דילוג לתוכן דילוג לתפריט דילוג לחיפוש תפריט נגישות

משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר   משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר

רופינו - הענק הטוסקני

רופינו הפך לעסק הגדול ביותר בטוסקנה ועד 1930 היה לעסק המשפחתי הגדול ביותר באיטליה.

ההיסטוריה של היקב החלה ערב חניכת חברת סחר ביין ובשמני זית על-ידי בני הדודים, אילריו וליאופולדו, שמטרתם הייתה הפצה ושיווק של תוצרת טוסקנה.
על רקע איחוד איטליה שמוסס כל מחסום של מכס וכן על רקע חניכת מסילות רכבת חדשות שאפשרו הפצה נוחה (בעבר הקרוב יינות הופצו במרכבות בעלות שני גלגלים)
ייסד הצמד נקודות איסוף והפצה ומרתפי אחסון יין בערים שממוקמות מזרחית לפירנצה.
היין הובל דרך נתיב משני חדש - פירנצה-רומא שנבנה על-ידי משפחת רופינו. במקביל לתובלה החלו הצמד לשקוד גם על יצור כמויות מצומצמות של יין תחת השם "רופינו".
עד מהרה, קנו יינות האחוזה שם של יינות בשלים, נקיים ומאוזנים. כאשר בין השנים 1881 לבין 1895 זכה יין הקיאנטי של היקב בכמה מדליות יוקרתיות בתערוכות החשובות בעולם היין וקהל הלקוחות של היקב הלך והתרחב,
וכלל שמות מכובדים כגון רוסיני, ורדי והדוכס מאאוסטה. לדמותו של הדוכס הייתה השפעה גדולה ביותר על היקב. בשנת 1890 מינה הדוכס את יקבי רופינו לספק היין שלו ושל שאר משפחת המלוכה. כהוקרה לדוכס (בשנת 1927) קראו ביקב לקיאנטי המיושן שלהם על שמו – ריזרבה דוקלה- ("שמורה לדוכס").

                                      

בשנת 1909 הביעו שני אחים מצפון איטליה את התעניינותם ברכישת יקבי רופינו. אלה היו פרנצ'סקו ואיטלו פולונארי. האחים, דור שלישי למשפחת סוחרי יין ובעלי מוניטין רב במדינה, התרשמו מאיכות יינות רופינו והעריכו את פועלם של בני הדודים. בשנת 1913 הם הופכים באופן רשמי לבעלים של היקב. לאחר הרכישה הרחיבו האחים את המתקנים הטכנולוגיים והתמקדו בפעילות המסחרית.
כישרונם של בני המשפחה, האנרגיה, ההתלהבות והניסיון הביאו תוצאות מוחשיות. רופינו הפך לעסק הגדול ביותר בטוסקנה ועד 1930 היה לעסק המשפחתי הגדול ביותר באיטליה. אז החלה המשפחה להתמקד בהרחבת הכרמים והמטרה הייתה לקדם את השם של היקב כיצרן יין ולא רק כסוחר במשקה. רופינו היה הראשון לרכוש נכסים בשלושת אזורי הפקת היין הגדולים ביותר באיטליה: קיאנטי קלאסיקו, מונטאלצ'ינו, מונטפולצ'אנו. מאמציה הבלתי נלאים של משפחת פולונארי אפשרו ליקב רופינו לשמור ולחזק את מקומו כמנהיג.
בבעלות המשפחה שבע אחוזות ברחבי טוסקנה, הן משמשות לגידול כרמים, ייצור יינות וכן כביתם החם של בני המשפחה. כל אחוזה מנוהלת על ידי צוות מקצועי הכולל אגרונום, ייננים וצוות מנוסה בעל ידע עצום.

     
          

למגוון יינות יקב רופינו >>

                                      

הצטרף למועדון החברים שלנו

וקבל הטבות ומתנות

להצטרפות  >

אנחנו רואים תמיד את חצי הכוס המלאה.

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו ותקבלו מידע על אירועים, סדנאות ומוצרים חדשים באתר ובסניפים

תנאי השימוש באתר
delivery icon
משלוח חינם מעל 300 ₪
איסוף חינם מהסניפים
איסוף חינם מהסניפים