דילוג לתוכן דילוג לתפריט דילוג לחיפוש תפריט נגישות

משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר   משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר

היורש לבית גראיו: הכירו את מקסים

מור דניאל, הסומלייה שלנו

בשנים האחרונות מחלק מקסים את זמנו בין העבודה בדומיין המשפחתי שהקים אביו שבו הוא עובד ביחד עם אחיו לבין העבודה ביקב שפתח ביחד עם חברו, תומס שמיטל - דומיין דה ליז - שכרמיו ממוקמים קילומטרים ספורים בלבד מכרמי אלאן גראיו.

בצפון עמק הרון הצרפתי תוכלו למצוא מעט מאוד שמות גדולים כמו השם אלאן גראיו ששב בשנת 1985 אל ביתו באזור היין קרוז הרמיטאז׳ לאחר שסיים את לימודי הייננות שלו והשתלם במרתפו של אחד היצרנים החשובים בבורגון - דומיין דוז'אק. אלאן שינס מיד מותניו והחל לייצר יינות נחשקים ממלך זני הענבים של האזור - הסירה. מומחיותו בזן והיכולת שלו להוציא ממנו את המיטב היפנטו שותים רבים ברחבי העולם כולו. עבור אלאן טרואר היה המפתח ליין טוב והבנתו מכרעת ומרכזית לא רק ברמת הכרם אלא גם ביקב. הוא הקפיד על יבולים נמוכים ועל חקלאות אורגנית. במרתף התסיס אלאן אשכולות ענבים שלמים ויישן את יינותיו בחביות עץ מבורגון (228 ליטר) זאת על מנת לשמור ככל האפשר על האיזון שבין הפרי לבין העץ. מבקר היין המוערך רוברט פרקר כתב על יינות גראיו: "אחת מנקודות הייחוס החשובות ביותר באזור קרוז הרמיטאז' שבה מיוצר גם קצת סנט ג'וזף. יינות שהתיישנו בחביות עץ קטנות המייצגים את הפוטנציאל הנפלא שטמון באזור זה!".

אין על כך עוררין! הרף שאותו הציב אלאן גבוה מאוד והמשימה להיכנס לנעליו ולהמשיך את דרכו נשמעה לבניו מפחידה ואף עוררה מעט רתיעה, כי אין זה פשוט ללכת בדרכו של ענק שכזה. למזלנו ולשמחתם של כל המעריכים את אמנות הכרם בנו הבכור, מקסים, לא רק ממשיך את מורשתו של אביו אלא גם פורץ את הדרך למחוזות חדשים של מצוינות בייצור יין באזור צפון עמק הרון בכלל ובפרט באזור קרוז הרמיטאז׳.

משחר נעוריו התעניין מקסים ברזי הכורמות וייצור היין ונתן לאביו להרביץ בו את תורתו הכה מוערכת. לפיכך ההחלטה להירשם ללימודי ייננות בד׳יזון הייתה טבעית, בתומם השתלם מקסים ביקבים בבורגון, בספרד ובקליפורניה. הערכה רבה הוא רוכש ליינות ה״מדינה המוזהבת״ ובעיקר לנפלאות זן הזינפנדל בכרמיה. בשנת 2004 שב מקסים לביתו והשתלב בעבודה בדומיין המשפחתי. זמן קצר לקח לו להיכנס לעניינים ולנצח על עבודת הכורמות והמרתף. רבים מחשיבים אותו לדור הבא של הייננים בצרפת ורואים בו יינן ממוקד וחסר מעוצרים המייצר יינות המעניקים ביטוי זני מקסימלי לטרואר.

לרכישת יינות מהדומיין >> 

מקסים גראיו בעת עבודתו ביקב

בשנים האחרונות מחלק מקסים את זמנו בין העבודה בדומיין המשפחתי שהקים אביו שבו הוא עובד ביחד עם אחיו לבין העבודה ביקב שפתח ביחד עם חברו, תומס שמיטל - דומיין דה ליז - שכרמיו ממוקמים קילומטרים ספורים בלבד מכרמי אלאן גראיו.

