דילוג לתוכן דילוג לתפריט דילוג לחיפוש תפריט נגישות

משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר   משלוח חינם ברכישה מעל 300 ₪ לרוכשים באתר

הטיפים שלא ידעתם איך חייתם בלעדיהם

מור דניאל

איך לקרר יין בפחות מ 20 דקות? איך לפתוח יין ללא פותחן? מה עושים עם פקק שעם שנשבר? ומה עושים עם שאריות של יין שנשאר?

איך לקרר יין הכי מהר שאפשר?

שאלתם את עצמכם איך לקרר יין שהאורחים בדלת ושכחנו לגמרי שהדודה שותה רק לבן חצי יבש ?

או שחזרנו מחנות היין והמוכר הלהיט אותנו על איזה בקבוק רוזה שיצרו ממנו רק מאות בודדות ואנחנו כבר משתוקקים לטעום את הוורד המסקרן הזה!

הרי לכם כמה טיפים לקירור מהיר (20 דקות ומטה!) של יין.  

זכרו, טמפרטורת ההגשה של יין לבן ורוזה היא בין 3 ל-7 מעלות ושל אדום בין 13 ל-20 מעלות:

 

מלח: אל השמפניירה המלאה בקרח ובמים הוסיפו כמה כפות שמנמנות של מלח, כן, כן - מלח, זאת כי יש לו את הכוח להאיץ את תהליך הקירור של המים. הוא מוריד את הטמפרטורה שלהם משמעותית ובכך מאפשר את הקירור המהיר יותר של בקבוק היין שבא לנו כל כך לשתות!

 

ערבוב: שינוי התנוחה של בקבוק היין הישוב בתוך השמפניירה המלאה בקרח ובמים, עם או בלי המלח, ממצב מאונך למצב מאוזן, זאת כדי לאפשר לכל היין לבוא במגע עם הזכוכית הקרה. הרי לא כל בקבוק היין יושב בתוך הקרח אלא רק החלק התחתון שלו. תודו שזה נשמע לכם מאוד הגיוני ואתם שואלים את עצמכם איך לא חשבנו על זה קודם!?

 

הקפאה: תמיד עולה השאלה האם מותר להכניס בקבוק יין למקפיא? התשובה היא כן, ליין לוקח זמן לקפוא לחלוטין כי הוא מכיל אלכוהול. אז אתם שואלים את עצמכם מה בעצם הטיפ פה? אז כך, כדי לעזור למקפיא הביתי שלכם לעשות את העבודה שהוא יודע לעשות, עטפו את הבקבוק שברצונכם לקרר במגבת רטובה, כך הלחות שתוצר תחזיק את הקור טוב יותר והמגבת הקרירה תבטיח צינון מהיר יותר שלו.

 

שינוי כמות היין: כמות קטנה של יין תתקרר מהר יותר, כלומר במקום לקרר בקבוק יין שלם קררו רק כוס אחת או שתיים. ניתן למזוג יין לכוסות ולהכניסן ישירות אל המקפיא, מקסימום רבע שעה ויש לכם יין קר בכוס.

 

״כוס חכמה״: מכירים את ״כוס הבירה החכמה״, זאת שמחזיקים כל הזמן במקפיא ומוזגים פנימה בירה שאחרי כמה דקות מתקררת ממגע עם דפנות הכוס הקפואות? אז ברור לכם שגם עם קירור של יין היא מסוגלת להתמודד והיא מאוד שימושית בלילות הקיץ החמים.

 

שימוש בשקית ניילון בעלת פס סגירה: מזגו את כמות היין הרצויה אל שקית ניילון, כן, כן, שקית ניילון בעלת רוכסן סגירה (זיפר) (אגב, שמה בעברית הוא פסגור) וקררו את השקית בשמפניירה המלאה במים ובקרח. אתם לא תאמינו כמה מהר היין יתקרר לכם (למודי הניסיון מדווחים שחמש דקות ומקבלים כוס יין קרה!). את המודאגים מבינכם נרגיע ונגיד שהמגע עם שקית הניילון לא משפיע על הטעם של היין.

 

איך לפתוח בקבוק יין בלי פותחן?

 

אז נכון שהיום אפשר לקנות לא מעט בקבוקי יין עם פקקי הברגה שעושים לנו חיים קלים יותר ומאפשרים לנו להיות הרבה יותר ספונטניים ומהירים בחוויית שתית היין שלנו אבל לצד זאת עדיין רוב היקבים מעדיפים לבקבק את היין שלהם עם פקקי השעם. אז מה עושים שנתקעים בלי פותחן יין בהישג?

