דילוג לתוכן דילוג לתפריט דילוג לחיפוש תפריט נגישות

משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר   משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר

מזקקת גלנדלוק - GLENDALOUGH

 

מזקקת גלנדלוק (עמק שני האגמים) שוכנת בהרי ויקולו, מדרום לדבלין, אזור שנחשב בעבר לאבן שואבת עבור נזירים רבים ומפורסם ביופי הטבעי ובנופים המפוארים ועוצרי הנשימה הסובבים אותו, לא בכדי הוא זכה בשם ״הגן של אירלנד״. גלנדלוק הפך למושבה של נזירים אותה ייסד סנט קווין, הנזיר האגדי ומקור ההשראה של מזקקת גלנדלוק שדיוקנו אף מופיע על תוויות בקבוקי הוויסקי שמיוצרים בה.

מנזרים כמו גלנדלוק, היו מכורתם של משקאות מזוקקים בזמנו של סנט קווין. עבודתה של מזקקת גלנדלוק כיום מחזירה עטרה ליושנה. היא הוקמה בשנת 2011 על ידי 5 חברים מויקולו ומדבלין שהשתוקקו להחיות את המורשת של מזקקות הקראפט באירלנד. במאות ה-18 וה-19 היו למעלה מ-200 מזקקות חוקיות באירלנד לצדן פעלו גם אין ספור מזקקות שפעלו ללא רישיון, כל אלה יחד יצרו מגוון סגנונות של ויסקי, פויטין, ג׳ין ואפילו אבסינת, עד לשנים האחרונות במהלכן מספרן הלך ופחת. לאחר דיונים רבים ועיסוק בשאלה לאן נעלמו כל המזקקות מארץ מולדתו של הזיקוק, השתכנעו החברים לנטוש את העבודות היומיות שלהם ולהקים מזקקה במקום האהוב עליהם בהרי גלנדלוק, בלב אחד מהעמקים היפים באירלנד, מקום בו עדין שוכנת מורשתו של סנט קווין כבר למעלה מ-1400 שנה והיא אף מוזכרת שם בשרידי מבנה אבן המהווה חלק מהמנזר שלו שמצויים בחלק התחתון של האגם. הוויסקים שמיוצרים במזקקה הזו, הסינגל מאלט והסינגל גרין, מתיישנים בחביות בורבון ומובחנים בין השאר בחבית המעניקה להם את הפיניש.

 

מזקקת גלנדלוק אינה מפורסמת רק בוויסקי האיכותי והייחודי שהיא מייצרת, אלא גם בג׳ין הטבעי והמרתק שהחלו לייצר בה בשנת 2014. המעבר לייצור של המשקה היה טבעי מאוד עבור הבעלים שחיפשו דרך להביא לידי ביטוי את הסביבה ואת הטבע בו ממוקמת המזקקה בג׳ין שייצרו. לאחר טיולים חוזרים ונשנים בהרים שתוזמנו לשעות שונות ביממה ולתקופות שונות בשנה, הוחלט שהדרך הטובה ביותר לבטא במשקה כמו ג׳ין את המקום ואת הזמן ולהעבירם אל השותה היא דרך ייצור ג׳ין עונתי. הג׳ין הראשון שוחרר בקיץ של שנת 2014 בהתבסס על עבודת ליקוט של צמחי מרפא אופייניים לעונה זו של השנה. החברים נזהרו שלא לאסוף מרכיבים משתנים מדי, זאת מתוך שאיפה לחזור ולייצר את אותו ג׳ין שנה אחר שנה בדיוק באותה העונה. מבחינתם גם אם הצמחייה זהה עדיין לאקלים השפעה גדולה מאוד ועדות לכך נמצאה באופי של השמנים האתריים שמגיעים איתה שמשתנה בהתאם לעונה. החברים מדגישים שהעובדה שהג׳ין יוצר בעונה מסוימת אינה אומרת שיש לצורך אותו באותה העונה בשנה. כל אחד רשאי לבחור בעצמו את הג׳ין אליו הוא מתחבר ואולי אף להתאימו למצב הרוח ולתזמון.

הג׳ין העונתי - Seasonal Gin

ג׳ין לכל עונה בשנה, במהלכה יוצאים מלקטים אל הסביבה של המזקקה ללקט צמחים אופייניים לתקופה, כך מקבלת השאיפה לייצר ג׳ין קרוב בטעמו לטרואר את הביטוי הטוב ביותר - ג׳ין שטעמו מבטא זמן ומקום. בעוד שהג׳ין של האביב מבטא ארומה של תערובת צמחי מרפא טבעיים ירקרקים ורעננים, הג׳ין של הקיץ הרבה יותר פרחוני והוא מעניק תחושה של אחו בזמן הלבלוב ושל הבשלה מוקדמת של פרי. הג׳ין של סתיו משקף טעמים של גרגרי יער ושל הנדיבות והשפע שבטבע ההררי שסובב את המזקקה והג׳ין של החורף הוא המתובל ביותר וגם זה שהכי קשה לייצר מדי שנה.

הג׳ין הפראי - Wild Botanical Gin

המזקקה מגדירה את הג׳ין הזה כבלנד שיוצר מהג׳ינים העונתיים, בו הם מקפידים לשקף את כל מגוון הצמחים שגדלים בסביבה של המזקקה במהלך כל השנה. גם עבור הג׳ין הזה מלוקטים צמחי המרפא בקפדנות רבה, תוך שמירה על השורשים והימנעות מעשיית נזקים לצמח ולשורשיו. הצמחייה שלוקטה עוברת ישירות לזיקוק, תהליך שמתבצע באיטיות רבה ובכמויות קטנות מאוד, בכל פעם רק 250 ליטר, זאת על מנת להשיג טעמים עדינים ואיכותיים ולאפשר לאדים לחלץ החוצה את השמנים האתריים הנחוצים ליצירת ג׳ין שופע בארומות.

 

למגוון המוצרים לחצו >>

הצטרף למועדון החברים שלנו

וקבל הטבות ומתנות

להצטרפות  >

אנחנו רואים תמיד את חצי הכוס המלאה.

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו ותקבלו מידע על אירועים, סדנאות ומוצרים חדשים באתר ובסניפים

תנאי השימוש באתר
delivery icon
משלוח חינם מעל 300 ₪
איסוף חינם מהסניפים
איסוף חינם מהסניפים