דילוג לתוכן דילוג לתפריט דילוג לחיפוש תפריט נגישות

משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר   משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר

שירת הינשוף של סנטה דוק

מאת: מור דניאל

דומיין santa duc מנוהל על ידי בני משפחת גראס,דור חמישי ליצרני יין, הענבים מגודלים בשיטות אורגניות וביו דינאמיות והיינות מבוקבקים ללא סינון עמק הרון הוא כידוע ביתם של כמה מגדולי יינות העולם ורשת דרך היין נותנת במה ליקבים המשובחים ביותר מהאזור, מוזמנים להנות יחד איתנו!

החל מיינות ההרמיטאז' והקוט רוטי בחלקו הצפוני של אזור היין הצרפתי הענק והחשוב הזה וכלה ביינות השאטונף דו פאפ בחלקו הדרומי.

אלא שבין לבין, מסתתרים לא רק יינות אחרים, קצת פחות מפורסמים, ומשום כך גם קצת פחות יקרים (תודה לאל) אלא גם כמה וכמה יצרנים פחות מוכרים מהשמות הגדולים - גיגאל, פרין ואחרים.

אחד היינות הפחות מוכרים, גם אם לא לגמרי אלמוניים כמובן, הוא יין הג'יגונדאס.

אזור ג'יגונדאס, נמצא בעמק הרון הדרומי  ומוכר כאזור יין עוד מימי הרומאים. הזנים הדרומיים הקלאסיים, בראש ובראשונה גרנאש, שחוק היין של האזור מאפשר עד 80% ממנו ביין האדום המיוצר כאן (חוקי הרוזה, יש גם כזה כאן, מעט שונים), ולצידו סירה ומורבדר, לא פחות מ15% של שניהם יחדיו, ועוד זנים דרומיים המותרים גם ביין הקוט די רון הבסיסי המותרים לשימוש גם כאן, למעט זן הקריניאן. כך תוכלו לפגוש כאן גם סינסו, וזנים דרומיים אחרים.

את דרכו ה'חוקית' בעולם היין החל האזור הצנוע הזה כחלק מאפלסיון הקוט דו רון הכללי הגדול. ב1996 קודם היין לדרגת 'קוט דו רון וילאז', חלק מ20 כפרים שיינותיהם נחשבים טובים יותר מהיין הכללי, וב1971 זכה לאפלסיון משל עצמו, כלומר ליין המכונה בשם הכפר  והאזור סביבו, ג'יגונדאס.

יינות ג'יגונדאס מזכירים מאד במיטבם, את יינות השאטונף המהוללים. מחירם כמובן, נמוך יותר, ואופיים מעט כפרי וארצי יותר. מי שאוהב יינות כאלו, כמונו למשל, יהנה מהם עד מאד.

אחד היצרנים הצנועים אך המצויינים המייצרים כאן יין, הוא דומיין סנטה דוק (Santa Duc), הוא שיבוש של קנטה דוק, כלומר שירת הינשוף בגאלית עתיקה. הינשופים אכן נצפים כאן וקריאתם נשמעת בלילות.

דומיין סנטה דוק נוסד בשנת 1874 ומנוהל מאז על ידי בני אותה משפחה, משפחת גראס,  דור חמישי ליצרני יין. הענבים מגודלים בשיטות אורגניות וביו דינאמיות, והיינות מבוקבקים ללא סינון.

 

הם מייצרים לא רק ג'יגונדאס מצויין, יין הדגל שלהם ללא ספק (ויש להם שלושה יינות ג'יגונדאס שונים באמתחתם) , אלא גם שאטונף דו פאפ נהדר (וליתר דיוק ארבעה יינות שונים), ואקרס (הכפר השכן שאף הוא הפך מקוט דו רון וילאז' לאפלפסיון עצמאי ונחשב) , יין ראסטו (אפלסיון פחות מוכר), ואפילו שלושה יינות קוט דו רון צנועים ומקסימים, אחד מהם לבן.

 

אם תטעמו, לדוגמא, את הג'יגונדאס מחלקת Aux Lieux-Dits , תגלו יין שופע ארומות כובשות לב ממש של עשבי תיבול דרומיים ותבלינים אקוזטיים, לצד פירות אדומים ואדמה. הניחוחות הכובשים הללו יחזרו על עצמם, בוריאציות שונות לכל אורך הפורטפוליו המקסים של יינות סנטה דוק. יינות שאינם בומבסטיים ואלכוהוליים מדי, מורכבים אך לא מסובכים להבנה, ובעיקר מצליחים, ואפילו בקלות, להעביר מראות ציוריים של דרום צרפת, אפילו אם מעולם לא ביקרתם באזור היפה הזה מעולם. כי זה הרי קיסמו של יין טוב באמת, היכולת לספר את סיפורו של המקום שממנו הגיע ולעשות זאת בדרך המופשטת מכולן, דרך הריחות והטעמים.

ואם אתם לא מאמינים לנו, אולי תשמחו לדעת שרוברט פרקר, גורו היין הגדול מכולם, קבע כבר בשנת 2005, שסנטה דוק הוא היין הטוב ביותר המיוצר בג'יגונדאס. אבל אל תאמינו לא לו ולא לנו. פשוט תטעמו.

לרכישה ממבחר יינות סנטה דוק >>

הצטרף למועדון החברים שלנו

וקבל הטבות ומתנות

להצטרפות  >

אנחנו רואים תמיד את חצי הכוס המלאה.

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו ותקבלו מידע על אירועים, סדנאות ומוצרים חדשים באתר ובסניפים

תנאי השימוש באתר
delivery icon
משלוח חינם מעל 300 ₪
איסוף חינם מהסניפים
איסוף חינם מהסניפים