דילוג לתוכן דילוג לתפריט דילוג לחיפוש תפריט נגישות

משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר   משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר

השם הוא אלדו. אלדו קונטרנו

הג'נטלמן שלא פחד להכניס חדשנות למסורת העתיקה

אם יש שם שהוא סמל ליינות פיימונטה בכלל ולברולו בפרט, הרי שזה השם קונטרנו. אלא שבין כל הקונטרנו'ס - פאולו, ג'יאקומו ואחרים, זוהר שם אחד באור יקרות, והוא כמובן שמו של אלדו קונטרנו. אלדו קונטרנו היה בן למשפחת ייננים ותיקה, גאה ומצליחה, הרבה לפני ששמות כמו גאיה או קלריקו נישאו בפי כל.

כבר במאה ה-19, וביתר שאת בראשית המאה ה-20, נודעו יינות משפחת קונטרנו באיכותם בכל רחבי איטליה ואף מחוץ לה. אלדו קונטרנו היה יכול להמשיך את המסורת המשפחתית של ג'יאקומו אביו וג'וזפה סבו. אלא שאחרי שהות של כמה שנים בקליפורניה הוא רצה יותר. הוא רכש את כרמי אחוזת Favot U והקים את Poderi Aldo Conterno, היקב שהשאיר שהפך, שוב, את השם קונטרנו לשם נרדף ליינות ברולו גדולים.

אלדו קונטרנו, אשר ירש, יחד עם אחיו ג'יובני, את אחוזת המשפחה ב-1961, הביא עמו רוח אחרת מקליפורניה, חדשנית יותר מזו המסורתית שייצגו אחיו וכמובן אביו. אלא שאלדו קונטרנו היה מודרניסט של כרמים יותר מאשר של ייננות. הוא חיבב, כמו קודמיו, חביות גדולות וישנות, ורק צמצם את משך הזמן שבו שהה התירוש של ענבי הנביולו יחד עם הקליפות. מה שאלדו עשה היה לחלק את חלקת בוסיה המהוללת בפאבוט לתתי-חלקות - Vigna Cicala, Vigna Romirasco,Vigna Colonello. צירוף הענבים משלושת תתי-החלקות שבוקבקו גם בנפרד, הוליד מחדש את יין הבוסיה של קונטרנו תחת השם Granbussia, יין שהפך כבר מזמן לפריט לאספנים.

אבל אלדו לא עצם את עיניו לחידושים, וכששלושת ילדיו ביקשו להתנסות בחביות באריק קטנות צרפתיות הוא אישר זאת. קונטרנו נמנע מלקחת צד בוויכוחים המרים בין החדשנים והמסורתיים, מה שהפך אותו לדמות אב ומורה אצל שני המחנות. אלדו קונטרנו הלך לעולמו בשנת 2012 בגיל 81, מותיר אחריו מורשת מפוארת אותה ממשיכים ילדיו של הג'נטלמן הפיימונטזי.

ליינות של אלדו קונטרנו לחצו כאן.

הצטרף למועדון החברים שלנו

וקבל הטבות ומתנות

להצטרפות  >

אנחנו רואים תמיד את חצי הכוס המלאה.

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו ותקבלו מידע על אירועים, סדנאות ומוצרים חדשים באתר ובסניפים

תנאי השימוש באתר
delivery icon
משלוח חינם מעל 300 ₪
איסוף חינם מהסניפים
איסוף חינם מהסניפים