דילוג לתוכן דילוג לתפריט דילוג לחיפוש תפריט נגישות

משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר   משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר

סוביניון בלאן לנצח - Mud House

אוהביו הגדולים של זן הסוביניון בלאן, והם כידוע רבים מספור, מכירים ומוקירים כבר שנים רבות את היינות המופלאים של ניו זילנד. האי הרחוק הזה שעשה לעצמו שם בתעשיית היין העולמית, מייצר לא מעט יינות מצוינים. החל בפינו נואר מפתיע ומרתק, רוזה מצוין מענבי מרלו או פינו נואר, ואפילו לבנים פריכים מזן האלבריניו הספרדי. ויש כמובן גם קברנה סוביניון ושרדונה ועוד.

אבל הכתר והבכורה היו ונותרו, ובצדק, של הסוביניון בלאן. הזן הפריך והמרענן הזה, זה שעכברי יין ותיקים וסרבנים מתעקשים לשתותו רק אם הוא מגיע מעמק הלואר והשמות סנסר או פומה בלאן מתנוססים על תוויתו, הפך כבר מזן לשם נפרד לניו זילנד ותעשיית היין שלה, ולהפך.

אלא שאם בעמק הלואר, נחשבו יינות הפואי פומה, ובמיוחד הסנסר הקלאסיים ל'קשוחים' משהו, עם ניחוחות הדשא והקש שלהם, שלא לדבר על ארומת שתן החתולים המסוימת (ולא, אנחנו לא מתלוצצים), זוהו הסוביניונים של ניו זילנד במשך שנים ארוכות עם ניחוחות פירותיים עסיסיים יותר, שלא לומר טרופיים משהו. סוביניון בלאן למתחילים. ואין, לפחות לא כיום, טעות גדולה מזו. כי לא רק שבמהלך הזמן הפכו הסוביניון בלאנים של עמק הלואר לכאלה המשתדלים, ומצליחים, 'לחקות' קצת את אלו של ניו זילנד ולהפוך לידידותיים יותר לשותיהם, הרי שאלו של ניו זילנד עצמה, צחוק הגורל או סתם מהלך הגיוני של הזמן והניסיון, הפכו למורכבים הרבה יותר. רבים מאוהביו של הזן הנפלא הזה, שחוסה לעיתים, ולא בצדק, בצילם של השרדונה והריזלינג, נשבעים בנקיטת חפץ שכיום , אין בעולם סוביניון בלאן מוצלח יותר מאלו של ניו זילנד. כן, גם פרנקופילים מושבעים…

אחד היקבים המרתקים ביותר בתחום הוא יקב Mud House.

אנשי היקב הצעיר הזה, בסך הכל בן 20, שמו להם למטרה לחקור את תתי האזור השונים במחוז מרלבורו הקלאסי בניו זילנד, כמו גם את המחוזות וואיפארה ואוטגו, לגלות את המאפיינים האזוריים השונים ותרומתם ליינות הסוביניון בלאן.

התוצאה היא מבחר מרגש של יינות סוביניון בלאן. מתוכם מגיעים בינתיים שניים לארץ. הסוביניון בלאן ה'פשוט' של היקב ויין הסינגל וינארד ' גבעה מס. 5' (Hill no. 5 ) ממחוז מרלבורו הנחשק.

קלייטן קורניליוס (Cleighten Cornelius) היינן הצעיר והשאפתן של היקב לוכד ביינותיו לא רק את מאפייני הזן הקלאסיים, אלא גם תחושת טרואר בלתי ניתנת לפספוס, גם לאלו שאינם מכירים בדיוק את האופי האזורי של מחוזות היין של ניו זילנד.

היין הבסיסי של מאד האוס מציג ניחוחות של גויאבה, אפונת שלג וסרפד, וטעמי מלון ואשכולית ויהיה בן לוויה מושלם לא רק לדגים ופירות ים אלא גם לאוכל אסייתי. 'גבעה מס. 5' מציגה כבר מורכבות יוצאת דופן, חומציות אדירה, עשבוניות בולטת, מינרליות מרתקת לצד ניחוחות פרי הדר ופירות טרופיים מאופקים מאד. מדובר בסוביניון בלאן מהמעלה הראשונה שאפילו לחובבי סרחונות העבר של הסנסר מעמק הלואר הצרפתי לא יהיה כלום נגדו. אולי אפילו להפך. הפתוחים שבהם יגלו עולם חדש ויתאהבו בו לנצח. נסו אותו עם גבינות צאן בשלות ותפוחים ירוקים.

אבל למה לבחור אם אפשר פשוט לנסות את שניהם. זה מה שאנחנו לפחות היינו עושים

 

ליינות מיקב מאד האוס

הצטרף למועדון החברים שלנו

וקבל הטבות ומתנות

להצטרפות  >

אנחנו רואים תמיד את חצי הכוס המלאה.

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו ותקבלו מידע על אירועים, סדנאות ומוצרים חדשים באתר ובסניפים

תנאי השימוש באתר
delivery icon
משלוח חינם מעל 300 ₪
איסוף חינם מהסניפים
איסוף חינם מהסניפים