דילוג לתוכן דילוג לתפריט דילוג לחיפוש תפריט נגישות

משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר   משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר

איך לטעום יין

הערכת יין ב4 צעדים פשוטים

דרך היין

על מנת להעריך את איכות היין שאנו שותים, כדי להבין את מורכבותו ובשביל שנוכל ללמוד את סגנון היינות המועדף עלינו, הכנו לכם מדריך קצר שיעזור

כיצד טועמים יין – טיפים למתחילים!

 

  1. צבע: בחנו את היין בעין. במבט ראשון הביטו בכוס. על מנת לבחון את הגוון של היין ואת עומק צבעו יש להחזיק אותו מעל משטח לבן בזווית של 45 מעלות. לבחינת עומק הצבע ניתן גם להביט ביין מלמעלה ולאפיין את רמת האטימות או השקיפות שלו.
  2. ארומה: ניחוחות ביין, ניתן לטחוב מיד את האף ולהריח את היין אך לאחר שמערסלים את היין בכוס ניתן להריח את הארומה מהיין בצורה ברורה ועוצמתית יותר ולעמוד על מורכבותה. הערסול משחרר את האלמנטים הנדיפים ביין, כך ניתן להריח את הארומה של היין בצורה הטובה ביותר. הדרך הטובה לערסל את היין ולהימנע מלשפוך אותו על עצמך ועל הסביבה היא להזיז את הכוס בתנועה סיבובית ולאחוז ברגל.  את היין יש לבחון כאשר האף בחלק העליון של הכוס בזווית של 45 מעלות בערך על מנת להרחיב את שטח הפנים של היין והמגע שלו עם האוויר. אם ישנו פגם ביין כגון יין corked"" תבחינו בזאת מיד.
  3. טעם: לאחר בחינת הארומה ניגש סוף סוף לטעום את היין. בטעימה ניתן לבחון את המתיקות, טאנינים, רמת החומציות וגוף היין. בעת הטעימה אנו מאששים ומשווים בין האפיון הארומטי לבין הטעם. על מנת לוודא שכל מרכיבי הטעם נמצאים ביין יש ללגום כמות נדיבה ממנו. יש לפתוח את הפה ולאפשר לאוויר להיכנס לחלל הפה. כאשר היין נמצא בפה האלמנטים הנדיפים ביין עוברים לאף ומגבירים את חווית הטעימה.
  4. הרמוניה ואיזון: בעת הטעימה יש לבחון את המרכיבים השונים ביין ואת היין בכלליות. יש לבחון את האיזון בין המרכיבים השונים וגם את אורך הסיומת.

 

חשוב לזכור ! - יכולת ניתוח הערכת יין היא תכונה נרכשת בעלת מסוגלות להתפתחות, לכן חשוב מאוד לתרגל כמה שיותר את טכניקת הטעימה. כמו כן חשוב לזכור שבמהלך חיינו העדפותנו לטעמים וריחות משתנה כל הזמן ולכן מומלץ תמיד להשאר עם ראש פתוח לגבי יינות חדשים שמעולם לא טעמנו

הצטרף למועדון החברים שלנו

וקבל הטבות ומתנות

להצטרפות  >

אנחנו רואים תמיד את חצי הכוס המלאה.

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו ותקבלו מידע על אירועים, סדנאות ומוצרים חדשים באתר ובסניפים

תנאי השימוש באתר
delivery icon
משלוח חינם מעל 300 ₪
איסוף חינם מהסניפים
איסוף חינם מהסניפים