דילוג לתוכן דילוג לתפריט דילוג לחיפוש תפריט נגישות

משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר   משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר

אלזאס

דרך היין

אזור אלזאס נמצא בצפון מזרח צרפת, מוגן על ידי הרי ה- Vosges במערבו וצמוד לגבול הגרמני ולנהר הריין. האזור כולל בתוכו כרמים ב-119 כפרים שונים ומגוון רחב של זנים, ברובם המכריע לבנים.

אזור אלזאס נמצא בצפון מזרח צרפת, מוגן על ידי הרי ה- Vosges במערבו וצמוד לגבול הגרמני ולנהר הריין. באלזאס מייצרים 4400 כורמים וכ-890 יצרנים יינות מכרמים הנטועים כ 155,000 דונם בכ-119 כפרים שונים.  מעבר לכך יש לציין כי שרק 200 יצרנים אחראים ל-90% מכלל היינות המיוצרים באזור וכי רק כ-1800 כורמים עובדים שטח הגדול מ-20 דונם.

 90% מהיינות המיוצרים באלזאס הינם לבנים. ביקבים רבים מייצרים מגוון רחב של יינות, לעתים 20 עד 30 יינות שונים. באזור מפיקים יינות לבנים מהטובים ביותר בצרפת ובעולם כולו, מזני ענבים הדומים לאלה הנמצאים בגרמניה וכוללים בין היתר ריזלינג, טוקאי פינו-גרי, גוורצטרמינר, סילבנר, מוסקט  ופינו- בלאן. היינות הלבנים באלזס עשויים להיות יבשים לגמרי, חצי יבשים ואף יינות קינוח מתוקים.

ההיסטוריה של אלזאס רצופה מאבקים ומלחמות לאורך מאות ואלפי שנים. לאחר השליטה הרומאית המשיכה אלזאס לעבור בין האימפריה של הקיסר שרלמן, האימפריה האוסטרו הונגרית וכן העמים הגרמניים. בהמשך עברה אלזאס לידע צרפת במאה ה-17. לאחר הקמתה של גרמניה בחצי השני של המאה ה-19, אלזאס הועברה לידיה בשנת 1871. לאחר מכן עברה בין צרפת וגרמניה עוד ארבע פעמים בתוך זמן קצר עד לשנת 1945. במהלך השנים הללו, ולאחר פגעי הקימחון והפילוקסרה בחלק השני של המאה ה-19 ננטשו חלקות רבות באזורים האיכותיים של אלזאס, לאורך המדרונות. מנגד נטעו כרמים רבים ליבולים גבוהים באיכות נמוכה לאורך המישור. רק לאחר מלחמת העולם השניה, עם חזרתה של אלזאס לידי צרפת, החלו לייצב את הכרמים ולקדם יצירת יינות איכותיים.

באלזאס, בשונה משאר אזורי היין החשובים של צרפת, שם הזן רשום על גבי הבקבוק. מעבר לכך, מערך כרמי הגראנד קרו החל להיבנות רק בשנת 1983. השיקולים לעתים הינם פוליטיים ויקבים היסטוריים רבים אינם מתייחסים לשמות הרשמיים של הכרמים ושומרים את השמות המסורתיים של היינות. יקב הוגל לדוגמא אינו מציין את רם Sporen כמקור ליינות החשובים שלו למרות שהם כולם מגיעים מהכרם החשוב המדורג גראנד קרו. 

הצטרף למועדון החברים שלנו

וקבל הטבות ומתנות

להצטרפות  >

אנחנו רואים תמיד את חצי הכוס המלאה.

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו ותקבלו מידע על אירועים, סדנאות ומוצרים חדשים באתר ובסניפים

תנאי השימוש באתר
delivery icon
משלוח חינם מעל 300 ₪
איסוף חינם מהסניפים
איסוף חינם מהסניפים