דילוג לתוכן דילוג לתפריט דילוג לחיפוש תפריט נגישות

משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר   משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר

רופינו - הענק הטוסקני

יינות טוסקנה ובייחוד כמובן אלו המגיעים מקיאנטי, קנו להם אחיזה של ממש בקרב קהל חובבי היין המקומי . אין כמעט אוהב יין אמיתי שלא התנסה לפחות פעם אחת באיזשהו בקבוק קיאנטי נחמד (גם אם הוא לא חניבעל לקטר מ'שתיקת הכבשים'...). רבים וטובים מכירים כבר לא רק את היין אלא גם את היקבים השונים המרכיבים את הפסיפס הטוסקני הצבעוני והמרהיב הזה. שמות גדולים ומבוססים מתגלגלים על לשוננו משל גדלנו בפירנצה וסיינה ולא בבת ים וראשון לציון. אחד השמות הללו הוא כמובן יקב רופינו הוותיק והנהדר.

אלא שגם מי שכבר מכיר ומכיר את היקב הגדול הזה, יקב שנוסד ב1877, אולי אינו מודע לכך שהוא מורכב בעצם מכמה וכמה אחוזות נפרדות שכל אחת מגדלת את ענביה ויוצרת את יינותיה עבור היקב במתקן משל עצמה.

שתיים מהאחוזות המקסימות והציוריות הללו הן אחוזת סנטדמה ( Santedame) ואחוזת לודולה נואבה (Ludola Nuova).

אחוזת סנטדמה שוכנת בלב אזור הקיאנטי קלאסיקו, הלא הוא אזור הקיאנטי המקורי, לא רכן מסאן ג'מינינו, עיירת המגדלים המפורסמת, וקרוב עוד יותר לקסטלינה אין קיאנטי. שטחה הוא 2500 דונם שמתוכם רק 700 מכוסים בכרמים והשאר ביערות ברושים מוגנים, מהבודדים באירופה. בליבה ניצבת קפלה סנטדמה, קפלת האישה הקדושה, הלא היא כמובן המדונה הנוצרית המצוירת על קירות הקפלה הזו. יש המייחסים את הציור העתיק, בן המאה ה-15, לצייר הפיורנטיני הנודע ג'ירלדינו.

 

מאחוזה הררית זו מגיעה יין הקיאנטי קלאסיקו הנפלא של רופינו, הלא הוא ה'קיאנטי קלאסיקו סנטדמה'. הסנטדמה הוא מופת של ייננות מקומית. האזור בו ממוקמת האחוזה מכונה לא אחת על ידי יצרני היין המקומיים, 'האגן הזהוב'- Conca d'Oro, והוא מפורסם ביבוליו הנמוכים והמרוכזים המניבים יין מינרלי ואלגנטי במיוחד. הוא מורכב מ80% סנג'יובזה, ולצידם 10% מרלו, 5% קולורינו ועוד מעט קברנה סוביניון וקאניולו. לצד ארומות הדובדבנים והסיגליות המפורסמות של קיאנטי, אולי תגלו בו גם ניחוחות של קפה ותותים. זהו יין קיאנטי קלאסי אמיתי שישמח כל מנת פסטה הגונה, במיוחד ברוטב עגבניות מסורתי, אבל גם מנות בשר קלות.

אחוזות לודולה נואבה היא המקום ממנו מגיעים יינות הוינו נובילה די מונטפולצ'יאנו של רופינו. רשומות האחוזות המוקדמות ביותר הן מהמאה ה-12 ואילו רשומות היין הישנות ביותר ממנה הן מהמאה ה-15. שמה, לודולה, לקוח משמו האיטלקי של העפרוני, ציפור השיר המוכרת גם לנו.

היקב המודרני של אחוזת לודולה נואובה, יקב ששופץ וחודש בשנת 2004 ועבר לייצור יינות בגרביטציה, כלומר ללא משאבות, מה שמקל מאד את ה'לחץ' על הנוזל הזורם בין החביות והופך את היין לאגנטי יותר. יין הוינו נובילה, השני בטיבו רק לברונלו של מונטלצ'ינו השכנה, מכיל 85% ענבי פרוניולו ג'נטילה, שמו המקומי של תת זן הסאנג'יובזה המשמש בכל יינות קיאנטי, בתוספת 10% קברנה סוביניון ו5ֵֵ% מרלו. הוא מיושן 18 חודש בחביות עץ אלון צרפתי. התוצאה היא יין מעודן ואלגנטי, לא כבד או מכביד,בעל ארומות מפתות של טבק ושזיפים וקסם טוסקני אינסופי.

בין אם תבחרו באחד משני היינות הללו, או בכל יין אחר מהענק הטוסקני הנצחי רופינו, צפויה לכם חווית יין קלאסית שלא תשכחו לפחות עד...הבקבוק הבא.

 

למגוון יינות מיקב רופינו >>

הצטרף למועדון החברים שלנו

וקבל הטבות ומתנות

להצטרפות  >

אנחנו רואים תמיד את חצי הכוס המלאה.

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו ותקבלו מידע על אירועים, סדנאות ומוצרים חדשים באתר ובסניפים

תנאי השימוש באתר
delivery icon
משלוח חינם מעל 300 ₪
איסוף חינם מהסניפים
איסוף חינם מהסניפים