דילוג לתוכן דילוג לתפריט דילוג לחיפוש תפריט נגישות

משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר   משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר

אלדו קונטרנו - Aldo Conterno

אלדו קונטרנו נחשב לאגדה בחייו, הוא קנה לעצמו שם של יצרן יין מחונן וחסר מעצורים מאזור הברולו שבפיאמונטה. משפחתו עסקה בייצור יינות לאורך דורות והייתה בין הראשונות לשווק את יינותיה ברחבי העולם.

לקראת סוף המאה ה-19 היגרה המשפחה לארגנטינה ושבה לאחר מספר שנים אל פיאמונטה. אז, הקים ג'ובאני קונטרנו יקב בנחלה המשפחתית בכפר מונפורטה ד'אלבה שבברולו והחל לייצר יינות מכרמי המשפחה. הביקוש המרשים ליינות הוביל את בני המשפחה, במהלך שנות העשרים של המאה הקודמת, לייצר גם ברולו רזרב,  שיוצר בשנים נבחרות בלבד ושהתיישן זמן ארוך יותר. בסוף שנות השלושים העביר ג'ובאני את השליטה ביקב לבנו ג'יאקומו אשר המשיך את דרכו של אביו וקידם את העשייה עד מאוד. בניו, ג'ובאני ואלדו החלו לעבוד בכרמים, ביקב ובניהול השוטף של המרתף. בשנות החמישים היגר אלדו לארצות הברית במטרה להקים בה יקב בעזרת דודו שחי בקליפורניה. במהלך שהותו שם למד רבות אך החליט לבסוף לחזור לפיאמונטה וליקב המשפחתי.  בשנת 1961 העביר ג'יאקומו את השליטה ביקב המשפחתי לשני בניו. הניסיון בארצות הברית נטע באלדו תשוקה להקים יקב משלו ולאחר מספר שנים של עבודה משותפת ביחד עם אחיו הוא פנה לדרך עצמאית. בשנת 1969 הוא רכש את אחוזת "Favot" והקים בה את יקב אלדו קונטרנו.

הפילוסופיה ביקב אלדו קונטרנו הינה איכות ללא פשרות! הטרואר המדהים והשילוב של טכנולוגיה ומסורת הם שמשקפים את האהבה ליין ביינות המרשימים והמדויקים של היקב. כרמי היקב נטועים בסמיכות אליו, הם צופים על העיירה ברולו בלוקליטה בוסיה ונחשבים לטובים שבכרמי האזור. הם נטועים בגובה של כ-400 מטר בחשיפה דרום–דרום מערבית ברובה.  הקרקע בכרמים הינה חולית ומשולבת עם חימר וחרסית, קרקע עשירה בברזל ובסידן. יינות הברולו מתיישנים בחביות עץ אלון סלבוני מסורתיות ואילו היינות הנותרים כגון השרדונה והברברה מתיישנים בחביות "Barique".  כיום מנוהל היקב על-ידי בניו של אלדו: סטפנו, פרנקו וג'אקומו. יינות היקב זוכים להערכה רבה ברחבי העולם ולציונים מעולים ממבקרי יין ברחבי העולם.

הצטרף למועדון החברים שלנו

וקבל הטבות ומתנות

להצטרפות  >

אנחנו רואים תמיד את חצי הכוס המלאה.

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו ותקבלו מידע על אירועים, סדנאות ומוצרים חדשים באתר ובסניפים

תנאי השימוש באתר
delivery icon
משלוח חינם מעל 300 ₪
איסוף חינם מהסניפים
איסוף חינם מהסניפים