דילוג לתוכן דילוג לתפריט דילוג לחיפוש תפריט נגישות

משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר   משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר

לואי ז'אדו - Louis Jadot

בשנת 1826 רכש לואי הנרי דניס ז'אדו את הכרם הראשון שלו - Clos des Ursules ובכך הוא בישר את ראשיתו של אחד מיצרני היין החשובים בבורגון. בשנת 1859 הוא יסד, באופן רשמי, את יקבו בעיירה בון שבלב בורגון. עד מהרה צבר ז'אדו מוניטין כיצרן יין מן השורה הראשונה, ובכדי לבסס את מעמדו הוא המשיך לרכוש כרמים ברחבי הקוט דה נואי והקוט דה בון. בכל דור המשיכו בני המשפחה לרכוש חלקות בכרמים החשובים ביותר ברחבי הקוט ד'אור. שלושה דורות של משפחת ז'אדו ניהלו את היקב המשפחתי והמשיכו את דרכו של המייסד, לואי ז'אדו.

Mr. André Gagey ניהל את היקב במשך שלושים שנה ואת מקומו יירש בנו פייר.  בשנת 1985 מכרה מאדאם ז'אדו את הדומיין למשפחתו של Rudy Kopf, מייסד Kobrand, יבואני ז'אדו בארצות הברית.

כיום, ז'אדו הנו אחד מן היקבים הגדולים והטובים של בורגון, תחת בעלותו כאלף דונם כרמים בקוט ד'אור. הפילוסופיה של היקב משקפת את הפילוסופיה של האפלסיון כולו לפיה יש לטפח את הטרואר של כל כפר על ידי יצירת זהות בין הענבים לבין היין. היקב פועל גם כנגוסיאנט ברמה הגבוהה ביותר ודואג לקשור חוזים מחייבים עם כורמיו, כאשר הדגש הוא על גידול ועל טיפוח הכרם. הענבים מגיעים מלמעלה מ-150 חלקות שונות ברחבי בורגון.

כרמי הדומיין מחולקים בפועל בין חמישה דומיינים שונים:

  1.  - Domaine Louis Jadot מעל 550 דונם כרמים הנטועים בחלקות המרשימות בבורגון כולל Chambertin Clos de Beze Grand Cru, Musigny Grand Cru, Bonnes Mares Grand Cru ,  Clos Vougeot, Chapelle Chambertin Clos St Jacques Premier Cru  וחלקות נוספות.
  2.  - Domaine Héritiers Louis Jadot מעל 160 דונם כרמים בחלקות Corton Charlemagne Grand Cru, Corton Pougets Grand Cru, les Demoiselles Chevallier  Montrache  ועוד.
  3.  - Domaine Gagey כ-370 דונם - Clos St Denis Grand Cru, Echezeaux Grand Cru ועוד
  4. Domaine duc de Magenta  - כ-40 דונם  כרמים בשסאן מונראשה וכן בפוליני מונראשה
  5. Domaine du Château de la Commaraine - כ-40 דונם בכפר פומארד

הצטרף למועדון החברים שלנו

וקבל הטבות ומתנות

להצטרפות  >

אנחנו רואים תמיד את חצי הכוס המלאה.

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו ותקבלו מידע על אירועים, סדנאות ומוצרים חדשים באתר ובסניפים

תנאי השימוש באתר
delivery icon
משלוח חינם מעל 300 ₪
איסוף חינם מהסניפים
איסוף חינם מהסניפים