידיו של השותה!

                    

 

הנה כמה אופציות של יינות ׳גלו גלו׳ שכדאי שתשקלו ברצינות: גאמה נואר בעיקר מאזור בוז׳ולה המפורסם, דולצ'טו מפיימונטה שמתאפיין לרוב בקלילות ומרקם רך, קברנה פרנק ירקרק ובעל חומציות נעימה מעמק הלואר או אולי בכלל איזה בלנד קליל וחמצמץ מלנגדוק שבדרום צרפת. הרשימה של ה׳גלו גלו׳ שלי עוד ארוכה, אבל נסו אתם בעצמכם, למצוא את ה׳גלו גלו׳ שלכם!

 

לרכישת יינות מקטגוריית גלו גלו (glou-glou) לחצו כאן

הצטרף למועדון החברים שלנו

וקבל הטבות ומתנות

להצטרפות  >

אנחנו רואים תמיד את חצי הכוס המלאה.

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו ותקבלו מידע על אירועים, סדנאות ומוצרים חדשים באתר ובסניפים

תנאי השימוש באתר
delivery icon
משלוח חינם מעל 300 ₪
איסוף חינם מהסניפים
איסוף חינם מהסניפים