דילוג לתוכן דילוג לתפריט דילוג לחיפוש תפריט נגישות

משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר   משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר

צרפת

דרך היין

צרפת הינה אחת מיצרניות היין החשובות בעולם ויינותיה מהווים השראה לאוהבי יין וייננים בכל העולם.

צרפת הינה אחת מיצרניות היין החשובות בעולם ויינותיה מהווים השראה לאוהבי יין וייננים בכל העולם.

אזורי היין כגון בורגון, בורדו, עמק הלואר, אלזס, שמפיין וכן עמק הרון הינם מהמרכזיים בעולם היין. ההיסטוריה של ייצור היין בצרפת הינה ארוכה ועשירה. ניתן לשרטטה למאה הראשונה לספירה. לאורך הדורות התפתחו אזורים שונים ובכל אזור זנים ומסורות שונות.

בתחילת המאה ה-20 החלו להסדיר את ייצור היין באזורים השונים ברחבי צרפת. בכל אזור התפתחה מסורת של ייצור יינות איכותיים והתגבשה הפילוסופיה המקומית לגבי הזנים המתאימים, הטיפול בכרמים ותהליך הייצור לאורך הדורות.

כמו ברחבי העולם הישן חוקי היין בצרפת מוסדרים על פי חוק ובכל אזור מוגדרים התחום הגיאוגראפי, הזנים המותרים לשימוש, הטיפול בכרמים, וכן ייצור היין. הזנים העיקריים באזור בורדו הינם קברנה סוביניון, מרלו, קברנה פראנק וכן פטיט ורדו ליינות האדומים ואילו היינות הלבנים מבוססים על סמיון וכן סוביניון בלאן בעיקר. אזור בורדו מחולק לגדה הימנית של נהר הג'ירונד ולגדה השמאלית. בגדה הימנית היינות מבוססים על מרלו עם מעט קברנה פראנק בעיקר ואילו בשמאלית היינות מבוססים על קברנה סוביניון בשילוב עם מרלו, פטיט ורדו וכן קברנה פראנק. בבורדו השאטואים החשובים ביססו את מעמדם כבר במהלך המאה ה-19 בחלקם ונוצרה מערכת דירוג ליינות באזורים השונים בבורדו. בבורגון נוצרה מערכת לדירוג הכרמים השונים לאורך מאות שנים והתפתחה החלוקה בכרמים אשר בסופה ליצרנים רבים חלקות קטנות בכרמים שונים. בעמק הרון התגבשו האזורים השונים ובראשם הרמיטאג', שאטונף דו פאפ וכן קוט רוטי.

 

באזור בורגון ניתן למצוא את יינות הפינו נואר והשרדונה הגדולים בעולם. באפלסיונים כגון שאבלי וכן הקוט ד'אור הפילוסופיה הינה כי היין מהווה ביטוי לטרואר, כלומר בית הגידול. את עמק הרון שי לחלק לשני חלקים שונים, צפון עמק הרון בו היינות האדומים מבוססים על סירה ואילו היינות הלבנים מבוססים על מרסאן, רוסאן וכן ויונייה. בדרום עמק הרון היינות האדומים מבוססים על גרנאש בשילוב עם עד לשניים עשר זנים נוספים באזורים כגון שאטונף דו פאפ. היינות הלבנים מבוססים על גרנאש בלאנק ורוסאן בעיקר. באלזס, סמוך לגבול עם גרמניה, מייצרים יינות ריזלינג וגווירצטרמינר מדהימים. ואילו בשמפיין מייצרים את היינות המבעבעים היוקרתיים בעולם מזני הפינו נואר, השרדונה והפינו מיוניאר. בעמק הלואר מגוון ענק של יינות וזנים ובעיקר יינות סוביניון בלאן נהדרים ואילו בדרום צרפת ישנו פיתוח מדהים ויינות האזור הינם תמורה בלתי רגילה למחיר, יינות עשירים ומפתיעים.

 

AOC בצרפת

מוסד ממשלתי צרפתי הנועד לפקח על האזור ממנו יוצר היין, על תהליכי הגידול והיצור ועל איכות היין. 

להלן חלק מהנושאים אליהם מתייחס מוסד ה-Appellation Controlee:
צפיפות גפנים לדונם

 זני ענבים מותרים

הגבלות יבול וטיפול בכרמים

יבול מקסימלי להקטר (10 דונם) אשר נקבע בכל שנה מחדש על פי הנתונים של אותה שנה

דרגת אלכוהול מינימלית

הכמות המותרת להוספת סוכר בתסיסה הראשונה על מנת להעלות את דרגת האלכוהול (שפטליזציה).

אישור להוספת חומצה לאיזון היין באזורים מסוימים

חוקי יישון ליינות באפלסיונים השונים

כל יין צריך לקבל אישור בכל שנה ממוסד האפלסיון קונטרולה. כל יין נבדק בדיקה ראשונה במעבדה ולאחר מכן גם בטעימה לבדיקת איכותו ורק לאחר אישור יכול היין להימכר תחת האפלסיון קונטרולה הספציפי שלו.

הצטרף למועדון החברים שלנו

וקבל הטבות ומתנות

להצטרפות  >

אנחנו רואים תמיד את חצי הכוס המלאה.

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו ותקבלו מידע על אירועים, סדנאות ומוצרים חדשים באתר ובסניפים

תנאי השימוש באתר
delivery icon
משלוח חינם מעל 300 ₪
איסוף חינם מהסניפים
איסוף חינם מהסניפים