דילוג לתוכן דילוג לתפריט דילוג לחיפוש תפריט נגישות

משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר   משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר

קלוס מוגדור - Clos Mogador

רוברט פרקר על רנה ברבייר: ״יינותיו הם דוגמה מדהימה של מה שספרד יכולה לייצר, אבל רק לעיתים רחוקות עושה זאת! יינות מוגדור הם לא רק דוגמה ומופת למורכבות ולריכוז אלא גם לאנרגטיות, חיוניות ולנשמה אמיתית.״

רנה ברבייר, נולד בטרגונה שבספרד בשנת 1950 למשפחה שהייננות זרמה בעורקיה וקורותיה החלו בצרפת כבר במאה ה-13. .
לאחר שהשלים את לימודי הייננות עבד בשורה של יקבים בבורדו ובבורגון. את שיא הקריירה שלו מחוץ לספרד העביר במרתפים של שאטו פטרוס בחיק משפחת מואיקס באזור פומרול. בשנת 1979 הוא החליט לחזור אל המקורות ומגיע לאזור פריוראט בו הוא חיפש שותפים לשקם את האזור ולהקים לתחייה תעשייה עתיקת יומין שחוזרת אי שם אל התקופה הרומית. אז הוא קיבץ את תנועת הייננים הצעירים של פריוראט והוכיח ביחד איתם שניתן לייצר בפינה הנשכחת הזו של קטלוניה יינות משובחים. ברבייר הפיח חיים בגפנים בוגרות של זני הגרנאש והקריניאן שננטשו על גבעות באזורים שרביים וצחיחים והוכיח לעולם כולו שהיין הספרדי יכול לכבוש את הפסגות הגבוהות ביותר.

יקב קלוס מוגדור ממוקם בכפר Gratallops, בלב נוף עוצר נשימה ניצב לו אמפיתאטרון ענקי הבנוי על אדמות צפחה. הגפנים מוקפות בהרים בגובה של 1200 מטר מעל פני הים והקצוות התחתונות שלהם זוכות לקבל ליטוף מנהר הסיראנה שחוצה את האזור. השם פריוראט נגזר מהמילה ״Priory" זאת משום שאדמת האזור הייתה למקום הראשון בספרד שבו נבנה מנזר קרתוזיאני. היא ממוקם 130 ק"מ מערבית לברצלונה, תת אזור בתוך טרגונה. האזור ניחן בתנאי אקלים ים תיכוני וגיל הגפנים בו נע בין 60 ל-70. הכרמים של קלוס מוגדור נטועים גרנאש, סירה, קריניאן, קברנה סוביניון, מקבאו, גרנאש לבן וזנים מקומיים נוספים. על מדרונות תלולים במיוחד, הם מניבים יבולים נמוכים מאוד והיינות שמיוצרים מהם נחשבים עוצמתיים ומרוכזים. תהליך ייצור היינות ביקב הינו מסורתי וללא שימוש במיכלי נירוסטה אלא במיכלי עץ ובמיכלי פיברגלאס בלבד.


 

הצטרף למועדון החברים שלנו

וקבל הטבות ומתנות

להצטרפות  >

אנחנו רואים תמיד את חצי הכוס המלאה.

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו ותקבלו מידע על אירועים, סדנאות ומוצרים חדשים באתר ובסניפים

תנאי השימוש באתר
delivery icon
משלוח חינם מעל 300 ₪
איסוף חינם מהסניפים
איסוף חינם מהסניפים