ההיכרות הקרובה מאוד של מקסים עם הקרקעות באזור הובילה אותו לרכישת חלקות בכפר Beaumont-Monteux, דרומית לחלקותיו של אביו אלאן בלה שן ור. את הגפנים הותיקות שהיו נטועות בחלקות אלה שעובדו באופן קונבנציונלי החל מקסים לעבד באופן אורגני, ודאג שהקרקעות ייחרשו כל הזמן (מאפשר לשורשים לחדור עמוק באבנים העגולות האופיניות לאזור), במקביל הוא אסר על שימוש בקוטלי עשבים ובהדברה. מקסים ניצל את קשריו החזקים בבורגון, כדי להבטיח שכל יינותיו ייתיישנו בחביות ששימשו בעבר ליישון היינות של דומיין דה לה רומנה קונטי. כמו אביו גם מקסים מתסיס את יינותיו באשכולות שלמים, מאמין בהשריות ארוכות על הזגים ומשתמש באחוז גבוה של עץ חדש ליישון יינותיו. כל הענבים תוססים במכלי בטון לשמור על הפרופיל הקליל. התוצאות של כל הצעדים שנקט מקסים בכרם ובמרתף היו מדהימות עוד בראשית הדרך. בהשוואה ליינות של דומיין אלאן גראיו שאף הם מעשה ידיו של מקסים, היינות בדומיין דה ליז מלאי הבעה וכוח והפרי בולט יותר.

עבודתו המעולה של מקסים הובילה את אביו אלאן להחלטה בשנת 2008 להעביר באופן רשמי לבנו את שרביט הובלת ייצור היין בדומיין אלאן גראיו. כל השמועות על ירידה באיכות בעקבות העברת השרביט נדחו על הסף לאחר ששני הבצירים הראשונים של מקסים 2009 ו-2010 סומנו כבלתי נשכחים. כעת זה ברור לכולם - משפחת גראיו מצאה את היורש שלה, שלצד העבודה הקשה הוא מצליח למצוא גם זמן לטפח תחביבים כמו מרוצי מכוניות, רכיבת שטח וספורט אתגרי באשר הוא. מקסים מעיד על אהבתו הרבה לדרום אפריקה ולארה״ב, מבחינתו טיולים במחוזות רחוקים מהווים השראה גדולה לייצור יין.

בימים האחרונים התחדשנו ביינות של מקסים מדומיין דה ליז:
 

תווית  Equis Crozes-Hermitage

 Equis Crozes-Hermitage 2019 המיוצר מיבולי חלקות סירה בנות 40 שנה, תוסס במיכלי בטון, 30% באשכולות שלמים, ומתיישן בחביות עץ אלון מבורגון  (228 ליטר, תוצרת דומיין דה לה רומנה קונטי) הרוב משומשות במשך שנה, ומבוקבק ללא סינון.

תווית יין Equis Crozes-Hermitage Equinoxe

Equis Crozes-Hermitage Equinoxe 2020 יין סירה קיצי ומרענן - 50% מהיבול תסס באשכולות שלמים ו-50% תסיסה של גרגירי ענבים שנותקו מהאשכול ללא מעיכה במטרה לשמור על טעמי הפרי הטבעי. היין התיישן בשילוב בין מכלי בטון וחביות עץ אלון צרפתי (4000 ליטר) במשך שמונה חודשים.

תווית יין Crozes-Hermitage Blanc

 

 Crozes-Hermitage Blanc 2020 בלנד עשיר של מרסאן ורוסאן שתסס והתיישן בשילוב בין חביות עץ אלון מבורגון (228 ליטר, תוצרת דומיין דה לה רומנה קונטי) ומכלי בטון במשך 14 חודשים. היין לא עבר תסיסה מלולקטית.

לרכישת יינות מהדומיין >> 

הצטרף למועדון החברים שלנו

וקבל הטבות ומתנות

להצטרפות  >

אנחנו רואים תמיד את חצי הכוס המלאה.

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו ותקבלו מידע על אירועים, סדנאות ומוצרים חדשים באתר ובסניפים

תנאי השימוש באתר
delivery icon
משלוח חינם מעל 300 ₪
איסוף חינם מהסניפים
איסוף חינם מהסניפים