 

כלי עבודה: בהימצא ארגז כלי עבודה בהישג יד נמצא גם הפתרון לפתיחת בקבוק יין בהעדר חולץ פקקים. קח פטיש, בורג ומברג, החדר את הבורג אל פקק השעם, בעזרת המברג הברג פנימה כמחצית ממנו ובעזרת החלק האחורי של הפטיש (מכונה מעקר לשליפת מסמרים) שלוף החוצה את הפקק.

 

דחיפת השעם פנימה באמצעות כף עץ: חשוב להשתמש בכיף עץ בעלת ידית ארוכה ודקה. הדרך הטובה ביותר לדחוף את פקק השעם פנימה היא לדפוק על מרכזו בלבד, הפעל הלחץ על החלק העליון והמרכזי שלו תאפשר את ההחלקה הבטוחה שלו פנימה. חשוב מאוד לשמור על שלמותו של פקק השעם, כך טעם היין לא ייפגם.

 

דפיקת הבקבוק על הקיר: דפיקה של תחתית בקבוק היין כשהוא מרופד במגבת על הקיר או משקוף הדלת תגרום לתזוזת הפקק, ואז בהגיעו למצב בו מחציתו מחוץ לבקבוק שלפו אותו החוצה. יש המיישמים את אותה השיטה רק במקום לעטוף את הבקבוק במגבת הם מכניסים את התחתית שלו לנעל הליכה. אם אתה חוששים פן יגרם נזק לקיר או לדלת, אז נסו דרך אחרת! מקמו את הבקבוק בין הרגלים שלכם כשהצוואר שלו נוטה מטה והכו בנעל שלכם על התחתית שלו עד שהפקק יתחיל לזוז, כשמספיק ממנו יצא החוצה חלצו את השארית באמצעות הידיים שלכם.

 

משאבת אופניים: מאמינים או לא, אפשר לפתוח בקבוק יין עם משאבת אופניים! אם יש לך משאבת אופניים בהישג יד החדירו את הראש שלו לפקק השעם ופמפמו לחץ פנימה עד שהפקק פשוט יעוף לכם החוצה.

 

מפתחות: כלים כמו מפתחות או סכין שמשמשים כבורג ומאפשרים את היחלצות השעם החוצה יכולים לאפשר פתיחה בטוחה של הבקבוק אך קשים יותר ליישום.

 

איך להיחלץ מפקק שעם שנשבר?

 

אז יש לכם בקבוק יין טוב וגם יש לכם פותחן לפתוח אותו אבל מה עושים כאשר תוך כדי ניסיון חליצת פקק השעם החוצה הוא נשבר? יכול להיות מצב שבו חציו בחוץ וחציו בפנים ואז לרוב אפשר לצאת מהסיבוך בקלות (לחזור שוב על פעולת חליצת הפקק עם הפותחן), אבל מה עושים אם נקלעים למצב קיצוני בו 90 אחוז ממנו בחוץ ו-10% נותרים בפנים, אז אנחנו מרגישים שאין דרך חזרה? מה עושים?

התשובה היא: דוחפים את שארית השעם פנימה ומסננים את היין מחתיכות השעם (אין מצב שאנחנו שותים אותו כך)

ניתן לעשות זאת באמצעות שינוע היין לדקנטר שלראשו מצמידים: תחבושת או מסננת דקה או פילטר קפה.

 

מה לעשות עם שאריות של יין?

 

אנחנו לא רוצים שתגיעו למצב שבו אתם שופכים שאריות של יין לכיור, כי הרי חשוב לנצל כל טיפה וטיפה, לא רק בגלל שחבל על הכסף אלא גם כי כל בקבוק של יין מכיל כ- 600 גרגרי ענבים !! 

אחת ההמלצות הפרקטיות ביותר שניתן לאלה מכם שיודעים שהם לא הולכים להמשיך לשתות את שארית היין ביום יומיים הקרובים למועד פתיחת הבקבוק היא הקפאת היין בתבניות קוביות קרח. 

זאת הדרך הטובה ביותר לנצל את שאריות היין, כך הוא ימשיך לשרת אתכם נאמנה בתהליך בישול ותיבול, בעת הכנת רטבים לפסטות (העגבניות עם היין האדום והשמנת עם היין הלבן) ולסלט, מרינדות, סנגרייה קרה ועוד.

 

 

 

 

הצטרף למועדון החברים שלנו

וקבל הטבות ומתנות

להצטרפות  >

אנחנו רואים תמיד את חצי הכוס המלאה.

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו ותקבלו מידע על אירועים, סדנאות ומוצרים חדשים באתר ובסניפים

תנאי השימוש באתר
delivery icon
משלוח חינם מעל 300 ₪
איסוף חינם מהסניפים
איסוף חינם מהסניפים