דילוג לתוכן דילוג לתפריט דילוג לחיפוש תפריט נגישות

משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר   משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר

לואי רודרר - Louis Roederer

מאת הסומלייה שלנו, מור דניאל

בית רודרר הינו אחד מבתי השמפניה המובילים בעולם לאורך הדורות. האיכות והיוקרה של הבית ושל שמפנית הקריסטל בפרט הינם ללא מתחרים.

לואי רודרר זוכה למקום של כבוד על מדפי המבעבעים לא רק בגלל שמפניית הקריסטל המהוללת שלו אלא בעיקר בשל הקפדנות חסרת התקדים המאפיינות את השמפניות שהוא מייצר מאז שנת 1776 ועד לימינו.  בשנת 1833 ירש לואי רודרר את בית השמפנייה הקטן של דודו, ניקולה הנרי שריידר - Dubois Père et Fils ושינה את שמו לבית לואי רודרר. מהרגע בו נכנס לתפקיד הוא שינה את צורת החשיבה ורכש כרמים באזורי הגידול החשובים של חבל שמפיין. לאחר מותו ירש את מקומו בנו, לואי רודרר השני, שהחל לייצא את השמפנייה המשפחתית לרוסיה, לבריטניה ולארה״ב, יעדים בהם היא זכתה לאהדה רבה. ברוסיה היא הפכה לשמפניה של בית הצאר, כאשר במיוחד עבור הצאר אלכסנדר ה-II יוצרה שמפנייה בבקבוק שקוף, שטוח וייחודי. לאחר מותו הפתאומי של לואי בשנת 1880 ירשה את מקומו אחותו, לאוני ובנה ליאון. בתקופתם הוכרז בית רודרר כספק השמפניה הרשמי של משפחת המלוכה הרוסית והוא אף הצליח לצלוח אתגרים כמו התמוטטות רוסיה הצארית ותקופת היובש בארצות הברית ובמקביל להמשיך ולהתפתח. בשנת 1932 נפטר ליאון ואלמנתו הצעירה, קמילה, החליטה, כנגד כל הסיכויים, לקחת על עצמה את ניהול בית השמפניה. מאז ובמשך 42 שנה היא הצליחה, בזכות אופייה היצירתי וחסר המעצורים להוביל את הבית לפסגות חדשות זאת למרות השפל הכלכלי הגדול ואירועי מלחמת העולם השנייה שהדהדו ברקע. היא אף המשיכה לרכוש כרמים, בעיקר בתקופה שלאחר המלחמה שהביאה לצניחה מטורפת במחירים. לאחר מותה, מונה נכדה, ז׳אן קלוד, למנהל הבית עד לשנת 2006 אז לקח על עצמו, בנו, פרדריק, את ניהול בית השמפניה.

כרמי רודרר מונים כ-2000 דונם: כ-650 דונם ב-Cote de Blancs בהם נטוע זן השרדונה שמעניק ליינות אלגנטיות ועידון, כ-600 דונם נוספים נמצאים באזור Montagne de Reims ובהם נטוע בעיקר זן הפינו נואר המעניק לשמפניות עוצמה וגוף וכ-750 דונם בהם נטוע זן הפינו נואר באזור Valee de la Marne. שיטות הייצור בבית רודרר הינן מסורתית ומבוססת על ניסיון של מאות שנים ועל הרצון להמשיך ולהתפתח. הן בכרם והן ביקב ישנה הקפדה בלתי מתפשרת על איכות.
 

החזון של בית רודרר ניכר בכל שמפניה: ההשקעה, תשומת הלב לפרטים הקטנים והפרפקציוניזם יוצרים שמפניה שבה טעמי הבעבוע עדינים במיוחד והאיזון והטוהר מדברים בעד עצמם. כיום נחשב רודרר לבית השמפניה המשפחתי העצמאי הגדול ביותר בחבל שמפיין והראשון שהכניס בשנת 2002 שיטות גידול ביו דינאמיות לכרמים ומאז כרבע מכרמיו מטופלים בשיטה זו. 70% מהייצור בבית רודרר מתבסס על ענבים שמגיעים מכרמים שנמצאים בבעלות ישירה של המשפחה, עובדה שנחשבת לנדירה בנוף של החבל.
     

אז מה אתם אומרים? נתנו לכם מספיק סיבות לרצות ולחוות את השמפניות האלגנטיות של בית רודרר? מבחינתו אין כאן שאלה - חגיגות של שנה אזרחית חדשה מחיבות שמפניה בלתי נשכחת כמו זו שמייצרים בבית השמפניה ההיסטורי - לואי רודרר.

 

 

 

הצטרף למועדון החברים שלנו

וקבל הטבות ומתנות

להצטרפות  >

אנחנו רואים תמיד את חצי הכוס המלאה.

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו ותקבלו מידע על אירועים, סדנאות ומוצרים חדשים באתר ובסניפים

תנאי השימוש באתר
delivery icon
משלוח חינם מעל 300 ₪
איסוף חינם מהסניפים
איסוף חינם מהסניפים